TrueServer en 2Fast bundelen krachten

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
TrueServer en 2Fast samen per 1 juni 2004

Met ingang van 1 juni 2004 bundelen TrueServer - de colocatie en
IP-transit provider - en 2Fast Internet Services - de full service
hostingprovider - hun krachten. Het nieuwe bedrijf zal verder gaan
onder de naam TrueServer waarbij 2Fast als merknaam aanblijft voor het
registreren van domeinnamen en het verzorgen van hostingactiviteiten.
De servicegerichte dienstverlening van voorheen 2Fast wordt nu
gecombineerd met het uitgebreide netwerk van TrueServer.

Door het samengaan ontstaat er een breed bedrijf met meer slagkracht,
een aanzienlijk verbeterde concurrentiepositie en
een uitgebreider dienstenpakket zoals colocatie, IP-transit, hosting,
back-up faciliteiten en managed services.

Door de schaalvergroting kunnen scherpere prijzen worden geboden, is er
nog meer technische kennis aanwezig en zal de
service en support vergroot worden. Bestaande klanten kunnen nu tevens
een keuze maken uit
meerdere datacenters.

Het nieuwe TrueServer biedt haar colocatie diensten aan te Redbus
(Amsterdam), TeleCity (Amsterdam) en InterXion (Brussel) en beschikt
over een netwerk in/tussen London, Frankfurt, Amsterdam, Brussel en
Parijs.

Het nieuwe bedrijf zal gevestigd zijn op de locatie van TrueServer:
Cooperatiehof 16A te Amsterdam.
bron: e-mail die 2fast en TrueServer naar al hun klanten hebben gemailed

wat vinden we hiervan? Gaat dit ons meer voordeel en een stabieler netwerk opleveren? Wat denken jullie? :)

[ Voor 4% gewijzigd door HunterPro op 11-05-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:28

Sorcerer8472

Mens sana?

HunterPro schreef op 11 mei 2004 @ 11:09:
[...]
bron: e-mail die 2fast en TrueServer naar al hun klanten hebben gemailed

wat vinden we hiervan? Gaat dit ons meer voordeel en een stabieler netwerk opleveren? Wat denken jullie? :)
Als de netwerken die er nu liggen gekoppeld worden zijn er meer transits, en wat meer peerings beschikbaar, en kan er samen groter worden ingekocht om goedkoper te kunnen opleveren zonder dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van de diensten en dienstverlening. Moet echter wel goed geregeld worden tuurlijk, maar mij lijkt dit wel heel positief ja :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Sorcerer8472 schreef op 11 mei 2004 @ 11:13:
[...]

Als de netwerken die er nu liggen gekoppeld worden zijn er meer transits, en wat meer peerings beschikbaar, en kan er samen groter worden ingekocht om goedkoper te kunnen opleveren zonder dat dat ten koste gaat van de kwaliteit van de diensten en dienstverlening. Moet echter wel goed geregeld worden tuurlijk, maar mij lijkt dit wel heel positief ja :)
Meer peerings etc klopt wel, alleen wel een beetje veel dubbele dan.....

Lijkt me dat de netwerk kosten die 2fast nu heeft wegvallen. En het netwerk van Trueserver gebruikt gaat worden. Dat houdt in verdere terugdringing van vaste kosten en dus kan het product nog goedkoper of beter :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 09:59
Meer transit zal wel meevallen... 2Fast heeft alleen Telia/Sonera en NTT/Verio meer. Wel rare stap in mijn ogen, meen dat het wel goed ging met 2Fast, met TrueServer wat minder, maar dan zou je zeggen dan pak je 2Fast als merknaam.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ZeRoXcOoL schreef op 11 mei 2004 @ 11:24:
Meer transit zal wel meevallen... 2Fast heeft alleen Telia/Sonera en NTT/Verio meer. Wel rare stap in mijn ogen, meen dat het wel goed ging met 2Fast, met TrueServer wat minder, maar dan zou je zeggen dan pak je 2Fast als merknaam.
Hoe diverser de peerings, hoe beter :) Alles is meegenomen :P

Als het goed gaat moet je nog steeds op kunnen knokken tegen de harde concurrentie met oog voor de toekomst hoor! Al met al is het voor iedereen (behalve de concurrentie) een goede zaak lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Arme Jep, zit ie toch nog bij TrueServer :X

Maareh, goed nieuws toch? Ik vind het een heel goede strategische zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 15:23

jep

:X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:24

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ben benieuwd wat het gaat opleveren. Lijkt me op papier een prima combinatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

ZeRoXcOoL schreef op 11 mei 2004 @ 11:24:
Volgens mij ging het zo slecht niet met TrueServer hoor? Okay er zijn twee personeelsleden vertrokken sinds begin dit jaar, maar dat hoeft niet veel te zeggen. Er zijn nieuwe transitleveranciers aangesloten en er is er eentje weg, best een logisch iets bij een groeiend bedrijf volgens mij.

Het peeringverhaal is volgens mij wel redelijk overdone hier, TrueServer heeft een inmense hoeveelheid peerings... Misschien heeft 2Fast er een paar die True niet heeft, maar ik denk dat TrueServer er veel meer heeft dan 2Fast. Qua Transit: NTT en Level(3) liggen erg dicht bij elkaar; Telia/Sonera is een baggerpartij (IMNSFHO). Maar Flag en Telecomplete moeten zich ook nog bewijzen, ik hoop dat Sprint weer terugkomt! (Ik vind Sprint beter dan level(3) namelijk)

Maar ik vind het een goede move, strategisch gezien zeker geen foute beslissing om deze samenwerking/merge in te zetten. Ik denk dat alle partijen hierbij er op vooruit kunnen gaan, zowel de klanten als de leveranciers als TrueServer (en 2Fast) zelf. :)

Tot zover de mening van een ex-True-mensje ;)

(Overigens heb ik inmiddels beide partijen gefeliciteerd)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
In My Not So Fucking Humble Opinion? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HunterPro schreef op 11 mei 2004 @ 12:44:
In My Not So Fucking Humble Opinion? :P
Bingo. Floris is een FASOB, dus IMNSFHO's zijn te verwachten.

Leuke move, overigens. Ex-klant wordt partner. Van harte, jongens. En welkom terug op de Cooperatiehof, lijkt me. (* burne heeft de eerste maanden bij True kantoor gedeeld met de 2fasters.)

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 11-05-2004 12:55 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Hunti: Correct :)
burne: Nouja... een FASOB is wel een beetje te he? ;)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Floris schreef op 11 mei 2004 @ 12:41:
[...]

Telia/Sonera is een baggerpartij (IMNSFHO). Maar Flag en Telecomplete moeten zich ook nog bewijzen, ik hoop dat Sprint weer terugkomt! (Ik vind Sprint beter dan level(3) namelijk)
Telia/Sonera is dan ook alleen maar nuttig voor Scandinavië, waar veel el-cheapo ISP's zitten die alleen Teliatransit hebben (dan heb ik het alleen over netwerkkwaliteit trouwens), maar voor die streek is het wel veruit de beste keus. Sprint en Level3 ontlopen elkaar niet echt imtfho.

