Redhat 9 icm Redhat Enterprise 3.0 ES

Pagina: 1
Acties:

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Hoi allemaal

Gisteren heb ik de cd binnengekregen van Redhat Enterprise 3.0 ES. Omdat Redhat dus gaat stoppen met zijn gratis versie, heb ik met een stel anderen voor een webservertje RH Ent. 3.0 ES gekocht.

Ik heb alles geinstalleerd, en alles werkt. Apache, php, perl, maar niet MYSQL :(

Als je op RH 9 een standaard webserver installatie deed met LAMP <-- de RPM's in de install zelf, dan deed MySQL het zonder problemen.

Na de nieuwe versie van Redhat geinstalleerd te hebben, kreeg ik met geen mogelijkheid MySQL aan de gang :(

Als ik in de shell het volgende intik: mysql

dan doet hij het niet en geeft een error:

ERROR 2002: Can't connect to local MySQL server through socket /var/lib/mysql/mysql.sock

Na veel gezocht te hebben @ GoT en Google én Mysql.com heb ik de pc uitgezet en ben ik gaan slapen.

Heeft iemand meer van deze problemen gehad met deze versie van Redhat of zou dit een brakke installatie van het besturingssysteem zijn?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik ga ervanuit dat je wel de mysql server hebt geinstalleerd.
Wat geeft /sbin/service mysqld als output? Want volgens mij is je server gewoon niet gestart (en doet hij dat ook niet standaard bij booten).

[ Voor 14% gewijzigd door Robtimus op 11-05-2004 12:06 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• WiNlUx
IceManX schreef op 11 mei 2004 @ 12:06:
Ik ga ervanuit dat je wel de mysql server hebt geinstalleerd.
Wat geeft /sbin/service mysqld als output? Want volgens mij is je server gewoon niet gestart (en doet hij dat ook niet standaard bij booten).
Sterker nog: als ik in de shell 'setup' intyp, dan staat Mysqld niet in het service lijstje. Ik heb hem zeker voor 92% geinstalleerd...

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Probeer mysql eens aan te roepen via

code:
1
mysql -u root -p

En kijk even of mysql wel draait.

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Robtimus

me Robtimus no like you

WiNlUx schreef op 11 mei 2004 @ 12:11:
[...]

Sterker nog: als ik in de shell 'setup' intyp, dan staat Mysqld niet in het service lijstje. Ik heb hem zeker voor 92% geinstalleerd...
Wat levert een "rpm -qa | grep -i mysql" op? Ik krijg nml nu het gevoel dat die 8% hier geldt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-01 11:49
In RH Enterprise ES distributie zit standaard geen mysql. Mysql RPMS downloaden van www.mysql.com en vervolgens installeren werkt probleemloos.

• WiNlUx
IceManX schreef op 11 mei 2004 @ 12:21:
[...]
Wat levert een "rpm -qa | grep -i mysql" op? Ik krijg nml nu het gevoel dat die 8% hier geldt.
Dit kan ik straks even kijken aangezien ik op school zit en ik laat uit ben (ik kan hier niet telnetten :( )
Theodoor schreef op 11 mei 2004 @ 12:22:
In RH Enterprise ES distributie zit standaard geen mysql. Mysql RPMS downloaden van www.mysql.com en vervolgens installeren werkt probleemloos.
Hmzz. Ik heb al een rpm gedownload. Als ik die installeer, dan zegt ie allemaal errors van conflicts met dit and conflicts met dat... :?

• WiNlUx
Nou, hier ben ik weer ;)

Na het hele systeem de hebben verkloot ben ik hem nu weer opnieuw aan het installeren.

Ik installeer hem ALTIJD textbased, en heb nu even goed gekeken of er toevallig een MySQL package geinstalleerd wordt.

Dit is dus het geval denk ik! Ik heb voor de aangepaste installatie gekozen, en ik kon kiezen voor: SQL server én MySQL server :)

Hoe kan het dan dat ik die bekende foutmelding krijg in Linux? Hierboven werd ook nog gepost dat het niet door RH enterprise geinstalleerd wordt? Is dat nou zo, of is het onzin :?

• WiNlUx
Hmzzz...

Nu ZONDER MySQL geinstalleerd alleen krijg ik nu deze foutmelding als ik een RPM installeer :?

[root@rhenterprise root]# rpm -i mysql-3.23.58-1.9.i386.rpm
warning: mysql-3.23.58-1.9.i386.rpm: V3 DSA signature: NOKEY, key ID db42a60e
error: Failed dependencies:
perl(CGI) is needed by mysql-3.23.58-1.9
perl(DBI) is needed by mysql-3.23.58-1.9
perl-DBD-MySQL is needed by mysql-3.23.58-1.9
perl-DBI is needed by mysql-3.23.58-1.9
Suggested resolutions:
perl-CGI-2.81-88.4.i386.rpm
perl-DBD-MySQL-2.1021-3.i386.rpm
perl-DBI-1.32-5.i386.rpm
[root@rhenterprise root]#

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien een rare suggestie, waarom installeer je niet gewoon die missende dependencies?
En verder is 3 posts achterelkaar ook wel een beetje veel eigenlijk..

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 20:32
Gebruik eventueel een package manager als yum of apt voor je mysql packages, die lossen je dependancy problemen voor je op.
En een lees eens wat meer over linux, gebruik een goede tutorial of documentatie, voor een (proffesionele) webserver is IMO wel voldoende kennis vereist.
Pagina: 1