Toon posts:

Overstappen ADSL provider

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit in het verleden al een veel besproken onderwerp is geweest, maar vroeg me af of er hier al nieuwe ontwikkelingen zijn, heb hierover namelijk geen recente 'verhelderende' topics gevonden.

Ik zit namelijk bij ISP Tiscali en daar wil ik maar al te graag van af en naar een andere ISP, want Tiscali gaat binnenkort een datalimiet van 20GB hanteren. Iets waar ik als Usenet gebruiker natuurlijk helemaal niets mee kan daar kan ik nog geen week mee doorkomen.

Simpelweg Tiscali opzeggen en een andere provider nemen... ok maar de lijn moet dan dus eerst worden vrijgegeven vervolgens moet ik een abbo aanvragen bij een andere ISP, lijntest, administratieve afhandeling etc.. en dara gaan dus minimaal 4 weken overheen.

Ben vrij afhankelijk van Internet en 4 weken is dan ook een onmogelijke opgave. Is er niet een manier om van de ene ADSL provider naar de andere te switchen. Het nemen van een leased line, Cable of dialup is geen optie!
Hier moet toch wel een oplossing voor zijn??

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Kan je niet eerst een nieuw abonnement aanvragen, wachten tot dat is aangesloten en dan de vorige opzeggen? Beetje overlapping, maar je zit dan iig niet zonder.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:16
http://gathering.tweakers...list_messages/911264/last :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Jappo112 op 11-05-2004 11:10 ]

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
http://www.xs4all.nl/adsl/overstappen.php
Als u nu ADSL van KPN hebt bij een andere internetprovider dan kunt u eenvoudig overstappen naar XS4ALL. Uw internetverbinding blijft actief en u hoeft geen dag zonder internet te zitten.

Als u nu overstapt, kunt u binnen een paar dagen genieten van de vele extra diensten die horen bij het uitgebreide ADSL abonnement van XS4ALL. U kiest dan voor een provider die alom bekend staat om goede kwaliteit en service.

U kunt overstappen als u gebruik maakt van ADSL van KPN. Bijvoorbeeld bij Planet internet, KPN Direct ADSL, HetNet, HCCnet, Wanadoo, Freeler, Fiberworld, Solcon, Tiscali, Zon, OneLine, UNET en Mxposure.

-Informeer bij uw huidige provider naar de contractduur en opzegtermijn van uw ADSL abonnement.
-Nadat uw aanvraag is verwerkt ontvangt u van XS4ALL een bevestigingsbrief en een duidelijke handleiding.
-KPN brengt EUR 30,- in rekening voor de overstap, XS4ALL brengt geen eenmalige kosten in rekening.
-U kunt tegelijk met uw overstap naar XS4ALL van abonnementsvorm wisselen. Bij een overstap naar een lagere snelheid worden door KPN de normale eenmalige kosten in rekening gebracht.
-U kunt de status van uw overstap volgen via de website.
-U kunt uw aanvraag voor de overstap naar XS4ALL binnen 7 dagen annuleren.

[ Voor 89% gewijzigd door havana op 11-05-2004 11:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op 11 mei 2004 @ 11:09:
Kan je niet eerst een nieuw abonnement aanvragen, wachten tot dat is aangesloten en dan de vorige opzeggen? Beetje overlapping, maar je zit dan iig niet zonder.
Nee dat leg ik net uit.. eerst moet de lijn vrij zijn willen ze je aanvraag kunnen verwerken anders zou ik dat wel gedaan..

Maar even over dat andere topic.. daar gaat het voornemlijk over de overstap van KPN netwerk naar een andere BBNet, versatel etc..
Maar ik wil gewoon binnen het KPN Netwerk overstappen.. liefst van Tiscali naar Tweakdsl...

• havana
Tweakdsl = bbned ≠ KPN Netwerk

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 11-05-2004 11:16 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar kan ik dus makkelijk overstappen naar TweakDSL of niet.. want ik heb begrepen dat BBNet gebruik maakt van het KPN netwerk, maar dat het toch wordt bezien als appart netwerk en dus overstappen niet goed mogelijk is.. of wel?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 10:56

r0b

Dan moet TS wel een KPN-netwerk based abbo'tje hebben.
(Dus niet Tiscali wholesale / BabyXL. :) )

Zoek dit dus even uit, of dit inderdaad het geval is.
Als je naar TweakDSL wil, dan kan het helaas (nog) niet zo snel.

edit:
BBned! ;(

[ Voor 27% gewijzigd door r0b op 11-05-2004 11:21 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 20:18
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 11:14:
[...]

