Toon posts:

[XP] BSOD op nieuwe laptop*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen vrijdag heb ik een Asus laptop gekocht (Intel Celeron 2.8, 512MB RAM Geheugen. Standaard zat er 256 MB RAM geheugen in deze laptop, maar bij MyCom hebben ze er een geheugenkaart bijgezet.

Als ik de laptop aanzet krijg ik voortdurend een foutmelding:

'System has recovered from a serious error'
De volgende bestanden worden aan het foutrapport toegevoegd:
C:\WINDOWS\Minidump\Mini051104-02.dmp
C:\DOCUME~1\Martijn\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Kan iemand mij vertellen waardoor dit probleem wordt veroorzaakt? Kan het zijn dat bij MyCom die extra geheugenkaart niet goed is ingebouwd, en hoe kan ik deze testen?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Die bovenste is je dump die hij doet.. Een geheugen dump ;)

die onderste is blijkbaar een file die je een keer hebt geopent/geinstalleerd genaamd: sysdata.xml. Een temporary file dus

• Geheugen testen
doe je met memtest ;)
hier te downloaden: meuktracker: MemTest 2.1

• Events :?
kijk ook even naar je event viewer.. Misschien dat er nog wat belangrijks tussen staat ;)

• reboot hij erna :?:
download

dit ook al eens allemaal doorgenomen: http://gathering.tweakers...5Bsearch%5D=Zoek#hitstart

[ Voor 86% gewijzigd door Outerspace op 11-05-2004 10:31 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Zonder aanvullende informatie kan niemand zeggen waar dit aan gelegen heeft.

Staat er iets zinvols in C:\DOCUME~1\Martijn\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml bijvoorbeeld?

Wat vind je verder terug in de logfiles van je systeem? Heb je deze melding elke keer dat Windows start? Hoe is Windows de laatste keer dan afgesloten.

Verwijderd

Topicstarter
de sysdata.xml is zeer groot. Hier een gedeelte;

<?xml version="1.0" encoding="Unicode" ?>
<SYSTEMINFO>
<SYSTEM>
<OSNAME>Microsoft Windows XP Home Edition</OSNAME>
<OSVER>5.1.2600 1.0</OSVER>
<OSLANGUAGE>1043</OSLANGUAGE>
</SYSTEM>
<DEVICES>
<DEVICE>
<DESCRIPTION>Microsoft AC-adapter</DESCRIPTION>
<HARDWAREID>ACPI\ACPI0003</HARDWAREID>
<SERVICE>CmBatt</SERVICE>
<DRIVER>CmBatt.sys</DRIVER>
</DEVICE>
<DEVICE>
<DESCRIPTION>ATK0100 ACPI UTILITY</DESCRIPTION>
<HARDWAREID>ACPI\ATK0100</HARDWAREID>
<SERVICE>MTsensor</SERVICE>
<DRIVER>ATKACPI.sys</DRIVER>
</DEVICE> etc. etc.

Verder vind ik in het logboek de volgende systeemfouten:

-Foutcode; 000000ea, parameter1: 84b80490, parameter2: 84ec0ec0, parameter3: 84e940e8, parameter4: 00000001.

-De tijdservice is een fout tegengekomen en is gedwongen om af te sluiten. De fout is: 0x80070521

-Het stuurprogramma SiSGRV voor het displayapparaat \Device\Video0 is in een oneindige lus terechtgekomen. Dit wijst doorgaans op een probleem met het apparaat zelf of op een verkeerde programmering van het apparaat door het stuurprogramma. Neem contact met de leverancier van het apparaat op voor eventuele updates van het stuurprogramma.

-De Infrared File Transfer-service heeft een fout ontdekt tijdens het controleren van configuratiewijzigingen. Wijzigingen die zijn gemaakt via onderdeel Draadloze verbinding van het Configuratiescherm, worden niet doorgevoerd tot de volgende aanmelding. De gerapporteerde fout is: 6.

De bovenste fout komt regelmatig voor. Niet iedere keer als ik windows start. Windows is de laatste keren goed afgesloten

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 12:09
Nieuwe VGA driver installeren :)

Verwijderd

Ik zou zeggen, er gaat iets mis met het laden van je videodriver. Heb je de meest recente driver?

Uninstall de huidige videodriver, en installeer de meest recente.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:22

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Driver hier te vinden: http://members.driverguid...detail.php?driverid=88914
nick: driver pass: all

en anders hier even je kaart opzoeken en downloaden:
http://download.sis.com/

[ Voor 41% gewijzigd door Outerspace op 11-05-2004 10:50 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
thanks ik ga het proberen, momenteel ben ik een memtest op mijn laptop aan het uitvoeren :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit 'Windows XP Fout' omschrijft natuurlijk je probleem niet echt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nodige updates voor Windows XP geïnstalleerd, driver geïnstalleerd, maar nog steeds krijg ik foutmeldingen,

Ik ben nu bezig met de memorytest, hij staat ongeveer een uur aan en heeft 3 erors... . Zou het kunnen dat men bij MyCom een fout gemaakt heeft met het inbouwen van het extra geheugen??

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Memtest geeft niet zomaar "3 errors" dus waarschijnlijk is het geheugen idd. corrupt.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:01
Dat kan, als die memtest fouten geeft dan is meestal je geheugen gewoon kapot...
Ik zou hem sowieso gewoon gelijk terugbrengen trouwens...

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

waarom ga je niet gewoon terug naar MyCom?

Verwijderd

Topicstarter
Net MyCom gebeld, ik ga morgen terug. Ze gaan hem testen, als ie niet goed is ruil ik hem om tegen een nieuwe (misschien tegen een Toshiba ofzo).

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 18:00:
Net MyCom gebeld, ik ga morgen terug. Ze gaan hem testen, als ie niet goed is ruil ik hem om tegen een nieuwe (misschien tegen een Toshiba ofzo).
Waarom wil je nu opeens een andere laptop van een ander merk?

Verwijderd

Topicstarter
Net nog wat zitten zoeken. Ik heb in de bios de videokaart op 64mb gezet ipv 32mb. Nu werkt alles perfect:S.

Behoorlijk raar, kan het zijn dat daar de fout zat??
Pagina: 1