Maargoed, ben benieuwd hoe het nou met het netwerk zit, of er delen worden gefuseerd etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-05-2004 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Tot zover de mening van een ex-True-mensje ;)
Nu alweer ex-True, .. dat heb je kort volgehouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dat valt toch wel mee? * burne heeft euh.. best wel een tijd tegen Floris aan zitten kijken, bij True. Goed, geen jarenlange carriere, maar dat horloge voor jarenlange trouwe dienst is sowieso niet erg gebruikelijk in de IT.

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 11-05-2004 13:11 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:03:
[...]

Nu alweer ex-True, .. dat heb je kort volgehouden :)
Ik heb er anderhalf jaar gewerkt, zocht meer uitdaging maar heb het bedrijf niet verlaten vanwege een negatieve indruk of iets dergelijks; ik zocht gewoon iets meer dan dat ik daar op korte termijn kon krijgen. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

hehe lol @ gordijnstok.
floris werd zat van het vele gezeik van klanten like sorcerer en ik >:)

Maar goed, ben benieuwd wat het met de prijzen doet.
en dan vooral de redbus prijzen.
True is nog 150 eur te duur vergeleken met een andere partij, ook een goeie partij.

Ben benieuwd.

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Laatst online: 10-03 15:17
Aangezien ik al sinds jaar en dag klant ben van 2Fast en hun hele ontwikkeling heb meegemaakt, van klant van trueserver tot fusiepartner van trueserver. Wil ik via deze weg jullie van harte feliciteren.

Peter, Jan-Paul en natuurlijk ook: Johannes, Chantal, Erwin en anderen die de laatste jaren bij 2fast hebben gewerkt (of stage gelopen) van harte gefeliciteerd.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Diaboluzzz schreef op 11 mei 2004 @ 13:22:
True is nog 150 eur te duur vergeleken met een andere partij, ook een goeie partij.
150 euro op wat, en welke partij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-09 20:28
Ook van mij dan maar een felicitatie bij dit al bijna ex-true reünie topic :P

En ik ben erg benieuwd wat dit nou precies voor voordelen voor huidige klanten gaat opleveren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Zou ik idd ook bijna vergeten :D:

Felicitaties voor de TrueServer en 2Fast-crew :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kix@$$
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 13:41
Diaboluzzz schreef op 11 mei 2004 @ 13:22:
hehe lol @ gordijnstok.
floris werd zat van het vele gezeik van klanten like sorcerer en ik >:)

Maar goed, ben benieuwd wat het met de prijzen doet.
en dan vooral de redbus prijzen.

Ben benieuwd.
Ag, True zit met de kosten ongeveer wel op de middenweg denk ik, ze zijn niet de goedkoopste maar zeker wel 1 van de betere. BIT is bijvoorbeeld een stuk duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Het nieuwe bedrijf zal verder gaan
onder de naam TrueServer waarbij 2Fast als merknaam aanblijft voor het
registreren van domeinnamen en het verzorgen van hostingactiviteiten.
Trueserver houd de colocation services en 2Fast wordt het merk voor shared/dedicated hosting? Of hoe moet ik dit precies interpreteren? :?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Laatst online: 01-09 20:46
Booster schreef op 11 mei 2004 @ 15:46:
[...]

Trueserver houd de colocation services en 2Fast wordt het merk voor shared/dedicated hosting? Of hoe moet ik dit precies interpreteren? :?
Precies zoals je 't zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

True doet nu alleen bandwidth en rackspace. 2Fast meer dan dat. De colo afdeling wordt trueserver. Dingen als domeinen, hosting pakketjes en ik geloof ook managed hosting gewoon 2Fast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 13:29
Gezellig, samen met 2Fast servers in het netwerk :P Ben heel benieuwd wat dit allemaal gaat opleveren.

[ Voor 34% gewijzigd door Steije op 11-05-2004 16:21 ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
Ik, als een van de grootste klanten en ex-stagiare van 2Fast, weet nog niet zo of dit wel een goede ontwikkeling is (voor de klanten van 2Fast). Ik denk dat 2Fast voor 't grote geld is gegaan van TrueServer, waarschijnlijk vinden ze dat de ontwikkeling van hun bedrijf in de huidige economische situatie te traag gaat.

Ongetwijfeld gaat de 2Fast directie er op vooruit, maar ik betwijfel of dit ook zo voor de klanten gaat gelden. Ik heb 2Fast altijd gezien als een betere partner dan TrueServer om verschillende redenen. De prijs zal er voor klanten wellicht wel iets op vooruit gaan, maar vooral de service en klantgerichtheid die ik van 2Fast gewend ben zal hier onder gaan lijden. Jammer, want ik denk dat 2Fast op termijn groter had kunnen worden dan TrueServer, en dat met eigen geld.

Daarnaast trekt mij de bedrijfsvoering van 2Fast veel meer dan die van TrueServer. Sure, TrueServer heeft een groter netwerk en vele Junipers, een tactiek die ze bijna hun kop heeft gekost en waarschijnlijk ook had gekost als dit niet was gebeurd. TrueServer zit vast aan transits contracten van vele mbits, als grote klanten dan ineens weglopen en de mbits uitblijven heb je wel een probleem ja.

Ik ben iemand die 't niet erg vindt iets meer te betalen als ik weet dat ik daarmee iets beters krijg. Helaas kijken de meeste mensen alleen naar de prijs. Daardoor is deze keuze wel te begrijpen. Ik denk echter dat dit maar een tijdelijk iets is, zodra de economie weer wat aantrekt zullen weer meer mensen gaan kijken naar service e.d. dan naar prijs. Tegen die tijd zal er dan ook wel een nieuwe speler opstaan, die de plek van 2Fast gaat innemen.

Mijn eerste gevoelens van deze fusie zijn dan ook niet erg positief. Maargoed, misschien trek ik te voorbarig mijn conclusies. Ik wacht dus nog even de brief die ik ga krijgen en verdere ontwikkelingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Volgens mij ging het zo slecht niet met TrueServer hoor? Okay er zijn twee personeelsleden vertrokken sinds begin dit jaar, maar dat hoeft niet veel te zeggen. Er zijn nieuwe transitleveranciers aangesloten en er is er eentje weg, best een logisch iets bij een groeiend bedrijf volgens mij.

Het peeringverhaal is volgens mij wel redelijk overdone hier, TrueServer heeft een inmense hoeveelheid peerings... Misschien heeft 2Fast er een paar die True niet heeft, maar ik denk dat TrueServer er veel meer heeft dan 2Fast. Qua Transit: NTT en Level(3) liggen erg dicht bij elkaar; Telia/Sonera is een baggerpartij (IMNSFHO). Maar Flag en Telecomplete moeten zich ook nog bewijzen, ik hoop dat Sprint weer terugkomt! (Ik vind Sprint beter dan level(3) namelijk)

Maar ik vind het een goede move, strategisch gezien zeker geen foute beslissing om deze samenwerking/merge in te zetten. Ik denk dat alle partijen hierbij er op vooruit kunnen gaan, zowel de klanten als de leveranciers als TrueServer (en 2Fast) zelf. :)
Ja, je hoort me ook zeggen dat het 'iets minder' ging. Het bedrijf zelf is overigens niets mis mee, goed netwerk, goede hardware. Ik doel echter op de klanten, ik meen dat er de laatste tijd nogal wat grote adult klanten weggelopen zijn naar meneer 'welcome-at-sara' ;). Ik denk dat financiën ook één van de redenen is dat TrueServer zèlf geheel zal verhuizen naar RedBus...