Nee dat leg ik net uit.. eerst moet de lijn vrij zijn willen ze je aanvraag kunnen verwerken anders zou ik dat wel gedaan..

Maar even over dat andere topic.. daar gaat het voornemlijk over de overstap van KPN netwerk naar een andere BBNet, versatel etc..
Maar ik wil gewoon binnen het KPN Netwerk overstappen.. liefst van Tiscali naar Tweakdsl...
Dan zit je dus idd een tijdje zonder. Niks aan te doen. En tweakdsl is dus GEEN kpn.

[ Voor 3% gewijzigd door yohan op 11-05-2004 11:20 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• havana
Dat schrijft hij niet in zijn openingspost, ik dacht dat hij gewoon MxStream/Tiscali had...
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 11:18:
Ja maar kan ik dus makkelijk overstappen naar TweakDSL of niet.. want ik heb begrepen dat BBNet gebruik maakt van het KPN netwerk, maar dat het toch wordt bezien als appart netwerk en dus overstappen niet goed mogelijk is.. of wel?
Nee. Dat duurt dus een aantal weken...

[ Voor 68% gewijzigd door havana op 11-05-2004 11:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ja, maar dit is dus niet adsl van KPN

Alleen binnen ADSL van KPN netwerk kun je snel overstappen.

BBnet maakt alleen gebruik van de kabels van KPN, maar heeft een eigen netwerk.

Tussen ADSL van KPN en BBnet overstappen is dus nog steeds traag...

Maar jah, persoonelijk waarom zou je het er niet voor over hebben, je hebt dan wel gewoon een snelle verbinding en een goeie provider...

Mensen zijn soms echt te verslaafd of te afhankelijk van internet, ze kunnen niet eens een paar weken zonder :>

[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 11-05-2004 11:21 . Reden: Ik ben weer eens te traag :( ]

Tweakers Discord

• havana
Inderdaad, ronduit belachelijk dat je niet een weekje zonder belachelijk hoog dataverkeer kan....

Je moet het gewoon slim plannen; gewoon twee weken vóór je vakantie de opzegging in gang zetten, zo lang mogelijk ADSL'en, daarna even weekje inbellen, weekje vakantie, kom je terug is het met een beetje geluk allemaal klaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 11-05-2004 11:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 11:18:
BBned heeft een eigen netwerk waar de consument aansluitingen op worden aangesloten. De lijnen die ze inkopen bij KPN (bitstream) is veel te duur voor consumenten.

Overigens wil je overstappen omdat je een limiet van 20GB krijgt. Neem gewoon een hoger abbo. Daarbij krijg je hogere limieten lijkt me. (omdat er op het netwerk dan ook meer gereserveerd wordt).

Je kan eeuwig blijven zoeken namelijk naar een LITE abbootje dat 50GB per maand mag doen.

(dat krijg je nooit zwart op wit, en als het nu wordt toegelaten kan het volgende week anders zijn natuurlijk...)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 19:12

Dido

heforshe

tweakduke schreef op 11 mei 2004 @ 11:20:
Mensen zijn soms echt te verslaafd of te afhankelijk van internet, ze kunnen niet eens een paar weken zonder :>
En die mensen kunnen altijd nog een tweede telefoonlijn aanvragen, daarop ADSL van de nieuwe provider regelen en vervolgens de oude telefoonlijn opzeggen. Geen dag zonder internet, maar je betaalt een tijdje dubbel voor je belbasis en je ISP.

Wat betekent mijn avatar?

• Freee!!
  • Laatst online: 22-02 11:29

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Yohan schreef op 11 mei 2004 @ 11:20:
[...]
Dan zit je dus idd een tijdje zonder. Niks aan te doen.
Daar is wel wat aan te doen, gewoon een tweede telefoonlijn aanvragen bij KPN (€ 47,50 als ik me niet vergis) en daarop een ADSL-aansluiting regelen. Als je het goed doet, bepaal je zelf welke 10 minuten je niet on-line bent.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op 11 mei 2004 @ 11:24:
[...]

