[Win2003SRV] foutmelding bij login script

Pagina: 1
Acties:

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
Ik heb een Windows 2003 server geinstalleerd. Active directory geinstalleerd. Wil vervolgens een scriptje maken, als volgt:

code:
1
net use i: \\win2003\installs\office 2003

Maar als ik het scriptje wil draaien, krijg ik de volgende foutmelding:

Systeemfout 1326.
Aanmeldingsfout: onbekende gebruikersnaam of ongeldig wachtwoord.

Het zal wel iets kleins zijn, maar ik kom er zo niet uit en kan het nog niet vinden op tweakers . . .

Heb trouwens wel zoiets als dit geprobeerd, maar lukt ook niet (verkeerde syntax gebruik):

code:
1
net use X: \\server\share\map password /user:domein\user

FiXxXeR

Verwijderd

Je moet ALLEEN shares noemen. Niet de map in de share (het is geen Novell). Dus:

net use x: \\server'share password /user:domain\user

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Wat zijn de rechten op de share? En heeft de account die inlogt rechten op die share? Is de user bekend op de server?

Je zou een lokale gebruiker op de server aan kunnen maken met de zelfde gebruikersnaam en wachtwoord. Als het dan wel goed gaat weet je dat het een rechten kwestie is.

An assumption is the mother of all fuck-ups

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022

RpR

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 12:28:
Je moet ALLEEN shares noemen. Niet de map in de share (het is geen Novell). Dus:

net use x: \\server'share password /user:domain\user
Goeie! Had ik over het hoofd gezien... }:O Klopt, dus alleen de share naam opgeven en geen onderliggende map.

edit: Wil je toch perse dié "map" gebruiken, dan zul je die map ook moeten sharen en daar een netwerk connectie naar maken.

[ Voor 17% gewijzigd door RpR op 11-05-2004 12:30 ]

An assumption is the mother of all fuck-ups

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
JAAAAA, jullie hebben gelijk. Het moet dus alleen de share-naam zijn, GEEN onderliggende mappen in de share.

Bedankt voor jullie supersnelle reacties.

DUS ALS VOLGT:

code:
1
 net use i: \\win2003\Installs

FiXxXeR

• Newpowerr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08-2025
Het is ook net zo goed mogelijk om de setup van Office 2003, want dat is wat je wilt, neem ik aan, te runnen vanaf een UNC pad, dus: \\servernaam\sharenaam\install\office 2003\setup
of als je het echt goed hebt gedaan, met een administrative installatie punt, dan doe je het met een transforms file via de active directory uitrollen.. Either way, je komt met diverse mogelijkheden bij het gewenste resultaat..
Success
Pagina: 1