Toon posts:

Casema vs Wanadoo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen

Casema Midi en Wanadoo Cable Easy ??????? het prijs is het zelfde .....

en welke is beter?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-02 17:38
Casema gaat zelf kabelinternet aanbieden, dus Wanadoo Cable zal in het gebied van Casema gaan verdwijnen, lijkt me.

Volgens mij zijn het dezelfde produkten, alleen de naam verschilt.

Iets uitgebreidere topicstart is wel gewenst.

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-02 23:47

Sebastiaan

....

Wanadoo Cable zal niet verdwijnen, het zijn twee aparte abonnementen en beiden zullen blijven bestaan.

• pang
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-01 19:00
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 10:22:
kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen

Casema Midi en Wanadoo Cable Easy ??????? het prijs is het zelfde .....

en welke is beter?
op dit moment is het verschil meer dat je extra email opties krijgt.
midi = easy met gratis spam en virus filter voor mail, email aliasen en beheer eigen emailadres

Verwijderd

Topicstarter
hmmmzz maar wat is dan iets beter?
ik denk toch dat casema zelf beter is dan wanadoo.

wat is ongeveer gemiddelde wat er gehaald word met casema midi?

voor de regio den haag

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:03

PromWarMachine

Forsaken Archer

Wanadoo is van oorsprong toch een dochterorganisatie van Casema? :?

Dividend for Starters

• argro
  • Laatst online: 04-02 17:05
ik ben op dit moment klant bij wanadoo cable (via casema dus), ik begrijp dat de snelheden gelijk zijn maar dat casema gratis spam en virus filter heeft, overstappen naar casema zou dus handig kunnen zijn. weet iemand hoe dat in z'n werk gaat en of het de moeite waard is?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• voil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:07
Wanadoo nieuwsgroepen zijn sinds kort in snelheid gelimiteerd. En casema is nogsteeds ongelimiteerd. Je kan gewoon kostenloos geloof ik van wanadoo naar casema switchen als je even naar casema helpdesk belt.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:44

sphere

Debian abuser

PromWarMachine schreef op 11 mei 2004 @ 11:11:
Wanadoo is van oorsprong toch een dochterorganisatie van Casema? :?
Nee, het waren allebei dochterondernemingen van France Telecom, maar FT heeft Casema al weer een tijdje geleden verkocht aan de Carlyle Group en nu staat de kabelaar weer op eigen beentjes.

Een voordeel op dit moment is de news servers, daar kan je gewoon 4MBit vanaf trekken als je het duurste abonnement hebt :9

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

Topicstarter
dus ik ga vanuit dat casema het zelfde is als wanadoo alleen bij casema krijg je spam filter en virus scanner erbij ... en het snelheid zijn gewoon de dezelfde

kan je ook met de midi versie ook normaal gamen? zoals unreal, counterstrike enzv..

Verwijderd

Ga naar:

http://www.breedbandshop....1000000&aff_id=109&sort=1

in de URL maak je van:

XXXX --> de cijfers van je postcode
XX --> de nummers van je postcode
X --> je huisnummer

Dan kun je alles vergelijken.

Succes

Verwijderd

handige link, precies wat ik zoek :)

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 09:47

sjaak

un giorno credi

Belangrijkste verschil is het netwerk, Casema heeft als uplink level3, wanadoo heeft hun eigen euronet. Tevens dus zoals al gezegd, gratis antispam en antivirus en tevens per mailbox eigen webspace en per mailbox instelbare aliassen (5 stuks), vakantiebericht en elk account kan eigen instellingen aanpassen, het hoofdemailadres kan alle accounts aanpassen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 12:31:
dus ik ga vanuit dat casema het zelfde is als wanadoo alleen bij casema krijg je spam filter en virus scanner erbij ... en het snelheid zijn gewoon de dezelfde

kan je ook met de midi versie ook normaal gamen? zoals unreal, counterstrike enzv..
Helemaal niks hetzelfde. Casema is nu ook een aparte (eigen) ISP en buiten dezelfde prijs en snelheden zijn er een 2 significante verschillen:

- newsserver van Casema heeft niks meer met die van Wanadoo te maken, eigen server.

(gewoon topsnelheid downloaden ipv dat gekloot met de zogenaamde verhuizing en daardoor geknepen snelheid van de wanadoo newsserver, wat overigens nog wel even zal duren zoniet voor onbepaalde tijd)

- alle Casema abonnees krijgen of hebben Motorola (ED) modems, geen com21 meer.