Over de transits, Level 3 vind ik persoonlijk ook minder. Ik zou zeggen upgrade de link naar AboveNet (ja, ik ben fan ;)), en pak - zoals je al aangeeft - Sprint erbij. Telia/Sonera is inderdaad makkelijk voor noord-Europa. Over Verio weet ik niet veel, maar wat ik hoor is dat het wel een aardige partij is met goede routes.
Hans schreef op 11 mei 2004 @ 12:13:
Arme Jep, zit ie toch nog bij TrueServer :X
Daar dacht * zeroxcool ook aan 8).

[ Voor 9% gewijzigd door zeroxcool op 11-05-2004 16:54 . Reden: te veel gequote ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-06 20:21

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

Ook hier even een leuke anecdote, ik kom uit zeg maar hetzelfde nest als de beide oprichters van 2Fast, en wil ze dan ook van harte feliciteren met deze (in eerste instantie lijkende) opstap van klant naar fusiepartner! Jan-Paul, Peter binnenkort hier een biertje doen? :) Old times relive :)

Maar zoals (terecht) gezegd door Grimlord, ik weet niet welke redenen erachter zitten. Bij mijn weten ging het goed met 2Fast. En zal ook voorlopig ze blijven steunen waar ik kan, maar tja, wie/wie overneemt is lastig... en dat heeft voor mij ook nog wel gevolgen denk ik...

Ik wacht in spanning af wat de brief gaat brengen, dat is duidelijk :)

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 11 mei 2004 @ 13:29:
[...]

150 euro op wat, en welke partij? :)
Het is al gezegd Jep maar ik blijf medelijden met je hebben :Y)

Wie bedoelen jullie met meneer welcome-at-sara? :) Just curious, deze dringt nog niet door :)

Ik dacht dat Telia ook veel richting het zuiden gebruikt werd? Spanje, Italie e.d.? M'n oude colo (ik zal de naam niet noemen :X :X ) had ook telia liggen, en die werd veel gebruikt voor de routes naar de zuidelijke landen. En Abovenet is toch niet supersnel, tenminste over het algemeen lieten de level3 / lambda lagere latencies zien.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 17:15:
[...]

Wie bedoelen jullie met meneer welcome-at-sara? :) Just curious, deze dringt nog niet door :)
www.sara.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

traceroute to www.netholding.nl (81.23.225.238), 30 hops max, 38 byte packets
1 wd-noc.M160.core.RTD.we-dare.net (217.148.160.101) 0.358 ms 0.323 ms 0.324 ms
2 so-0-0-0.M10.AMS.we-dare.net (217.148.164.26) 1.670 ms 1.650 ms 1.662 ms
3 amsix.globalswitch.netholding.nl (195.69.144.79) 3.844 ms 2.379 ms 2.106 ms

Hmm... kan zo snel even niet iets bedenken wat op hun ring zit... welcome-at-sara gebruikt Garnier aka Netholding om hun ringlocaties aan te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 17:15:
[...]

Het is al gezegd Jep maar ik blijf medelijden met je hebben :Y)

Ik dacht dat Telia ook veel richting het zuiden gebruikt werd? Spanje, Italie e.d.? M'n oude colo (ik zal de naam niet noemen :X :X ) had ook telia liggen, en die werd veel gebruikt voor de routes naar de zuidelijke landen. En Abovenet is toch niet supersnel, tenminste over het algemeen lieten de level3 / lambda lagere latencies zien.
Euh, over welcome-at-sara: doe eens traceroute www.netholding.nl ;)

Anyway, Telia richting het zuiden? Dan juist denk ik aan Telecomplete en Interoute en dat soort kleintjes hoor? Abovenet vind ik qua latencies en stabiliteit ook minder. Lambdanet en Level3 zijn wat dat betreft echt super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 17:35:
traceroute to www.netholding.nl (81.23.225.238), 30 hops max, 38 byte packets
1 wd-noc.M160.core.RTD.we-dare.net (217.148.160.101) 0.358 ms 0.323 ms 0.324 ms
2 so-0-0-0.M10.AMS.we-dare.net (217.148.164.26) 1.670 ms 1.650 ms 1.662 ms
3 amsix.globalswitch.netholding.nl (195.69.144.79) 3.844 ms 2.379 ms 2.106 ms

Hmm... kan zo snel even niet iets bedenken wat op hun ring zit... welcome-at-sara gebruikt Garnier aka Netholding om hun ringlocaties aan te geven.
Verrek, ze hebben het veranderd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ik wist dat netholding op GS en TC2 (zij het beperkt) zat, Sara niet. Anyway ik heb ook bij netholding gestaan, en ik was er tevreden. Verbindingen waren super en de prijzen idem. Genoeg transits, dus mij hoorde je daar niet klagen :)
Ah 8)7 :P

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  2    10 ms     9 ms     9 ms  195.190.240.119
  3    12 ms    11 ms    11 ms  42.ge-1-0-1.xr2.d12.xs4all.net [194.109.5.189]
  4    12 ms    11 ms    11 ms  0.so-3-3-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.90]
  5    11 ms    11 ms    11 ms  netholding.nl [194.109.7.238]
  6    14 ms    13 ms    24 ms  welcome-at-globalswitch.as24730.net [81.23.229.1
29]
  7    14 ms    14 ms    14 ms  www.garnierprojects.com [81.23.225.238]

De trace is voltooid.

Mijne loopt dus via de tc2 router van netholding neem ik aan :)

@ Telia richting zuiden: Ik had wat klantjes in Spanje e.d. zitten, dat liep vrij veel via Telia :) Vandaar. Qua routes was ik tevreden met level3 / lambda die waren super, sprint heb ik nooit mogen ervaren ;)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 17:40:
ah ik wist dat netholding op GS en TC2 (zij het beperkt) zat, Sara niet. Anyway ik heb ook bij netholding gestaan, en ik was er tevreden. Verbindingen waren super en de prijzen idem. Genoeg transits, dus mij hoorde je daar niet klagen :)

[...]

Ah 8)7 :P

Mijne loopt dus via de tc2 router van netholding neem ik aan :)
Mijne ook, maar toch andere reversehost. Anyway waarom ben jij dan bij Garnier weggegaan? Ze zijn de enige andere colohost die ik me even voor de geest kan halen, die ook zo'n goed netwerk heeft als TrueServer trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Meneer 'welcome-at-sara' is inderdaad Garnier:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tracing route to www.netholding.nl [81.23.225.238]:
  1   <10 ms   <10 ms   <10 ms  fe-0-1.er.network.lan [10.0.0.1]
  2    47 ms    16 ms   <10 ms  fe-1-0.cr.network.lan [10.220.148.1]
  3    16 ms   <10 ms    16 ms  r2-ge0-1-201.mill1.nb.home.nl [213.51.154.26]
  4    16 ms   <10 ms    15 ms  bb1-pos4-0.tilbu1.nb.home.nl [213.51.153.25]
  5    15 ms    16 ms    16 ms  bb1-pos14-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.9]
  6   <10 ms    31 ms    47 ms  welcome-at-sara.as24730.net [213.51.156.2]
  7    32 ms    15 ms    16 ms  welcome-at-globalswitch.as24730.net [81.23.229.129]
  8    16 ms    31 ms    15 ms  www.garnierprojects.com [81.23.225.238]

[ Voor 8% gewijzigd door zeroxcool op 11-05-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op 11 mei 2004 @ 17:46:
[...]