En die mensen kunnen altijd nog een tweede telefoonlijn aanvragen, daarop ADSL van de nieuwe provider regelen en vervolgens de oude telefoonlijn opzeggen. Geen dag zonder internet, maar je betaalt een tijdje dubbel voor je belbasis en je ISP.
Vervalt je telefoonnummer dan niet?? en krijg je een nieuwe ervoor in de plaats?

• havana
Bij aanvraag krijg je een nieuw nummer, de oude vervalt logischerwijs zodra je die lijn opzegt.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Freee!!

Freee!!

havana schreef op 11 mei 2004 @ 11:29:
Bij aanvraag krijg je een nieuw nummer, de oude vervalt logischerwijs zodra je die lijn opzegt.
Maar dat is een zeer overkomelijk nadeel met ook voordelen (het duurt een redelijke tijd voordat de call-centers dat nieuwe nummer hebben).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• r0b

r0b

Mjah, zou je dan niet het 'oude' telefoonnummer kunnen 'verhuizen' naar de nieuwe telefoonlijn? (Ook al is het hetzelfde adres)

offtopic:
Ben niet zo thuis in de KPN procedures. :)
Mr. Liu schreef op 11 mei 2004 @ 11:32:
[...]

Nee, want dan verhuist die ADSL-aansluiting die je kwijt wilt ook mee.
Goed punt, was ik even vergeten.

[ Voor 68% gewijzigd door r0b op 11-05-2004 11:33 ]

• Freee!!

Freee!!

r0b schreef op 11 mei 2004 @ 11:31:
Mjah, zou je dan niet het 'oude' telefoonnummer kunnen 'verhuizen' naar de nieuwe telefoonlijn? (Ook al is het hetzelfde adres)
Nee, want dan verhuist die ADSL-aansluiting die je kwijt wilt ook mee.

• havana
Is deze truck ook met ISDN mogelijk?

DIT IS MIJN WEBSITE

• r0b

r0b

Je kan een aparte analoge lijn naast je huidige ISDN-lijn aanvragen ja. :)
Let wel op de aansluitkosten (wat een mooie smoes is dat toch) van €47,50 voor een analoge lijn in dat geval.

edit:
Dat zou dan ook al via de KPN site kunnen ( linkje ).
Maar even bellen lijkt me handiger. (0900 0244)

[ Voor 33% gewijzigd door r0b op 11-05-2004 11:37 ]

• Freee!!

Freee!!

havana schreef op 11 mei 2004 @ 11:33:
Is deze truck ook met ISDN mogelijk?
Je kan het in ieder geval proberen, maar ik zou als tweede lijn gewoon analoog aanvragen (waar heb je tegenwoordig nog ISDN voor nodig :? ).

• havana
Ok, als ik een 2e analoge lijn aanvraag, doe zit dat dan technisch gezien? (Met stekkertjes enzo :P)

Het is toch zo dat, wanneer ik op die 2e analoge lijn TweakDSL werkend heb, die lijn weer op kan zeggen bij de KPN? En dat ik dus alleen ADSL heb en geen KPN.

[ Voor 11% gewijzigd door havana op 11-05-2004 11:37 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• r0b

r0b

havana schreef op 11 mei 2004 @ 11:36:
Ok, als ik een 2e analoge lijn aanvraag, doe zit dat dan technisch gezien? (Met stekkertjes enzo :P)

Het is toch zo dat, wanneer ik op die 2e analoge lijn TweakDSL werkend heb, die lijn weer op kan zeggen bij de KPN?
Je was toch van plan om over te stappen op een analoge lijn icm ADSL?
In dit geval kan je een extra analoge lijn aanvragen bij de KPN en daar ADSL op aanvragen.
Daarna kan je (zodra ADSL op de analoge lijn actief is) je oude ISDN verbinding + bijbehorend internet abonnement (if any) opzeggen. (let even op af dat opzeggen van je huidige internet abonnement zo kan.)

edit:
Hoe dit aangesloten wordt bij jou thuis zou ik zo 1-2-3 niet weten.

[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 11-05-2004 11:40 ]

• Freee!!