(en dus allemaal DHCP)

En daardoor uiteraard niks meer te maken met Wanadoo (France Telecom).
Of dat uiteindelijk een voordeel is valt af te wachten. :)

Pas overgegaan van Wanadoo/Casema naar Casema zelf en niks dan lof. :)

Verwijderd

micha schreef op 12 mei 2004 @ 14:33:
....wanadoo heeft hun eigen euronet. ...
Euronet Internet BV is helemaal naar de klote geholpen door France Telecom na hun overname. Het was een perfecte ISP, zowel kwa helpdesk als stabiliteit en snelheid. Nadat France Telecom Euronet overgenomen had en gekoppeld had aan Wanadoo is het misgegaan. De retensnelle servers/backbone (voornamelijk business klanten destijds) van Euronet zijn compleet misbruikt door FT/Wanadoo en daardoor is een van 's lands beste providers compleet gemold door de overname destijds....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 02:45:
[...]

Helemaal niks hetzelfde. Casema is nu ook een aparte (eigen) ISP en buiten dezelfde prijs en snelheden zijn er een 2 significante verschillen:

- newsserver van Casema heeft niks meer met die van Wanadoo te maken, eigen server.

(gewoon topsnelheid downloaden ipv dat gekloot met de zogenaamde verhuizing en daardoor geknepen snelheid van de wanadoo newsserver, wat overigens nog wel even zal duren zoniet voor onbepaalde tijd)

- alle Casema abonnees krijgen of hebben Motorola (ED) modems, geen com21 meer.

(en dus allemaal DHCP)

En daardoor uiteraard niks meer te maken met Wanadoo (France Telecom).
Of dat uiteindelijk een voordeel is valt af te wachten. :)

Pas overgegaan van Wanadoo/Casema naar Casema zelf en niks dan lof. :)
Was de overgang kosteloos of niet? Ik hoor allemaal tegenstrijdige verhalen hierover. Wil namelijk zelf ook over. En hoe zit het met de opzegtermijn van een maand?

• pang
  • Laatst online: 19-01 19:00
overgang is kosteloos(100% zeker). overgang van wanadoo naar casema wordt per geval bekeken ivm contracten met wanadoo isp. Opzegtermijn van maand is meer bezorgafspraak van je nieuwe modem 2 a 3 weken dus. ongeacht welk modem je heb

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-02 09:47

sjaak

un giorno credi

Het is kosteloos wanneer je overstapt van een vergelijkbaar abo of hoger abo.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 18:53

racoon

mooowwww

argro schreef op dinsdag 11 mei 2004 @ 11:27:
ik ben op dit moment klant bij wanadoo cable (via casema dus), ik begrijp dat de snelheden gelijk zijn maar dat casema gratis spam en virus filter heeft, overstappen naar casema zou dus handig kunnen zijn. weet iemand hoe dat in z'n werk gaat en of het de moeite waard is?
Als je je jaar abbo uitgezeten heb kan je overstappen van Wanadoo naar Casema en gaat er een nieuw jaar abbo in

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Qua prijs/sneleheid verhouding bieden ze hetzelfde ongeveer. Let alleen op dat het beide aparte backbone netwerken zijn die ze gebruiken.

Cablewanadoo wordt aangesloten op het wanadoo/euronet backbone netwerk. Casema Breedband wordt op het eigen casema IP backbone netwerk gezet. Het kan dus prima zijn dat je qua online gamen (latency) of qua downloadsnelheid vanaf een bepaalde machine verschillen hebt.

Overige verschillen zitten in extra diensten zoals spam/virus filtering, usenet en andere administratie & facturatie waarschijnlijk. Ook kunnen de helpdesken apart zijn van elkaar met verschillende tarievering.

Wanadoo/euronet heeft een aantal maatregelen genomen om haar eigen usenet dienst optimaal te laten functioneren. Zo zijn er verschillende maxima aan de snelheid per abonnements type. Casema neemt usenet af bij giganews en beperkt ook op snelheid per thread en maximaal aantal threads. Punt is dat dat altijd extra diensten zijn die zonder pardon kunnen veranderen. Kleum dus bij het kiezen van een ISP niet vast aan de extra's.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:32
verwacht overgins niet te veel van die virusscanner,spamfilter

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1