Mijne ook, maar toch andere reversehost. Anyway waarom ben jij dan bij Garnier weggegaan? Ze zijn de enige andere colohost die ik me even voor de geest kan halen, die ook zo'n goed netwerk heeft als TrueServer trouwens :)
Proserve............ Alhoewel die zeer prijzig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 26-09 16:51

duderuud

Sliden is koel

Kreeg vanmorgen het mailtje ook binnen...er valt het een en ander op de plak... :)

Vorige week nog op kantoor geweest voor een gesprekje en daar deden ze al zo geheimzinnig ;)

Gefeliciteerd 2Fast en True!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 17:55:
[...]

Proserve............ Alhoewel die zeer prijzig is.
Nederland, Redbus:

1000 Mbit AMS-IX [peering]
100 Mbit LIPEX [peering]
100 Mbit MCI Worldcom/UUNet [transit]
100 Mbit Level3 [transit]
100 Mbit Lambdanet [transit]

Nederland, Globalswitch:
200 Mbit AMS-IX [peering/active back-up]
100 Mbit NTT/Verio [transit]
100 Mbit KPN Eurorings [transit]

Belgie, LCL:

100 Mbit BNIX [peering]
100 Mbit BNIX [peering/active back-up]
100 Mbit Globalcrossing [transit]
100 Mbit Interoute [transit]

Ja, maar wel allemaal 100 Mbit, wat soms wel wat hogere latencies met zich mee kan brengen :) ProServe is sinds hun Belgische PoP wel een stuk aantrekkelijker geworden, maar echt veel te duur voor wat ze leveren (mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorcerer8472 schreef op 11 mei 2004 @ 18:32:
[...]

Nederland, Redbus:

1000 Mbit AMS-IX [peering]
100 Mbit LIPEX [peering]
100 Mbit MCI Worldcom/UUNet [transit]
100 Mbit Level3 [transit]
100 Mbit Lambdanet [transit]

Nederland, Globalswitch:
200 Mbit AMS-IX [peering/active back-up]
100 Mbit NTT/Verio [transit]
100 Mbit KPN Eurorings [transit]

Belgie, LCL:

100 Mbit BNIX [peering]
100 Mbit BNIX [peering/active back-up]
100 Mbit Globalcrossing [transit]
100 Mbit Interoute [transit]

Ja, maar wel allemaal 100 Mbit, wat soms wel wat hogere latencies met zich mee kan brengen :) ProServe is sinds hun Belgische PoP wel een stuk aantrekkelijker geworden, maar echt veel te duur voor wat ze leveren (mijn mening).
Mee eens, ik ben overigens weggegaan omdat ik ben gestopt, het was een hobby voor me maar er moest wel wat aan te verdienen zijn. En dat was er nog maar amper, de markt is verzadigd. Dus toen ben ik gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:32

Wimo.

Shake and Bake!

Jammer, ben juist bij 2fast gekomen vanwege de individuele support. Ook kende ik de eigenaar .. Dat ben je nu toch een behoorlijk eind kwijt vrees ik. We wachten af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het nu met de verhuizing van TS naar redbus? Gaan alle ex-2fast klanten ook verhuizen? Weet niet of ik daar zo blij mee ben nl.

hoezo typo 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 21:23:
Hoe zit het nu met de verhuizing van TS naar redbus? Gaan alle ex-2fast klanten ook verhuizen? Weet niet of ik daar zo blij mee ben nl.

hoezo typo 8)7
Wellicht dat dat op termijn de bedoeling is, denk dat er voorlopig nog weinig zal veranderen. Ik neem aan dat die brief wat meer duidelijkheid gaat scheppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ZeRoXcOoL schreef op 11 mei 2004 @ 17:53:
Meneer 'welcome-at-sara' is inderdaad Garnier:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Tracing route to www.netholding.nl [81.23.225.238]:
  1   <10 ms   <10 ms   <10 ms  fe-0-1.er.network.lan [10.0.0.1]
  2    47 ms    16 ms   <10 ms  fe-1-0.cr.network.lan [10.220.148.1]
  3    16 ms   <10 ms    16 ms  r2-ge0-1-201.mill1.nb.home.nl [213.51.154.26]
  4    16 ms   <10 ms    15 ms  bb1-pos4-0.tilbu1.nb.home.nl [213.51.153.25]
  5    15 ms    16 ms    16 ms  bb1-pos14-0.amsix-nikhef.home.nl [213.51.158.9]
  6   <10 ms    31 ms    47 ms  welcome-at-sara.as24730.net [213.51.156.2]
  7    32 ms    15 ms    16 ms  welcome-at-globalswitch.as24730.net [81.23.229.129]
  8    16 ms    31 ms    15 ms  www.garnierprojects.com [81.23.225.238]
Hmm, ik ben destijds met nxs uit de globalswitch locatie verhuisd, omdat deze locatie afgeschreven was... als in: geen pijpen meer (destijds door faillissement Q-west) op de locatie. Is hier dan toch verandering in gekomen? Of is dit een bak met servers 'die er gewoon nog staat' tot het laatste moment, en blijkbaar hebben ze ergens nog een verbinding vandaan gehaald oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of uit die brief gaat blijken hoe de zaak "juridisch" in elkaar gaat zitten.

Wordt 2Fast een B.V. ofzo die als dochteronderneming van TrueServer gaat functioneren, of gaat de V.O.F. 2Fast ontbonden worden en zal "2Fast" een handelsnaam en merknaam van TrueServer worden?

Ben er om zakelijke redenen nogal benieuwd naar iig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:03:
Ik ben benieuwd of uit die brief gaat blijken hoe de zaak "juridisch" in elkaar gaat zitten.

Wordt 2Fast een B.V. ofzo die als dochteronderneming van TrueServer gaat functioneren, of gaat de V.O.F. 2Fast ontbonden worden en zal "2Fast" een handelsnaam en merknaam van TrueServer worden?

Ben er om zakelijke redenen nogal benieuwd naar iig :P
Je wil van je lopende contract af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:09:
[...]

lijkt er wel op, z'n domein is er gehost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

GrimLord schreef op 11 mei 2004 @ 16:22:
Ik, als een van de grootste klanten en ex-stagiare van 2Fast, weet nog niet zo of dit wel een goede ontwikkeling is (voor de klanten van 2Fast). Ik denk dat 2Fast voor 't grote geld is gegaan van TrueServer, waarschijnlijk vinden ze dat de ontwikkeling van hun bedrijf in de huidige economische situatie te traag gaat.

Ongetwijfeld gaat de 2Fast directie er op vooruit, maar ik betwijfel of dit ook zo voor de klanten gaat gelden. Ik heb 2Fast altijd gezien als een betere partner dan TrueServer om verschillende redenen. De prijs zal er voor klanten wellicht wel iets op vooruit gaan, maar vooral de service en klantgerichtheid die ik van 2Fast gewend ben zal hier onder gaan lijden. Jammer, want ik denk dat 2Fast op termijn groter had kunnen worden dan TrueServer, en dat met eigen geld.

