Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Voeding] Kan hij het aan?

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Hallo,

Ik ben nu bezig met mijn allereerste casemod :) (hoop dat ik binnekort ergens een dig. cam kan lenen en het resultaat laten zien) Het gaat tot zo ver goed. Een gat zit er nu in, en er komt een plexiglas plaatje achter, de zalman vga cooling gaat van passief naar actief... allemaal enorm leuk en verslavend :P

Ik heb een videokaart, geluidskaart (niet onboard dus), en harddeschijf en dvd speler/brander en twee extra coolers. Ik wil graag 1 of 2 TL(of noemen jullie dat ccfl?) lichten in mijn PC plaatsen en ook wat ledjes. Nou zouden die ledjes denkik geen stroom vreters zijn, misschien hooguit 0,5watt ofzo, maar die tl zijn toch wel hoger, of niet?

Ik heb een q-tec low noise 350W voeding en wil niet dat deze eruit klapt, kan ik gewoon lampjes enzo plaatsen?

Note: de reden dat ik begon te twijfelen is omdat ik sommige casemods zag die een xtra voeding hadden of een hele sterke van 450W.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:32

Turkish

zhé germans

CCFL's trekken vragen vooral veel volts en trekken nauwelijks stroom ;) dus daar heeft een normale voeding geen last van
Overigens is jouw q-tex voeding een niet al te beste, vrij onbetrouwbaar en staat de 350 voor de piekwaarde die hij kan leveren, overigens als het werkt en je systeem is stabiel zou ik me daar geen zorgen om maken

[ Voor 9% gewijzigd door Turkish op 11-05-2004 10:32 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 16:50

Khaine

Python liefhebber

semicon schreef op 11 mei 2004 @ 10:28:
Hallo,

Ik ben nu bezig met mijn allereerste casemod :) (hoop dat ik binnekort ergens een dig. cam kan lenen en het resultaat laten zien) Het gaat tot zo ver goed. Een gat zit er nu in, en er komt een plexiglas plaatje achter, de zalman vga cooling gaat van passief naar actief... allemaal enorm leuk en verslavend :P

Ik heb een videokaart, geluidskaart (niet onboard dus), en harddeschijf en dvd speler/brander en twee extra coolers. Ik wil graag 1 of 2 TL(of noemen jullie dat ccfl?) lichten in mijn PC plaatsen en ook wat ledjes. Nou zouden die ledjes denkik geen stroom vreters zijn, misschien hooguit 0,5watt ofzo, maar die tl zijn toch wel hoger, of niet?

Ik heb een q-tec low noise 350W voeding en wil niet dat deze eruit klapt, kan ik gewoon lampjes enzo plaatsen?

Note: de reden dat ik begon te twijfelen is omdat ik sommige casemods zag die een xtra voeding hadden of een hele sterke van 450W.
CCFL's eten amper stroom . Je kunt ze best met z'n 2-en in een computer zetten die draait op een 350 watt voeding.

Ik heb er zelf 2 continu aan op een 300 watt voeding no-name . Makkie dus.

Dit had je btw ook kunnen googlen ... misschien wat makkelijker geweest ?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Mizitras
  • Niet online
Khaine666 schreef op 11 mei 2004 @ 10:32:
[...]

Dit had je btw ook kunnen googlen ... misschien wat makkelijker geweest ?
Geef toe, topictitel is ook :*)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Hoi, de meeste mensen noemen het inderdaad ccfl. Ik heb zelf een chieftech 360 watt voeding en die trekt het redelijk goed, en dat met 5 case fans. ik heb zelf er ook wat van die ccfl'letjus in mn pc hangen (+- 3). Verder 5 HD's en een lekkere grafische kaart.

duss ik heb verder geen problemen met het stroom, voeding wordt ook niet overdreven heet, hij stinkt ook niet of wat dan ook. :)

• semicon
:) in ieder geval bedankt

Maar toch even dan, ik d8 namelijk een goede koop te hebben gedaan aan die q-tec, hij is enorm stil hoort em echt niet.

