Toon posts:

Scanner 3300c blurt, zelfs HP-helpdesk weet het niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tja tweakers, niks is zo frustrerend als je in beginsel niet eens een scanner aan de praat weet te krijgen. Ik ben dus erg gefrustreerd. Heb net HP 3300c via marktplaats gehaald. Gebruikte daarvoor een 3400c, maar die was niet van mij. Ik draai XP pro. Vervolgens download ik de nieuwste software met driver van de HP-site; namelijk; http://h10025.www1.hp.com...gory&softwareitem=sj650du

Toen kwam het probleem. Met geen mogelijkheid komt er een normale kwaliteit scan uit. Het plaatje 'blurt'; zitten vage strepen doorheen en alles. Ben toen dus gaan zoeken
Heb op tweaker deze thread gevonden: hp scanjet 3300c vage scans. Hier wordt een link gegeven voor een update die het zou moeten herstellen (http://www.hp.com/cposupp...software/sj512du.exe.html) deze is van de HP site gehaald en ik heb dus contact met hun opgenomen.

Als jullie het niet erg vinden zet ik de berichten er maar bij. 't Wordt wel lang, maar jullie zien dan dat ik toch echt alles uit mijn kast heb gehaald en dat HP het ook niet weet.

"problem_description : Hallo. Heb net HP Scanjet 3300c op pc geinstalleerd (XP). De scans zijn schrikbarend slecht met allemaal strepen en alles.

Heb voorheen een 3400c altijd te leen gehad die het uitstekend deed. In de specs komen deze twee scanners aardig overeen (http://h10025.www1.hp.com...nl#cc=nl#docname=bds03737). Heb op tweakers.net ook het een en ander gelezen hierover(hp scanjet 3300c vage scans), maar de link met de update is weggehaald op jullie site (http://www.hp.com/cposupp...software/sj512du.exe.html).

Ik kom er dus niet uit, maar ik neem aan dat de kwaliteit niet zo slecht behoort te zijn. Als je wilt kan ik een scan-plaatje als voorbeeld mailen. Op de site heb ik alle huidige XP-upgrades gedownload en geinstalleerd. Baat niets. Daarom graag jullie hulp. Vriendelijk groeten."

Wordt er gereageerd:

"Geachte heer/mevrouw Deerhead,

Dank u wel voor het inschakelen van HP's Klantenondersteuning.

Afgaande op uw vraag zou de bijgeleverde informatie uw vraag moeten beantwoorden.

De update is nog vanaf de onderstaande lokatie te downloaden:
http://h10025.www1.hp.com...c=us&softwareitem=sj512du

Zorg tevens dat u gebruik maakt van de laatste software voor deze scanner:
http://h10025.www1.hp.com...gory&softwareitem=sj650du

Mocht u nog vragen hebben aangaande deze werkwijze of support behoeven voor andere HP produkten nodigen wij u uit contact op te nemen met HP Klantenondersteuning.

Met Vriendelijke Groeten"

Niets nieuws onder de zon dus.

Vervolgens geinstalleerd maar doet het niet en nog erger, de 3400c die ik te leen had deed in een keer hetzelfde...

"Beste HP-medewerker,

Ik heb beide applicaties geïnstalleerd en aanvankelijk deed m'n scanner het helemaal niet meer. Toen heb ik het stuurprogramma bijgewerkt in apparaatbeheer. Het kwam toen weer in de oude installatie terecht. Toen nogmaals de XP-update geïnstalleerd (sj650du.exe) en toen dus sj512du.exe geïnstalleerd. Er verandert echter niets aan de kwaliteit van de plaatjes.

Het erge is dat ik daarna mijn geleende 3400c weer ging installeren en aansluiten, maar dat deze in een keer hetzelfde euvel krijgt. Ik weet zeker dat ik hiermee voorheen prima scherpe scans kreeg, maar nu dus niet meer.