Daarnaast trekt mij de bedrijfsvoering van 2Fast veel meer dan die van TrueServer. Sure, TrueServer heeft een groter netwerk en vele Junipers, een tactiek die ze bijna hun kop heeft gekost en waarschijnlijk ook had gekost als dit niet was gebeurd. TrueServer zit vast aan transits contracten van vele mbits, als grote klanten dan ineens weglopen en de mbits uitblijven heb je wel een probleem ja.

Ik ben iemand die 't niet erg vindt iets meer te betalen als ik weet dat ik daarmee iets beters krijg. Helaas kijken de meeste mensen alleen naar de prijs. Daardoor is deze keuze wel te begrijpen. Ik denk echter dat dit maar een tijdelijk iets is, zodra de economie weer wat aantrekt zullen weer meer mensen gaan kijken naar service e.d. dan naar prijs. Tegen die tijd zal er dan ook wel een nieuwe speler opstaan, die de plek van 2Fast gaat innemen.

Mijn eerste gevoelens van deze fusie zijn dan ook niet erg positief. Maargoed, misschien trek ik te voorbarig mijn conclusies. Ik wacht dus nog even de brief die ik ga krijgen en verdere ontwikkelingen af.
Ik ben dan ex-medewerker van TrueServer (en hun huidige grootste klant :P), maar kan je verhaal niet onderschrijven. Die Junipers was True de eerste mee, 2Fast heeft er echter ook 1 (of 2), nu heeft True er wel 4 (vele?). Vervolgens zit het wel goed met die transitcontracten, was ik zelf bij betrokken. ;)
ZeRoXcOoL schreef op 11 mei 2004 @ 16:51:
[...]
Ja, je hoort me ook zeggen dat het 'iets minder' ging. Het bedrijf zelf is overigens niets mis mee, goed netwerk, goede hardware. Ik doel echter op de klanten, ik meen dat er de laatste tijd nogal wat grote adult klanten weggelopen zijn naar meneer 'welcome-at-sara' ;). Ik denk dat financiën ook één van de redenen is dat TrueServer zèlf geheel zal verhuizen naar RedBus...
Ik mag er geen uitspraken over doen, maar ik kan je met name verzekeren dat er een aantal andere zaken een hele grote rol hebben gespeeld. (Vergeet ook niet dat IS en IO ook gaan verhuizen!!)
Over de transits, Level 3 vind ik persoonlijk ook minder. Ik zou zeggen upgrade de link naar AboveNet (ja, ik ben fan ;)), en pak - zoals je al aangeeft - Sprint erbij. Telia/Sonera is inderdaad makkelijk voor noord-Europa. Over Verio weet ik niet veel, maar wat ik hoor is dat het wel een aardige partij is met goede routes.
Abovenet, zo vrolijk undernet benoemd door een aantal collega's, ik heb er te weinig ervaring mee om echt positief te zijn. Verio is ontzettend vergelijkbaar met level(3), ik heb ze beide tegelijk aan het werk gezien in mijn True-tijd.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Floris schreef op 12 mei 2004 @ 00:52:

Abovenet, zo vrolijk undernet benoemd door een aantal collega's, ik heb er te weinig ervaring mee om echt positief te zijn. Verio is ontzettend vergelijkbaar met level(3), ik heb ze beide tegelijk aan het werk gezien in mijn True-tijd.
Ik denk ook dat Level3 & Verio niet ver uit-een-liggen eigenlijk. Sterk in USA en transatlantisch. Europese dekking is iets minder ver strekkend dan bijvoorbeeld Telia/lambdanet. Maar daarom zeker niet minder stabiel, snel etc.

Ook zegt een korte route niets, aantal iphopjes kan je door andere netwerk setup zo terug dringen. Aantal AS-hopjes is veel interessanter eigelijk. En dan nog:

"don't underestimate a truckload of datatapes" (latency zegt ook niet alles kwa througput)

Stabiliteit is belangrijkste factor lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 12-05-2004 01:08 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 15:08
bjck schreef op 12 mei 2004 @ 01:07:
[...]

Ik denk ook dat Level3 & Verio niet ver uit-een-liggen eigenlijk. Sterk in USA en transatlantisch. Europese dekking is iets minder ver strekkend dan bijvoorbeeld Telia/lambdanet. Maar daarom zeker niet minder stabiel, snel etc.

Ook zegt een korte route niets, aantal iphopjes kan je door andere netwerk setup zo terug dringen. Aantal AS-hopjes is veel interessanter eigelijk. En dan nog:

"don't underestimate a truckload of datatapes" (latency zegt ook niet alles kwa througput)

Stabiliteit is belangrijkste factor lijkt me.
Stabiliteit zit bij True wel goed. In combinatie met 2Fast zit er ook gelijk weer de broodnodige impuls in en kan het alleen maar beter worden.

Het netwerk is - volgens mij - nu allemaal gekoppeld op gigabit. Plotseling 400 Mbit extra wegwerken blijkt geen enkel probleem te zijn (heb ik mogen ervaren).

Vincent, gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• man-o-script
  • Laatst online: 19:28
2Fast gefeliciteerd! Hoop nog lang met jullie te kunnen samenwerken.
Namens breedbandpagina.nl & breedbandwinkel.nl

//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:09:
[...]

Dat steek ik niet onder stoelen of banken :) We hebben elders een beter aanbod gekregen voor colocated diensten en daarvan 2Fast op de hoogte gesteld. Die konden niet mee met die prijzen, dus dit zou inderdaad "a way out" kunnen zijn ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 09:35:
[...]

Dat steek ik niet onder stoelen of banken :) We hebben elders een beter aanbod gekregen voor colocated diensten en daarvan 2Fast op de hoogte gesteld. Die konden niet mee met die prijzen, dus dit zou inderdaad "a way out" kunnen zijn ja.
Een beter aanbod gekregen, je hebt dus puur een price-issue. Nouja als je de downtime van een verhuizing er voor over hebt, dan kan het wellicht interessant zijn. (Maar dan alleen als het netwerk vergelijkbaar is en de service ook, want als je puur op prijs gaat winkelen ben je tegenwoordig nog steeds verkeerd bezig...)

Of er een way out is? Moet je je contract eens doorpluizen, ik denk niet dat een merger als deze een dermate verandering in de situatie oplevert dat je het contract op kunt zeggen, waarnaast je zaak niet echt sterk is: de diensten worden uitgebreid, het bedrijf waarmee je zaken doet is sterker en kan zich nog meer richten op persoonlijk contact, waarnaast door de schaalvergroting betere prijzen kunnen worden gerealiseerd. (Wat ook in je mail te vinden is: ze willen een aantrekkelijker prijs aanbieden!) Dus nee ik geef je weinig kans, maar ik ken het contract niet he? ;)

(Overigens: Als je naar een Rokscom/LeaseWeb/Transip/IO/Colinks/etc wil: veel plezier :Y) )

Vraag: Hoe groot ben je eigenlijk qua partij? (Hebben we het over 1/2/3 servertjes en wat bandbreedte of meer een rack en een paar Mbit?)