Wat zou dan wel een goed merk zijn? Die dus ook stil is.. of waar ik voortaanop moet letten dan, iemand had het over pieken?

• Turkish
  • Laatst online: 21:32

Turkish

zhé germans

semicon schreef op 11 mei 2004 @ 10:38:
:) in ieder geval bedankt

Maar toch even dan, ik d8 namelijkeen goede koop te hebben gedaan aan die q-tec, hij is enorm stil hoort em echt niet.

Wat zou dan wel een goed merk zijn? Die dus ook stil is.. of waar ik voortaanop moet letten dan,je had het over pieken?
Bij voedingen gaat het erom dat het aantal watts wat op de verpakking/etiket staat ook daadwerkelijk geleverd kunnen worden. Dat wil zeggen dat ze ten allen tijde die hoeveelheid kunnen leveren. Bij no-name en q-tec is het meestal zo dat ze opgeven welk vermogen ze tijdelijk kunnen leveren (piekwaarde) vaak is dat niet zo heel erg omdat de vraag naar het max vermogen alleen bij extreme belasting zo groot is.
Echter een bijkomend nadeel van goedkope voeding is de fluctuering van het voltage in de 3,3 5 en 12 voltslijnen, waardoor je systeem instabiel zou kunnen worden. Vaak zie je dus bij dure systemen dan ook de duurdere merkvoedingen, zoals Antec en Enermax etc.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• semicon
:| :| :| :| OMG

ik heb een probleem al een heletijd sinds mijn nieuwe moederbord met het geluid, heb alles al een keer vervangen, geheuge, mobo, videokaart, behalve voeding, dat kan het ook zijn dus!!

8) THANKS! ga het proberen dat moet het zijn _/-\o_ whooho..

(* semicon hoopt eindelijk van onstabiele lagjes in geluid af te zijn)

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-11 16:50

Khaine

Python liefhebber

semicon schreef op 11 mei 2004 @ 10:48:
:| :| :| :| OMG

ik heb een probleem al een heletijd sinds mijn nieuwe moederbord met het geluid, heb alles al een keer vervangen, geheuge, mobo, videokaart, behalve voeding, dat kan het ook zijn dus!!

8) THANKS! ga het proberen dat moet het zijn _/-\o_ whooho..

(* semicon hoopt eindelijk van onstabiele lagjes in geluid af te zijn)
Geluid onboard ? of heb je een aparte geluidskaart ? En misschien zijn het je boxen wel ?

Ik heb het nog weinig gezien dat geluidsproblemen door je voeding veroorzaakt worden . MAar het is idd aan te raden een merk-voeding te nemen . Die kost je overigens wel wat (en de zekerheid datie beter is na 2 jaar is nooit 100% ) maar je zal de eerste niet zijn die het risico niet neemt en zo een nieuw moederboard mag kopen .

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• semicon
Ik heb nu een externe geluidskaart, omdat ik 5.1 geluid heb en onboard inderstuend het niet.. speakers zijn zeeer goed (hifi speakers van Acoustic energy) en is het niet... Echt naar alles gezocht al hoor, was ook een topic over, heb alle software alles vervangen.. maar ik heb nu goede hoop dat het gaat werken..

Ik post tzt wel of het gelukt is dan hoop ik nl. meteen mijn eerste mod te laten zien!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 17:25

The_Scarabial

MTB for life!

1 advies: nooit bezuinigen op je voeding. Het is wel het ding wat alles draaiende moet houden tenslotte. Ikzelf heb een Antec Truepower 480 Watt (kost wat, maar dan heb je ook wat)

• Armageddon_2k
  • Laatst online: 24-11 15:48

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

als je die ledjes op hun vrolijkst houd, 15 mA meestal, met 12 V zit je dan op
P=U*I
12 * 15 = 0,18 mW das dus helemaal nix :D

ps ik zit hier met een 550 W voeding van Qtec :9 die kan nog wel een jaartje vooruit :Y)

[ Voor 29% gewijzigd door Armageddon_2k op 11-05-2004 11:06 ]

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Een perfect vraagje voor Welke voeding heb ik nodig? Deel 4

Succes! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.