Opta besluit : Snel vertrekken KPN-ADSL nu wel mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Op www.nu.nl las ik het goede bericht dat het eindelijk mogelijk wordt om snel over te stappen van KPN-gerelateerde ADSL verbindingen naar een andere provider met bv BBNed als ADSL netwerk.

http://www.nu.nl/news.jsp?n=321428&c=51

Heeft iemand enig idee hoe snel dit soort besluiten ook in de praktijk worden gebracht?

Persoonlijk wilde ik al een tijdje overstappen van KPN/XS4ALL naar Demo/BBNed omdat ik toch meer snelheid voor dezelfde prijs zou krijgen.
Maar om nu 7-8 weken zonder internet te doen was wel een erg hoge prijs.

Maar nu lijkt het monopoliegedrag van de KPN wederom gebroken te zijn. :)

Senile! Senile Oekaki

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

KPN kennende zal ze zich eerst met haar en tand verzetten, dus m.i. duurt het nog wel eventjes eer KPN overstag gaat (en als het eenmaal zover is, doen ze net alsof ze het 'uit belang en vanuit service oogpunt' voor de klant doen :r ).

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 17:25

Robtimus

me Robtimus no like you

KPN heeft idd aangegeven eerst goeden afspraken met de rest te willen voordat ze gaan meewerken.

Het duurt dus nog wel even voordat je binnen een paar dagen (paar uur misschien zelfs) kan overstappen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11

Croga

The Unreasonable Man

Daarnaast blijf je zitten met het jaarcontract bij alle KPN providers. Je kunt dus nogsteeds maar 1 keer per jaar opzeggen....

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 16:44

slaay

Natuurbeleven.com

Niet alle KPN providers hanteren een jaarcontract en verlenging van een jaar. Bijv. Xs4all verlengd met een maand na het jaarcontract.

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Dit zal waarschijnlijk alleen voor een ISP-hop zijn binnen het KPN netwerk.
Van ADSL van KPN overstappen op Versatel of BBned zal niet binnen enkele uren gaan werken, gezien dat dit niet alleen een administratieve aangelegenheid is, maar ook een technische. Dat zal dus niet lukken binnen enkele uren.

Verwijderd

Croga schreef op 11 mei 2004 @ 10:18:
Daarnaast blijf je zitten met het jaarcontract bij alle KPN providers. Je kunt dus nogsteeds maar 1 keer per jaar opzeggen....
bijna alle.

maargoed, daar was je zelf bij toen je tekende. waar het meer om gaat, is dat je na afloop van dat jaar gewoon fatsoenlijk kunt overstappen.
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 10:22:
Van ADSL van KPN overstappen op Versatel of BBned zal niet binnen enkele uren gaan werken, gezien dat dit niet alleen een administratieve aangelegenheid is, maar ook een technische. Dat zal dus niet lukken binnen enkele uren.
binnen KPN netwerk bieden ze binnenkort al uit zichzelf aan.

dat berichtje zegt juist dat de opta vindt dat het met andere netwerken ook snel moet kunnen

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 10:24 ]

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Kijk en dàt is nou de voornaamste reden dat ik weg ga bij Planet. Ik hoef nu niet weg, maar als ik het nù niet doe, moet ik weer 12 maanden wachten. Bij Demon zit ik weer 12 maanden vast, (zelfde situatie) maar daarna kan ik per maand evalueren. Plus dat de nieuwsserver en de upload iets interessanter zijn... B)

Het ziet er niet naar uit dat ze binnen een paar maanden al zover zijn, vrees ik.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

ach, het wordt steeds normaler, zo'n jaar opzegtermijn.

vroeger was planet de enige, en rantten we daar flink op. tegenwoordig doen bijna alle mxstream-providers het, en tiscali (met hun eigen tiscali netwerk) ook.

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 10:22:
Binnen het KPN netwerk moet het nu al (per 1 mei jl.) mogelijk zijn, het gaat hier dus om de hop van KPN naar BBNed/BabyXL/Versatel etc... Volgens Opta is het technisch mogelijk om dit uit te voeren, alleen KPN wil idd eerst goede afspraken maken met de concurrenten.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-02 21:13

PromWarMachine

Forsaken Archer

Dat is niet meer dan normaal. Erg veel abonnementen waarbij je een fikse korting krijgt, sluit je af op jaarbasis. In geval van ADSL abonnementen gaat dat om een gratis modem of geen aansluitkosten. Dat moeten ze wel terugverdienen hè, als jij maar 1 maandje blijft, gaan ze dat niet redden.

Bovendien is het providerhoppen voor niemand een prettige aangelegenheid, lijkt me.

Verder is het een goed besluit, dat eigenlijk veel te laat komt.

* PromWarMachine is overigens sinds januari 2001 trouw Planet / KPN abonnee!

Dividend for Starters

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
Hoe lang duurt het nu dan als je over wil stappen naar BBNed. Zelf twijfel ik hierover, ik zit al langer dan 1 jaar bij XS4ALL/KPN MxStream. Hoe lang zou er overheen gaan?

DIT IS MIJN WEBSITE

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

In het meest gunstige geval duurt het 4 weken, maar in de praktijk komt het toch al gauw neer op zo'n 6, 7 weken dat je zonder internet zit.