[ Voor 6% gewijzigd door Floor-is op 12-05-2004 10:01 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 16:12

NEK

Ik ben nu ook al lange tijd klant van 2Fast.

1.) Ze leveren SUPER kwaliteit

2.) Altijd vriendelijk

3.) Mijn websites zijn 99,9% van tijd online!

4.) ZEER goede prijs/kwaliteit verhouding.

Ga zo door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 12 mei 2004 @ 10:00:
[...]

Een beter aanbod gekregen, je hebt dus puur een price-issue. Nouja als je de downtime van een verhuizing er voor over hebt, dan kan het wellicht interessant zijn. (Maar dan alleen als het netwerk vergelijkbaar is en de service ook, want als je puur op prijs gaat winkelen ben je tegenwoordig nog steeds verkeerd bezig...)
We zijn nu nog een extreem kleine speler, en veel groter willen we ook niet worden. We leveren alleen hostingdiensten aan de klanten die bij ons inter-/extra-/intranet zaken etc. afnemen. Schaalvergroting zit er in die zin wel aan te komen dat we extra servers moeten plaatsen als backup, zodat we kunnen loadbalancen, etc., omdat we klanten hebben die vrij veeleisend zijn en daar ook voor willen betalen.
Of er een way out is? Moet je je contract eens doorpluizen, ik denk niet dat een merger als deze een dermate verandering in de situatie oplevert dat je het contract op kunt zeggen, waarnaast je zaak niet echt sterk is: de diensten worden uitgebreid, het bedrijf waarmee je zaken doet is sterker en kan zich nog meer richten op persoonlijk contact, waarnaast door de schaalvergroting betere prijzen kunnen worden gerealiseerd. (Wat ook in je mail te vinden is: ze willen een aantrekkelijker prijs aanbieden!) Dus nee ik geef je weinig kans, maar ik ken het contract niet he? ;)
Ik heb de prijzen enkele dagen geleden al ontvangen, en die zijn niet schrikbarend veel gezakt ofzo.

Voor de duidelijkheid: we hebben het één en ander in overweging, het is geen uitgemaakte zaak. Puur een centenkwestie is het niet; Peter komt uit hetzelfde dorp als ik en ook ik ben een van de velen die bij 2Fast begonnen is toen ze nog bij TrueServer zaten. Aangezien ik persoonlijk aardig "merkvast" ben zou het zomaar kunnen dat we niet vertrekken, mits dezelfde persoonlijke aandacht blijft bestaan en er nog steeds te praten valt over prijzen, etc. Voorlopig gewoon afwachten en het voordeel van de twijfel dus.
(Overigens: Als je naar een Rokscom/LeaseWeb/Transip/IO/Colinks/etc wil: veel plezier :Y) )
Ik was het niet van plan :P
Vraag: Hoe groot ben je eigenlijk qua partij? (Hebben we het over 1/2/3 servertjes en wat bandbreedte of meer een rack en een paar Mbit?)
Dat eerste, en waarschijnlijk zal het niet groter worden dan 10U ofzo en wat dataverkeer. Hosting is absoluut niet onze core business, maar aangezien we veel gebruik maken van Java is het hebben van een eigen hostingomgeving dan wel erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Fast biedt overigens een erg goede prijs/kwaliteit verhouding, zeker als de nieuwe prijzen vergezeld gaan van de huidige service. Enige punt voor ons is dat we wellicht wat streaming zooi gaan hosten, waardoor de dataverkeer kosten al snel uit de klauwen lopen. Dat is de enige bottleneck eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Ik heb lange tijd zo'n 45mbit gestreamed bij 2Fast. Geen enkel probleem, kwestie van een goede setup en goede afspraken. Msn anders even, dan leg ik 't je uit.

Je hoeft er niet perse voor naar een 2e hands coloboer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
  • Laatst online: 03:15
Iemand die de nieuwe prijzen al weet?

Ik sta namelijk op het punt (nouja.. punt, binnen 2 maanden) om een server te plaatsen bij 2fast, en ben best benieuwd waar ik aan toe ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Die weten ze zelf nog niet. Ik verwacht zelf dat ze misschien met een procentje of 20 naar beneden gaan, maar echt niet meer. In prijzen zoals de stuntboeren (19 euro enzo) doen geloven ze niet.. en terecht. :)

Het blijft wel gericht op 't MKB met het oog op kwaliteit.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

19 euro / mbit? Dat is onder de kostprijs neem ik aan :) Of 19 euro / U? Lijkt me logischer eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

19 euro voor een U en 50 gig, zag ik gister ergens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Floris schreef op 12 mei 2004 @ 10:00:
[...]

Wat is er mis met bijv. Rokscom? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 14:14:
[...]

Wat is er mis met bijv. Rokscom? :)
En Leaseweb doet het ook best aardig, op die outage van anderhalf uur een tijd terug dan na. Voor de rest nooit echt wat slechts gehoord? :)
jep schreef op 12 mei 2004 @ 13:58:
19 euro voor een U en 50 gig, zag ik gister ergens.. :)
Ach voor niet-kritische dingen is het vaak prima te doen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Van rokscom is slecht dat ze liegen en bluffen. Leaseweb is alleen maar erg vaag in hoe ze alles doen maar dat kun je niet slecht noemen. Da's gewoon maar waar je van houd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed, True heeft dan wel een goed netwerk - maar daar betaal je ook keihard voor. Als je eindafnemers voor 80% in Nederland zitten op inbel en dsl lijnen ben je met een partij die goede colo biedt met veel peerings en goede AMSIX connectivity prima af.

zo'n club is transip in mijn beleving ook. niet superveel dure transits, backup via OpenPeering maar een erg fijne suite in Redbus en een heerlijk lopend netwerk...

en ja ik ben daar klant ;) en zeer tevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 12 mei 2004 @ 13:51:
Die weten ze zelf nog niet.
Ik heb 7 mei anders een nieuwe aanbieding van ze gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 12 mei 2004 @ 14:18:
Van rokscom is slecht dat ze liegen en bluffen. Leaseweb is alleen maar erg vaag in hoe ze alles doen maar dat kun je niet slecht noemen. Da's gewoon maar waar je van houd. :)
Want? .. we draaien hier toch een aantal servers bij hun met een prima uptime, bereikbaarheid en snelheid :) Vandaar mijn vraag over Rokscom.

Alleen als je bedrijfskritische zaken hebt die zo een netwerk als 2fast of trueserver nodig hebben kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het is gewoon zonde van het geld zo'n dure partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 15:48:
[...]

Ik heb 7 mei anders een nieuwe aanbieding van ze gekregen.
Die krijg ik ook regelmatig, maar dat heeft nog niets met die prijzen te maken ivm de fusie. :)
Want? .. we draaien hier toch een aantal servers bij hun met een prima uptime, bereikbaarheid en snelheid Vandaar mijn vraag over Rokscom.
Want ze zeggen dingen die niet waar zijn, en daar houd ik niet van. :) Dat hun netwerk stabiel is zal ongetwijfeld waar zijn.. dat mag ook wel. :)

/edit: 2Fast en Trueserver zijn geen dure partijen. Ze houden redelijke prijzen en marges aan, dat is goed voor de toekomst en zo blijft de boel gezond. IS en BIT zijn de duurdere partijen, maar ook die hebben een perfecte prijs/kwaliteit verhouding.