Freee!!

havana schreef op 11 mei 2004 @ 11:36:
Komt over aparte adertjes binnen, dus een extra telefoonaansluiting, vrij eenvoudig.
Het is toch zo dat, wanneer ik op die 2e analoge lijn TweakDSL werkend heb, die lijn weer op kan zeggen bij de KPN? En dat ik dus alleen ADSL heb en geen KPN.
Dat kan, maar dan kost je ADSL € 9,00 per maand meer (lijnhuur).

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:31

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dan laat je tweakdsl de lijn overnemen en gaat het allemaal automatisch :)

Vervalt je nummer dus en kpn is dan weer helemaal weg van je lijn.

Tweakers Discord

• Dido

Dido

heforshe

Let wel: de KPN is niet verplicht een aanvraag voor een tweede lijn à 47,50 te honoreren (eerste lijn moeten ze wel). Als je ISDN hebt, betekent dat - dacht ik - dat er een nieuw kabeltje naast moet komen voor een extra analoge lijn, en dat kost ze wellicht geld, dus heb je kans dat het afgewezen wordt.

Aan de andere kant: het is het proberen waard, als je geen down-time wilt, en als je niet te gehecht bent aan je huidige telefoonnummer, en de extra kosten voor lief neemt. (Ik ben zelf op deze manier (analoog) van Planet naar Demon overgestapt. Leukste bijkomstigheid: je zit bij Planet niet vast aan je jaarcontract als je telefoonlijn wordt opgeheven. Klinkt leuk: "Ik wil mijn telefoonlijn opzeggen" "Dat kan, maar ik zie dat u ook ADSL heeft op die lijn. Dat wordt dan ook per direct stopgezet." "Mooi, moet ik daar nog iemand van Planet over bellen?" "Nee hoor, dat doen wij")

• havana
Komt over aparte adertjes binnen, dus een extra telefoonaansluiting, vrij eenvoudig
Dus je 4 adertjes split je op in twee gedeeltes, zeg maar?

Ben vrij technisch met dit soort dingen, maar dit is natuurlijk zeer specifiek :)

Nieuw telefoonnummer maakt me niet uit, want ik wil uiteindelijk de hele telefoonbende eruit gooien :)

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 11-05-2004 11:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dido

Dido

heforshe

Van je vier adertjes zijn er maar twee in gebruik voor je eerste lijn, je tweede lijn komt op de andere twee adertjes binnen :)

edit: in het geval van een analoge lijn, dus. Er staat me iets bij dat ISDN vier aders gebruikt en dan heb je dus een extra kabeltje nodig voor een extra analoge lijn.

[ Voor 41% gewijzigd door Dido op 11-05-2004 11:46 ]

• Freee!!

Freee!!

havana schreef op 11 mei 2004 @ 11:42:
[...]
Dus je 4 adertjes split je op in twee gedeeltes, zeg maar?
Analoog in ieder geval wel, mogelijk dat ISDN meer dan twee adertjes nodig heeft (zie reactie van Dido pal boven jouw post), in welk geval het iets anders ligt.
Ben vrij technisch met dit soort dingen, maar dit is natuurlijk zeer specifiek :)
Ook dit is met Google en gezond verstand op te lossen :P

• havana
Nou dat mag de KPN mij natuurlijk zelf gaan vertellen :) Ik bel ze gewoon ff op.

Laatste vraagje: is die 2e lijn wel snel opzegbaar? Anders zit ik alsnog een jaar aan lijn vast die ik niet wil :o

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 11-05-2004 11:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dido

Dido

heforshe

Die 2e lijn wil je niet opzeggen, maar de eerste. Dat is normaliter geen enkel probleem. Ik heb het zelf een maand van tevoren gedaan, om gezeur van Planet te voorkomen.

• Freee!!

Freee!!

havana schreef op 11 mei 2004 @ 11:47:
Nou dat mag de KPN mij natuurlijk zelf gaan vertellen :) Ik bel ze gewoon ff op.
Dat is nou gezond verstand :P
Laatste vraagje: is die 2e lijn wel snel opzegbaar? Anders zit ik alsnog een jaar aan lijn vast die ik niet wil :o
Waarom zou je die tweede lijn opzeggen :? Je bespaart er toch geen cent mee.

