Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Electronic Speed Controllers voor boormachines

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Beste mensen, voor een project dat ik doe aan de Hogeschool van Utrecht, opleiding Mediatechnologie ben ik bezig met een roboticaproject. De opleiding mediatechnologie is echter meer gericht op de softwarekant van diverse technieken. Nu zijn we voor het eerst bezig met een echt hardware-iets, waarvoor even iets wil weten over ESC's. De reden waarom ik dit hier post is omdat het nogal "elektronica" is.

Voor dit project moeten wij een aantal boormachines aansturen door middel van speedcontrollers. We hebben een speedcontroller (Carson modelsport Speed 12V II, art.nr: 11631) voor radiografisch bestuurbare auto's, het probleem hierbij is dat er een pauze zit ingebouwd wanneer je van vooruit naar achteruit gaat, dit vanwege eventuele beschadiging aan tandwielen bij een auto?? Het is in ieder geval zo dat de polariteit niet snel omgedraaid kan worden. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.immi.nl/marionet/images/foto/5.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.immi.nl/marionet/images/foto/38.jpg

Wat we dus willen is een speedcontroller die geen ingebouwde beveiliging heeft maar gelijk reageert. Ook zou iets van een rem (en hoe werkt dat dan?) ofzo geweldig zijn.

Zijn er misschien mensen hier die zouden kunnen uitleggen wat voor soort speedcontrollers goed zouden kunnen werken voor ons? Of waar we rekening mee moeten houden bij het gebruik en de aanschaf van speedcontrollers voor mijn project?

Alle informatie over het project is te vinden op onze website, mocht je nog meer willen weten.. 8)

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-11 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Die kleine stop:
Je verwisselt de polairiteit van een spoel (motortje), als je dat dit te snel doet krijg je een enorme oploop spanning die al snel wat fijne electronica vernietigd

Niet helemaal waar je om zoekt maar kleine uitleg :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Armageddon_2k op 11-05-2004 13:11 ]

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:36

Harrie

NederVlaming

Is het niet mogelijk om voor elke draairichting een aparte regelaar te gebruiken? Er zit geen pauze tussen vooruit en stoppen neem ik aan, Dan schakel je meteen de andere regelaar in... Maar ben bang dat het niet optimaal is voor die motor om hem zonder pauze ineens om te polen...

Die inductiespanningen krijg je toch alleen als je de stroom ineens onderbreekt? Bij ompolen moet je er dus wel voor zorgen dat de stroom nog even door kan lopen, tot de motor helemaal stil staat volgens mij

off-topic: Zit je wat te GoTTen kom je ineens oud klasgenoten tegen ;) Doe de groeten aan Tino...

[ Voor 22% gewijzigd door Harrie op 11-05-2004 13:13 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Sorry, maar dit soort vragen horen niet in CME (alleen computer-gerelateerd). Probeer het eens op circuitsonline.net.

Gelijkstroommotoren kun je trouwens remmen door de twee aansluitdraden dmv een vermogensweerstand kort te sluiten.

Dit topic is gesloten.