[ Voor 57% gewijzigd door jep op 12-05-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:14:
[...]

Want? .. we draaien hier toch een aantal servers bij hun met een prima uptime, bereikbaarheid en snelheid :) Vandaar mijn vraag over Rokscom.

Alleen als je bedrijfskritische zaken hebt die zo een netwerk als 2fast of trueserver nodig hebben kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar het is gewoon zonde van het geld zo'n dure partij.
Zo dacht en denk ik er ook over, ik heb eerste bij een zware kuttoko gestaan ( IO :x ) en daarna bij Netholding. Gebruiken dezelfde apparatuur als True zo'n beetje (Juniper) en de connecties zijn ook jofel. Prijzen schelen onderhand de helft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 12 mei 2004 @ 16:24:
[...]

Die krijg ik ook regelmatig, maar dat heeft nog niets met die prijzen te maken ivm de fusie. :)
Mwa... als ze in april zeggen "in de loop van mei heb ik nieuwe prijzen waar ik nu nog niets over kan zeggen, maar ze zijn iig lager", dan heb ik toch zo'n flauw vermoeden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:32:
[...]

Mwa... als ze in april zeggen "in de loop van mei heb ik nieuwe prijzen waar ik nu nog niets over kan zeggen, maar ze zijn iig lager", dan heb ik toch zo'n flauw vermoeden ;)
Ja, dat is er wel een beetje op gefocused, heb ik ook al een maand of 2, maar d'r zal nog wel meer gaan veranderen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 12 mei 2004 @ 16:24:

Want ze zeggen dingen die niet waar zijn, en daar houd ik niet van. :)
Draai er nou niet omheen, en zeg dan wat er niet waar is :P Iedereen kan spuien dat zaken gelogen zijn, maar wat is er dan gelogen. Daar kunnen we tenminste wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:42:
[...]

Draai er nou niet omheen, en zeg dan wat er niet waar is :P Iedereen kan spuien dat zaken gelogen zijn, maar wat is er dan gelogen. Daar kunnen we tenminste wat mee :)
Hmm, hebben ze een nieuwe site, en ook 't verhaal geupdate. Goede zaak.

Er stond iig, en dat kun je je vast herinneren:

'Wij hebben een fiber met een capaciteit van 1600gbit, en de nederlandse usage is 9gbit dus u zult begrijpen dat we dikke overkill hebben!"

Tevens stond op colocate.nl dat ze op redbus zitten, 1 van de 4 ams-ix locaties (bullshit dus). Hierover heb ik ze gemailt, en dit hebben ze toen ook maar weg gehaald. Verder een hoop gebrabbel op webhostingtalk enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jep schreef op 12 mei 2004 @ 16:45:
[...]

'Wij hebben een fiber met een capaciteit van 1600gbit, en de nederlandse usage is 9gbit dus u zult begrijpen dat we dikke overkill hebben!"

Tevens stond op colocate.nl dat ze op redbus zitten, 1 van de 4 ams-ix locaties (bullshit dus). Hierover heb ik ze gemailt, en dit hebben ze toen ook maar weg gehaald. Verder een hoop gebrabbel op webhostingtalk enzo. :)
Dat heb ik zelf niet gezien, maargoed dat zijn zaken die ik op veel websites tegenkom van hosters, de een wat groter opgehemeld als de ander. Ook op jouw site zul je vast zaken hebben gezet die betwistbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
jep schreef op 12 mei 2004 @ 16:45:
[...]

Mjah, dat is ook maar hoe je tegen je klantenkring aankijkt. Wil jij niet-wetende managers aan de haak slaan dan is dit toptaal, zo'n mensen geilen erop. Zo krijg je nogal eens van zo'n mensen aan de lijn, leuk is dat ja. Wil jij IT'ers aan de haak slaan dan ga je vertellen over je toffe Junipers en je duizenden transits, als je begrijpt wat ik bedoel ;).

Ja, zo heeft iedereen z'n goede/slechte ervaringen met providers. Ik heb zelf, of ik hoor nog steeds, goede verhalen over NXS, Netholding, 2Fast, LSW en XS4ALL (;)). Wat mindere verhalen over de toco's in Novaxess, Rokscom idd, IO idd, TransIP idd en Colinks idd.

En ik ben het inderdaad wel met Jep eens, voor kwaliteit betaal je (eveneens voor kwantiteit). Maar als je een baas hebt die het onderhandelen als z'n broekzak kent kun je goede contracten (lees: kwaliteit) afsluiten voor een goede prijs.

[ Voor 5% gewijzigd door zeroxcool op 12-05-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat deze samenwerking puur is omdat de concurrentie steeds groter word. Veel kwaliteitstoko's moeten mee omlaag met de prijzen om nog een goed marktaandeel te behouden. Trueserver heeft veel klanten verloren, en weet dat ze ook hierdoor nog klanten verliezen. Wellicht dat het op de langere termijn wel beter uit gaan zien, maar ik vraag 't me af. Trueserver is lang niet meer de kwaliteitstoko die 't geweest is in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 16:54:
[...]

Dat heb ik zelf niet gezien, maargoed dat zijn zaken die ik op veel websites tegenkom van hosters, de een wat groter opgehemeld als de ander. Ook op jouw site zul je vast zaken hebben gezet die betwistbaar zijn :)
I doubt that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:15
Het probleem met al die colinks-like coloboeren is niet zo zeer de kwaliteit van het netwerk. Zoals al gezegd, binnen Nederland zal iemand dat met ADSL niet zo merken (niet dat ik er wil zitten hoor ;)). Het probleem is de manier van zakendoen. Als je over dit soort bedrijven ooit verhalen hoor, dan wil je er zeker te weten nooit niks mee te doen hebben. Servers zomaar afsluiten, vage facturen sturen, vage ltd-achtige bedrijfsvormen om zo belasting te ontduiken, etc, etc.

Nee, ik ben prima tevreden met Proserve. En Trueserver, 2fast zijn enkele bedrijven waar ik zo m'n server neer durf te zetten zonder me zorgen te maken over kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 00:32

Wimo.

Shake and Bake!

RobbertC schreef op 12 mei 2004 @ 19:08:
Het probleem met al die colinks-like coloboeren is niet zo zeer de kwaliteit van het netwerk. Zoals al gezegd, binnen Nederland zal iemand dat met ADSL niet zo merken (niet dat ik er wil zitten hoor ;)). Het probleem is de manier van zakendoen. Als je over dit soort bedrijven ooit verhalen hoor, dan wil je er zeker te weten nooit niks mee te doen hebben. Servers zomaar afsluiten, vage facturen sturen, vage ltd-achtige bedrijfsvormen om zo belasting te ontduiken, etc, etc.

Nee, ik ben prima tevreden met Proserve. En Trueserver, 2fast zijn enkele bedrijven waar ik zo m'n server neer durf te zetten zonder me zorgen te maken over kwaliteit :)
Juist, als ik ooit een probleem heb is het binnen no-time opgelost bij 2fast .. Daar betaal ik per maand graag wat extra voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 18:00:
Denk dat deze samenwerking puur is omdat de concurrentie steeds groter word. Veel kwaliteitstoko's moeten mee omlaag met de prijzen om nog een goed marktaandeel te behouden. Trueserver heeft veel klanten verloren, en weet dat ze ook hierdoor nog klanten verliezen. Wellicht dat het op de langere termijn wel beter uit gaan zien, maar ik vraag 't me af. Trueserver is lang niet meer de kwaliteitstoko die 't geweest is in mijn ogen.
Bullcrap, er zijn misschien 2 of 3 klanten weg, nou whoe-hie!!