Delen zij beide soms een zelfde ge-outdate driver of zoiets?

Ik attach je een scan van een vakantie-foto van mij die superscherp is. Let op de strepen bijvoorbeeld in de blauwe lucht.

Kan jij (of een collega) mij nog verder helpen alsjeblieft.

Vriendelijke groeten, Deerhead (mannetje)"

Nou en toen kreeg ik dit mailtje waar ik ook niets mee opschoot. Het lijkt dus dat ze het niet weten. :( :?

"Beste Nanjeh,

Middels welke stappen voer u het scannen uit? Welke instellingen gebruikt u precies?

De foto ziet er uit alsof deze is ingescand op een té lage resolutie of alsof deze op een lage kwaliteit is opgeslagen. Gelieve deze instellingen te controleren zodat we dit al kunnen uitsluiten.

Een andere mogelijkheid is dat de scanwagen uit positie is en moet dan opnieuw worden geplaatst.

- Sluit de computer af en schakel deze uit.
- Ontkoppel de scanner van de voedingsbron.
- Laat de scanner gedurende ten minste 60 seconden ontkoppeld.
- Koppel de voeding los en start het computersysteem opnieuw op.
- Wanneer het computersysteem opnieuw is opgestart, probeert u opnieuw te scannen.

Mocht u nog vragen hebben aangaande deze werkwijze of support behoeven voor andere HP produkten nodigen wij u uit contact op te nemen met HP Klantenondersteuning.

Met Vriendelijke Groeten...."

Dus ik reageerde nog als volgt:

"Beste ....

Ik maak gebruik van de scan-knop. Ik scan vervolgens op 200 dpi en het maakt niet uit of ik die Moiré correcties gebruik of niet; zelfde rommel in plaatje. Plaatje sla ik op als een zo gecomprimeerd mogelijke jpeg, zoals je ziet. Dat maakt niet uit; *.bmp en *.tif geeft hetzelfde.

Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het iets software-matigs is. Immers die 3400c deed het voorheen prima. Toen ik echter de 3300c installeerde en daarna naast de 3300c ook de 3400c aangesloten had, deed die gek genoeg precies hetzelfde als die 3300c; lelijke scans.

Het is toch opmerkelijk dat zij het dan beide niet meer doen?

Weet je anders misschien hoe ik de drivers kan deïnstalleren. Ik kan de software wel deinstalleren, maar al het belangrijke blijft gewoon staan. Dan kan ik iig die 3400c weer goed krijgen.

Onderstaande wat je zegt over die scanwagen heb ik natuurlijk al gedaan. Baat niet.

Groet

Nanjeh"

Dat was het.
En nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen. Weet een van jullie wat er aan de hand is? Of zie ik dan toch iets over het hoofd...
Bedankt voor het meedenken alvast. _/-|o_

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Scan software al volledig verwijderd en opnieuw de geupdate versie geinstalleerd?

In het ergste geval kan je overwegen (is wel een laatste uitweg) Windows opnieuw te installeren en af te kijken hoe het dan gaat.

[ Voor 46% gewijzigd door LollieStick op 11-05-2004 11:14 ]

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 16:28
Deinstalleer al de scandevices die je in je devicemanager hebt staan; voeg voordat je dit doet nog even hetvolgende in je systemvariables toe:
devmgr_show_nonpresent_devices met als waarde 1

Dan zie je waarschijnlijk je scanner nog een paar keer in je device manager staan; deze drivers ook uninstallen.

Wat je vervolgens kunt doen is de windows\inf de inf files van je scannerdrivers (even vergelijken met de files die in de driverpackage zitten) even moven naar een tempdirectory en evt de sys files van de scannerdrivers uit de windows\system32\drivers dir halen (windows wilt ze af en toe wel eens laten staan, ook al uninstall je ze).

Kun je de "update" ook standalone draaien? zoja; doe dan geen update, maar installeer de drivers direct.

Pvouput live