• r0b

r0b

Opzegbaar? Je wil gebruik maken van de optie om €9 aan <insert random BBned ISP> af te dragen, terwijl je geen telefoon abbo hebt?
Dan kan je beter gewoon BelBudget aanvragen (€9,50 per maand zo uit m'n hoofd.)
Dat is dan nog minder zonde van je geld dan €9 per maand afdragen aan een ISP voor lijnhuur.

Je hebt verder wel een jaarcontract bij een nieuwe lijn. Dus dit gelijk omzetten naar lijnhuur via een ISP voor €9 per maand is sowieso het eerste jaar niet mogelijk afaik.

edit:
Spuit 11, maar dan wat uitgebreider :P

[ Voor 10% gewijzigd door r0b op 11-05-2004 11:51 ]

• havana
Op die 2e lijn zou je dan BelBudget kunnen nemen waardoor je bereikbaar bent voor hetzelfde geld als wanneer je TweakDSL je lijn kan laten beheren... Am I
right?

[edit]
eXoR zei 't al :)

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 11-05-2004 11:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Dido

Dido

heforshe

havana: yupz, you're right. :)

• r0b

r0b

havana schreef op 11 mei 2004 @ 11:52:
Op die 2e lijn zou je dan BelBudget kunnen nemen waardoor je bereikbaar bent voor hetzelfde geld als wanneer je TweakDSL je lijn kan laten beheren... Am I right?
Exact.

offtopic:
Dat is dus ook waarom ik helemaal niet het nut van lijnhuur via een ISP inzie.

edit:
Dido: Post niet zo snel joh. :+

[ Voor 6% gewijzigd door r0b op 11-05-2004 11:53 ]

• Freee!!

Freee!!

r0b schreef op 11 mei 2004 @ 11:52:
[...]
Dido: Post niet zo snel joh. :+
offtopic:
Heb jij daar nou ook al zoveel last van :? :P

• Dido

Dido

heforshe

offtopic:
Kan ik er wat aan doen dat jullie er steeds doorheen zitten te posten?
:P

• havana
eXoR: voor sommige mensen is het een principekwestie, dus vandaar dat sommigen die optie wel willen gebruiken. Ik zie dat 'voordeel' wel. Het is een beetje te vergelijken met Linux gebruikers die er alles voor over hebben om alles waar M$ op staat te weren :o

Ander voordeel is natuurlijk ook dat je maar één rekening hebt (voor zover dat een voordeel is).

DIT IS MIJN WEBSITE

• Freee!!

Freee!!

havana schreef op 11 mei 2004 @ 11:57:
[...]
Ander voordeel is natuurlijk ook dat je maar één rekening hebt (voor zover dat een voordeel is).
Hoezo maar één rekening :? Ik zie ADSL ook niet terug op mijn KPN-rekening (en telefoonkosten niet op de rekening van de ISP), maar dat kan eraan liggen dat ik geen Mxstream heb.

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:47

Verwijderd

Jullie vergeten nog 1 ding. Als je ISDN ADSL hebt, heb je ook ISDN ADSL apparatuur (modem, splitter). Als je daarnaast nog een PSTN (analoge) ADSL lijn aanvraagt moet je ook een nieuwe PSTN ADSL modem en splitter kopen. Soms zijn die gratis, maar vaak moet je ook weer aansluitkosten betalen enzo (van de nieuwe telefoonlijn en adsl lijn). En aan het nieuwe telefoon en adsl abbonement zit je wel zit je sowieso wel weer een jaar vast. Maarja, als je toch die andere lijn opzegt maakt het niet uit.

Idd.. nut van ISDN is niet zo veel meer als je ADSL hebt, alleen meerdere gesprekken tegelijk, gratis nummerweergave enzo. Denk dat je.. als je niet veel geld en moeite kwijt wil zijn toch het beste gewoon even zonder breedband internet moet doen. Ga eens lekker naar buiten ofzo.. geniet van de natuur of ga op vakantie :P

Heb zelf bij KPN ADSL helpdesk gewerkt dus heb veel van dit soort problemen gehad. :*)

• r0b

r0b

havana schreef op 11 mei 2004 @ 11:57:
eXoR: voor sommige mensen is het een principekwestie, dus vandaar dat sommigen die optie wel willen gebruiken. Ik zie dat 'voordeel' wel. Het is een beetje te vergelijken met Linux gebruikers die er alles voor over hebben om alles waar M$ op staat te weren :o

Als het een principe-kwestie was dan zouden diezelfde mensen zelf een lijntje moeten trekken naar de ADSL-centrale. [/cynisch]
Je betaalt _altijd_ voor de last-mile.
Zij het direct aan KPN via een BelBudget abbo, danwel via lijnhuur bij een ISP.