Je moet de gemiddelde contractsduur bij een IO/Rokscom/LeaseWeb/Colinks/ander eens weten...

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een jaar, beetje onderhandelen een half jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Floris schreef op 13 mei 2004 @ 14:03:
[...]

Je moet de gemiddelde contractsduur bij een IO/Rokscom/LeaseWeb/Colinks/ander eens weten...
Ik ben het gedeeltelijk wel met 2bone eens.
Coreswitch 2 is toen is op zn bek gegaan, heb nog nooit gehoord wat de oorzaak was en ik meen me te herinneren dat ze ons op de hoogte zouden houden.. magoed.

Rokscom is ook 1 van die ex klanten van trueserver, ben toen nog door trueserver in contact gebracht met rokscom. beetje flauw om nu hun naam te noemen omdat jullie er later niet nader te noemen problemen mee hadden.. dan zouden ze wel echt keihard achteruit gegaan zijn.

Wel moet ik nageven dat ik de laatste maanden 0,0 aan klachten heb gehad van mn klanten, en met de nieuwe transits richting canada enzo :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het de vraag wat is het waard die kwaliteit :) Je bent echt zinloos bezig als je je eigen servertje voor persoonlijk gebruik bij een dure host als 2fast, trueserver of proserver gaat neerzetten.

Als ik zie dat je bij Proserve per GB, 2 Euro betaald,.. dat is toch exorbitant hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 15:06:
Het de vraag wat is het waard die kwaliteit :) Je bent echt zinloos bezig als je je eigen servertje voor persoonlijk gebruik bij een dure host als 2fast, trueserver of proserver gaat neerzetten.

Als ik zie dat je bij Proserve per GB, 2 Euro betaald,.. dat is toch exorbitant hoog.
bij trueserver stond altijd 5 eur op de site, moet je maar es een offerte aanvragen, ik heb atm een prijs op tafel liggen die toch stukken lager ligt hoor.
Er is wel wat te regelen met de meeste coloboeren hoor \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diaboluzzz schreef op 13 mei 2004 @ 16:12:
[...]

bij trueserver stond altijd 5 eur op de site, moet je maar es een offerte aanvragen, ik heb atm een prijs op tafel liggen die toch stukken lager ligt hoor.
Er is wel wat te regelen met de meeste coloboeren hoor \o/
Maar van 5 naar 0,75 ofzo krijg je echt niet voor elkaar.

Voor persoonlijk gebruik neem ik toch echt 1 van de "mindere" partijen... Er zijn genoeg partijen met hele leuk prijzen en een goed netwerk nl. :) Maar voorlopig doe ik wat anders met me geld ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
[...]

Misschien waren het wel klanten die tientallen Mbits afnamen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZeRoXcOoL schreef op 13 mei 2004 @ 16:54:
[...]

Misschien waren het wel klanten die tientallen Mbits afnamen ;).
De grafieken lieten destijds een flinke dip zien inderdaad, dat kwam omdat de grafieken verplaatst waren
offtopic:
kuch :)

Jammergenoeg liggen de grafieken er nu al een tijdje uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Och jee het is weer tijd om uitleg te geven zoals zo vaak al is gedaan :|

TrueServer had een klant die heel veel verkeer deed (paar honderd Mbps), die klant is naar een andere leverancier gegaan en daarom is er best wel wat verkeer "kwijt". Dit is echter niet echt een probleem omdat hiermee al rekening was gehouden in de contracten met Transitleveranciers. Ook was het zo dat er op de klant relatief maar weinig marge werd gemaakt, het was meer handig dat er zoveel verkeer over het netwerk ging in verband met betere inkoopprijzen. Toen de klant vertrok was er dus niet een enorme berg marge weg en was er ook geen probleem met de transitleveranciers. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik kan je verzekeren:
er gaan sowieso nog 2 klanten weg, oa ivm deze fusie (niet alleen door deze fusie). Ga me niet vertellen wat bullcrap is, ik zit aan 't vuur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
Floris schreef op 14 mei 2004 @ 10:35:
Och jee het is weer tijd om uitleg te geven zoals zo vaak al is gedaan :|

TrueServer had een klant die heel veel verkeer deed (paar honderd Mbps), die klant is naar een andere leverancier gegaan en daarom is er best wel wat verkeer "kwijt". Dit is echter niet echt een probleem omdat hiermee al rekening was gehouden in de contracten met Transitleveranciers. Ook was het zo dat er op de klant relatief maar weinig marge werd gemaakt, het was meer handig dat er zoveel verkeer over het netwerk ging in verband met betere inkoopprijzen. Toen de klant vertrok was er dus niet een enorme berg marge weg en was er ook geen probleem met de transitleveranciers. :)
Neemt toch niet weg dat je minder omzet maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

ZeRoXcOoL schreef op 15 mei 2004 @ 01:45:
[...]

jups denk dat de fusie daarom ook naar voren gekomen is, terug winnen van marktaandeel.
Die ene klant verstookte echt _veel_ bandbreedte (kon ook makkelijk met de handel waar hij in zat).

Nieuwe naam 2Fast to be True ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

ZeRoXcOoL schreef op 15 mei 2004 @ 01:45:
[...]

Als de marge op die klant absoluut gezien, hetzelfde is als de marge op een 1u 20 GB coloklant, dan boeit dat niet echt lijkt me :P
Maargoed, ken die getallen niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omzet = schaalvoordeel

Schaalvoordeel scheelt weer veel geld, hoe groter je bent hoe goedkoper je in kan kopen. Dus alleen naar de marge kijken die een klant je oplevert, levert niet een echt beeld van wat je in totaal verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
*schop*

Het is zover, vandaag gaan 2fast en Trueserver 'fuseren'. Er staat alleen op beide websites helemaal niks over nieuwe prijzen/diensten/mogelijkheden/etc.

Iemand die toevallig al wat meer weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Oh dat is wel een beetje slordig. Ik weet er overigens ook erg weinig van, we hebben inmiddels wel een nieuwe prijs gehad van TrueServer voor de traffic die we bij ze afnemen. Het is een betere prijs geworden, maar t'is dan ook wel een berg verkeer. O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Floor-is op 01-06-2004 13:24 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Komt allemaal nog. Het is meer werk dan het bedenken van prijzen natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mior
Ja uiteraard.. maar je zou van bedrijven met zo'n reputatie toch wel verwachten dat ze dit soort dingen regelen voor de datum dat ze echt gaan fuseren.

Ik wil er namelijk een server gaan hangen (nieuwe klant), en de hele boel moet uiterlijk over 3 weken draaien, vandaar dat ik er een beetje bovenop zit ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Mior op 01-06-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
De beloofde brief is helaas ook nog uitgebleven. Ik had toch wel verwacht dat we van te voren die brief zouden krijgen, en niet achteraf.
Pagina: 1