Toon posts:

[WordXP] macro opslaan als exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een macro voor Word XP op mijn computer gemaakt. Nu wil een collega van mij ook deze macro hebben op zijn computer. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Kan ik misschien van deze macro een executable van maken, zodat deze macro ook voor hem beschikbaar wordt?

Wat geen optie is, is om het sjabloon normal.dot naar hem te kopieren. Hij heeft namelijk zelf ook al macro's op zn computer.

Bedantk iig!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

- Maak op jouw computer een macro die opgeslagen wordt in het document
- Open het document op zijn computer
- Ga naar macro beheer en kopieer de macros uit jouw document naar zijn Normal.Dot

?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
je kan in vba geen exe's maken wel in vb.
maar gewoon de code via copy paste overzetten.

too basic eigenlijk had met een beetje denken wel verholpen kunnnen worden

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Topicstarter
degroot schreef op 11 mei 2004 @ 10:04:
je kan in vba geen exe's maken wel in vb.
maar gewoon de code via copy paste overzetten.

too basic eigenlijk had met een beetje denken wel verholpen kunnnen worden
Sorry, mijn vraagstelling is een beetje verkeerd. Ik was nog iets vergeten, waarschijnlijk moeten er straks nog meer dezelfde macro gaan gebruiken. Dit is natuurlijk veel te veel werk om alles handmatig over te zetten. Als dit geautomatiseerd kan worden, zou dit ideaal zijn!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 09:57:Wat geen optie is, is om het sjabloon normal.dot naar hem te kopieren. Hij heeft namelijk zelf ook al macro's op zn computer.
Nou, dan zou ik eerst zorgen dat je je eigen macro + de macro's van de andere computer hebt draaien en daarna kun je dus wèl normal.dot kopiëren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 10:21:
[...]

Sorry, mijn vraagstelling is een beetje verkeerd. Ik was nog iets vergeten, waarschijnlijk moeten er straks nog meer dezelfde macro gaan gebruiken. Dit is natuurlijk veel te veel werk om alles handmatig over te zetten. Als dit geautomatiseerd kan worden, zou dit ideaal zijn!
je kunt je macro delen via het netwerk: point de startup dir naar een share en knal daar je macro's neer :?
Pagina: 1