Dus ach, nee, ik zie nog steeds geen voordeel. :)
(Wel is het toevallig dat KPN €9 vraagt voor lijnhuur, en het goedkoopste pakket €9,50 is. Maar dat is marketing I suppose. :) )

om3ega: Dit is al actief. Kijk bijvoorbeeld eens rond bij xs4all. Zij adverteren hier al mee.
sandertheman: Dat lijkt mij vanzelfsprekend. (We zitten wel op GoT he ;) )
Mr. Liu schreef op 11 mei 2004 @ 12:01:
[...]

Hoezo maar één rekening :? Ik zie ADSL ook niet terug op mijn KPN-rekening (en telefoonkosten niet op de rekening van de ISP), maar dat kan eraan liggen dat ik geen Mxstream heb.
Hij bedoeld een rekening van KPN voor een BelBudget abbo, en een rekening van zijn ISP voor het internet abbo.
Bij lijnhuur zal die KPN rekening komen te vervallen en gaat je abbonementsprijs bij je ISP gewoon €9 omhoog.
Dus 1 rekening. :)

[ Voor 29% gewijzigd door r0b op 11-05-2004 12:20 ]

• om3ega
r0b schreef op 11 mei 2004 @ 12:16:
[...]om3ega: Dit is al actief. Kijk bijvoorbeeld eens rond bij xs4all. Zij adverteren hier al mee.
Volgens mij bedoelen ze overstappen van het ene naar het andere KPN netwerk.. Maar van bbned naar bbned ? Het persbericht van de Opta is ook nogal vaag hierin?

[ Voor 3% gewijzigd door om3ega op 11-05-2004 12:25 ]

• r0b

r0b

om3ega schreef op 11 mei 2004 @ 12:24:
[...]

Volgens mij bedoelen ze overstappen van het ene naar het andere KPN netwerk.. Maar van bbned naar bbned ? Het persbericht van de Opta is ook nogal vaag hierin?
'Overstap naar andere ADSL-aanbieder in enkele uren'

Den Haag, 10.00 uur - Toezichthouder Opta heeft bepaald dat KPN voortaan het daadwerkelijke overstappen van de ene naar de andere ADSL-aanbieder sneller moet afhandelen. Nu zit de klant die bijvoorbeeld op een voordelige aanbieding van een andere provider in wil gaan vaak langer dan een maand zonder verbinding. Daartoe is geen technische noodzaak, meent Opta. De klant moet voortaan hooguit enkele uren zonder ADSL-verbinding zitten.
Dit klopt bij KPN-KPN.
Bij KPN-<insert random NSP> moet er wel fysiek iets veranderd worden (monteur naar centrale die je op de dslam van een andere NSP patcht).
Het nieuwsbericht is inderdaad ook een beetje vaag, het wekt de indruk dat het om KPN-<andere NSP> gaat, terwijl daar juist wel iets fysiek veranderd moet worden.

Voor BBned gaat het volgende op:
Ik wil overstappen naar een andere bbned provider, kan dat zonder downtijd?
Voor een optimale migratie zonder downtijd is het wachten op de zogenaamde telco-telco migratie. Wanneer alle partijen voor dit initiatief tekenen, kan iedereen zonder downtijd overstappen, zelf tussen verschillende netwerken. Bijna alle partijen hebben voor deze procedure getekend, op enkele na, waardoor het migreren tussen ISPs nu nog niet mogelijk is.

