Toon posts:

Mpegs op dvd+r branden

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Is het mogelijk om mpeg-bestanden op een soort vcd/svcd manier op een dvd+r te branden? en evengoed afspelen in een stand-alone dvd-speler.

ik wil nl tv-episodes die ik in mpeg formaat heb als season op een dvd+r zetten. binnen Nero6 zag ik hier geen mogelijkheid toe. of ik moet ze per 3 op een vcd branden.

Bij voorbaat dank

Lou

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Ligt aan je DVD speler waar je het op wilt afspelen.. ik kan gewoon mpg's (VCD) als data op DVD branden en gewoon afspelen op mijn Yamada 6000; SVCD's kan bij mij helaas niet..

Pak een DVD+RW en probeer het zou ik zeggen.. gewoon als data op DVD branden..

Pvouput live

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 00:11

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zou eerder zeggen...

Welkom op GoT en lees de handleiding!

Google en de search staan er vol mee....

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Verwijderd

Topicstarter
dankje, ik heb wel gesearched op got maar idd niet op google...

ik vrees idd dat het mijn dvd-speler is die het niet snapt;)

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Klinkt vreemd, maar de meeste el-cheapo DVD-spelers "slikken" bijna alles...

Ikzelf heb een H&B DVD-5414S Die behalve DivX/XviD echt alles slikt...

VCD
XVCD
KVCD
SVCD
XSVCD
DVD (+/- R/RW)
MP3
CDDA
ISO (S)VCD
MP3 ISO DVD en noem ze allemaal maar op...

Regel gewoon ergens een paar van dit soort schijfjes (of maak ze zelf) en ga naar bijvoorbeeld de Mediamarkt en probeer gewoon alle DVD-spelers uit en maak dan je keuze... Personeel van die winkels hebben er meestal geen problemen mee dat je de apparatuur eerst test voordat je het meeneemt.... Dan weten ze in ieder geval zeker dat je niet terug komt om te ruilen...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

de TS wil (denk ik) een VCD formaat branden op een DVD..

en dat gaat volgens mij niet werken... ik heb dat zelf al eens geprobeerd maar de meeste DVD-spelers begrijpen dat niet.

een VCD is en blijft een Video CD en die indeling op een dvd schijf wordt niet begrepen.

ik raad je aan om naar TMPGEnc DVD Author van Tsunami te gaan kijken.

daar kan je mpg files op een DVD zetten en nog een menu erbij ook..

VCD formaat/kwaliteit is meestal voldoende zo krijg ik 9 star trek episodes op een dvd

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• tK0wnZ
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-02 10:20
toch zou ik eerst even een +rw kopen om te testen of je dvdspeler deze mpegs gewoon als data kan lezen. dit zal een hoop werk schelen indien je ze gaat omzetten.
Ikzelf kwak ook gewoon elke week series in vcd's en svcd als data op een rw en kijk ze dan in mn dvdspeler.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

svcd2dvd

found on Google

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Voordat je een topic opent kun je minimaal op got en google zoeken en de faq doornemen.

Als je dat had gedaan kwam je vanzelf uit op sites als doom9. Die kunnen je in dit geval heel goed helpen. :)

Neem ook dit nog eens door. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.