Toon posts:

Welke geluidskaart voor pioneer VSX-D712

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als versterker de pioneer VSX-D712-S deze wil ik aansluiten op mijn pc zodat ik het geluid kan afspelen via mijn versterker. Nu heb ik nog een standaard geluidskaart maar welke geluidskaart kan ik nu het beste nemen voor optimale geluidskwaliteit?

Info over de versterker http://www.pioneer-eur.co...id=3771&taxonomy_id=62-98

En hoe kan ik deze het beste aansluiten?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 11:58 ]

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:36
Je link klopt niet.
Ik kom bij een dvd speler terecht.

Verwijderd

Topicstarter
srry heb 't veranderd

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 11:57 ]

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-08 12:57

TiMMieJ

PSN: Orixez

Het gaafst is gewoon een soundcard met een optical uitgang om digitaal je geluid af te kunnen spelen in 5 kanaals.
Zelf heb ik een Game theatre van Hercules die dit allemaal kan maar de drivers vind ik niet alles.
Dus ik zou kijken voor een soundcard van terratec met een optical uitgang.
Is niet goedkoop maar dan heb je wel wat.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Nou, er zitten twee coaxiale ingangen op, dus een geluidskaartje met zo'n uitgang zou voldoende moeten zijn.. Toch?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:36
Als ik het goed zie heb je een optische of coaxiale digitale input.
Als je een geluidskaart uitkiest die dat aan kan zit je bijna altijd wel goed. Je hebt dan toch geen last van slechte d/a converters.

Je hoeft dan dus alleen te kijken naar sample rates en jou wensen (denk aan 16 of 24 bit).

Verwijderd

Dit is niet zo'n moeilijk vraagstuk lijkt me. Elke geluidskaart gaat werken, maar digitaal geniet altijd wel de voorkeur. Dan moet je alleen nog de keus maken tussen optisch of coaxiaal. De verschillen daartussen zijn al vaak voorbijgekomen, dat kwam meestal neer op het feit dat coaxiaal ietsje goedkoper is kwa bekabeling, maar optisch problemen met aarding kan verkomen.

Informatie over het aansluiten van audio kun je daarnaast ook in de AVH faq vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.