Momenteel kunt u dus het beste uw huidige DSL abonnement opzeggen en een nieuw abonnement aanvragen. U heeft dan enige tijd geen verbinding.

bbned heeft een ISP-ISP migratie ontwikkeld voor migraties binnen het bbned netwerk. Dit is echter nog geen geautomatiseerd proces, waardoor het zeer kostbaar is (ca. € 170,-) en vooral geschikt voor bedrijven die echt geen downtijd kunnen permitteren. Voor deze migratie is het van belang dat u uw oude lijn nog niet opzegt, dat doet de ontvangende ISP voor u. Let op: niet alle ISPs bieden deze ISP-ISP migratie aan, omdat deze nog niet is geautomatiseerd. Indien u interesse heeft in deze migratie, controleer dan eerst bij de provider van uw keuze of zij dit aanbieden.
Bron: hier

Kortom: het is op dit moment een georganiseerde bende.

edit:
Zie ook de volgende posting op t.net mbt providerwissel tussen KPN

[ Voor 60% gewijzigd door r0b op 11-05-2004 12:46 ]

• om3ega
Dank je eXoR voor de verhelderende informatie. Op moment van mijn post stond die informatie er nog niet :) .. Hoog tijd om bbned en hun isp's ook maar eens aan te spreken op automatisering van dat soort processen.

Verwijderd

Sorry voor het omhoog schoppen van dit topic, maar anders had ik een nieuw topic moeten openen:

Hoe zit het nu precies met die periodes die je aangaat. Ik heb in mei 2003 een ADSL abbo. afgesloten bij XS4ALL voor de periode van 1 jaar. Volgens de gegevens op de site van XS4ALL wordt het abbo. stilzwijgend verlengd met dezelfde periode na 1 jaar.

Nu zit ik dus 1,5 jaar bij XS4ALL maar wil overstappen naar een andere aanbieder, is dit nu wel of niet mogelijk ? Of moet ik echt wachten tot mei 2005 om te kunnen overstappen ? Lijkt me een vreemde verplichting omdat ik eigenlijk alleen getekend heb voor een 1 jarig contract. :?

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Na het eerste jaar kunt u beide abonnementen per maand opzeggen. Opzegging is zowel schriftelijk als per fax mogelijk. De opzegtermijn vangt aan op de dag waarop XS4ALL de opzegging heeft ontvangen.

bron: www.xs4all.nl/adsl/opzeggen.php
Per maand dus.

• bjck
Er zijn partijen die je dus wel gelijk voor een jaar weer verlengen. Casema doet dat bijvoorbeeld met kabelinternet en ook planet is een bekende met die voorwaarde.

En vreemdgenoeg mag het gewoon, je tekent immers zelf ook voor deze voorwaarde/afspraak bij het aanvragen.

Je kan tegenwoordig ook overstappen zonder dat je weken zonder ADSL komt te zittetn door eerst op te zeggen en als de lijn adsl-vrij is weer aanvragen. Een Telco-Telco migratie traject wordt al door sommige ISP's aangeboden.

Verwijderd

Ik zit nu bij Publishnet. Na vele extra rekeningen over vermeend meergebruik datalimiet (en zie dan maar eens te bewijzen dat je niet zo veel gebruikt hebt) waarbij de hoogste € 77,00 was (en ik betaal al € 59,00 per maand!!!) heb ik besloten over te stappen naar Eweka. Dit is schijnbaar de enige provider die echt geen datalimiet heeft.

Beide maken gebruik van de BBned backbone. Ik kan nu overstappen met maar één dag downtime. Dit kost echter wel € 175,00.

Dat doe ik toch maar hoewel ik het overdreven veel geld vindt!

• bjck
Verwijderd schreef op 11 september 2004 @ 10:13:
Ik zit nu bij Publishnet. Na vele extra rekeningen over vermeend meergebruik datalimiet (en zie dan maar eens te bewijzen dat je niet zo veel gebruikt hebt) waarbij de hoogste € 77,00 was (en ik betaal al € 59,00 per maand!!!) heb ik besloten over te stappen naar Eweka. Dit is schijnbaar de enige provider die echt geen datalimiet heeft.
Uhm laat hun maar aantonen dat je het door je lijn gehaald hebt zou ik zeggen.
Beide maken gebruik van de BBned backbone. Ik kan nu overstappen met maar één dag downtime. Dit kost echter wel € 175,00.

Dat doe ik toch maar hoewel ik het overdreven veel geld vindt!
Komt omdat het een extra mogelijkheid is en niet geautomatiseerd waarschijnlijk.

Dat is een ISP-ISP migratie binnen hetzelfde dsl-netwerk. Telco-Telco migratie is net ietsje anders en kan vanaf ieder dsl-netwerk naar het netwerk van babyXL in 15 minuten. Cistron biedt het al aan.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 11-09-2004 10:22 ]

Pagina: 1