Verwijderd

PromWarMachine schreef op 11 mei 2004 @ 10:50:
[...]

Dat is niet meer dan normaal. Erg veel abonnementen waarbij je een fikse korting krijgt, sluit je af op jaarbasis. In geval van ADSL abonnementen gaat dat om een gratis modem of geen aansluitkosten. Dat moeten ze wel terugverdienen hè, als jij maar 1 maandje blijft, gaan ze dat niet redden.

Bovendien is het providerhoppen voor niemand een prettige aangelegenheid, lijkt me.

Verder is het een goed besluit, dat eigenlijk veel te laat komt.

* PromWarMachine is overigens sinds januari 2001 trouw Planet / KPN abonnee!
Een eerste jaar volmaken is inderdaad niet meer dan normaal. Maar vergelijk eens met een GSM-abonnement: na het eerste jaar (of i.i.g. de contractperiode) wordt het stilzwijgend voor onbepaalde tijd verlengd met een opzegtermijn van bijv. 1 maand.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:10

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

KillerBeeForEver schreef op 11 mei 2004 @ 11:08:
In het meest gunstige geval duurt het 4 weken, maar in de praktijk komt het toch al gauw neer op zo'n 6, 7 weken dat je zonder internet zit.
Of je neemt eerst een tweede telefoonlijn, waarop je een ADSL-aansluiting bij je nieuwe provider aanvraagt. Als die ADSL-aansluiting naar behoren werkt, kan je de oorspronkelijke telefoonaansluiting opzeggen en ADSL verdwijnt daar dan ook normaal gesproken >:)

Nadelen:
• Extra kosten (beperkt)
• Ander telefoonnummer

Voordelen:
• Je zit geen dag zonder ADSL
• Als de KPN genoeg van dit soort werk (dat ze geld kost) om de oren krijgt, gaan ze daar misschien eens nadenken over wat ze precies fout doen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-02 09:21
[ander topic]

[ Voor 92% gewijzigd door havana op 11-05-2004 11:37 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
KillerBeeForEver schreef op 11 mei 2004 @ 11:08:
Demon zei vorige week dat het in het ene geval 2a3 weken duurt en in het slechtste geval 7 a 8 weken dat je zonder internet zit omdat KPN de boel dwarsboomt (= opzettelijk zitten pesten van andere concurrenten)

Maar met de uitspraak zou _dat_ nu juist verleden tijd moeten zijn.
Alleen is de vraag wanneer het daadwerkelijk zover is.
Enkel 1 kabeltje moet omgeplugd worden in de wijkcentrale.
De KPN wil het nu weken van te voren weten. Verwijdert de kabel, wacht weken met het doorgeven van het feit dat de lijn vrij is. Daarna moet er weer een aanvraag worden gedaan om het stekkertje in een andere module geplugd te krijgen.
Door bewust dit proces zo veel mogelijk te vertragen, stap je als ADSL gebruiker erg lastig over. Inmiddels zou het voor mij wel even wennen zijn als ik 2 maanden zonder internet moest doen. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Jammer dat ze nu pas met deze uitspraak komen. Zoals IcemanX en anderen al eerder zeiden zal het nog wel even duren voordat het in de praktijk wordt toegepast.

In mijn situatie erg vervelend, ik ga wegens omstandigheden per 1 juni verhuizen naar een tijdelijk adres en zit nog geen jaar bij BBNed (SPeedXS). Ik wil graag bij SpeedXS blijven, maar zit op tegen de hoge verhuiskosten (240 Euro) en de lange downtime. De downtime is doorgaans net zo lang als een nieuwe aanvraag duurt. Erg vervelend, zeker omdat je voor dat bedrag mag verwachten dat het spoedig geregeld wordt. Ik betaal 240 Euro, plus nog eens de 49 euro per maand voor de maand waarin ik geen aansluiting heb.

Creatieve oplossingen door een analoge lijn nu alvast op het nieuwe adres aan te laten sluiten en de BBned lijn daarna te verhuizen is geen optie omdat SpeedXS/BBned dit ziet als een nieuwe aansluiting met 12 maanden termijn erop. Dus zit ik dan ineens met 2 abonnementen.

Om een lang verhaal kort te houden, ik blijf klant bij SpeedXS wat ik op zich wel wil blijven, hetzij een stuk minder tevreden, betaal 240 euro voor een verhuizing, ben 4 weken offline waarin ik ook nog eens 49 euro kwijt ben voor een verbinding die ik in die weken niet heb.

Wat mij betreft mag de OPTA dit besluit erg snel doordrukken. In ieder geval voordat ik over een jaar naar mijn definitieve locatie ga verhuizen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 13:10:
Jammer dat ze nu pas met deze uitspraak komen. Zoals IcemanX en anderen al eerder zeiden zal het nog wel even duren voordat het in de praktijk wordt toegepast.

In mijn situatie erg vervelend, ik ga wegens omstandigheden per 1 juni verhuizen naar een tijdelijk adres en zit nog geen jaar bij BBNed (SPeedXS). Ik wil graag bij SpeedXS blijven, maar zit op tegen de hoge verhuiskosten (240 Euro) en de lange downtime. De downtime is doorgaans net zo lang als een nieuwe aanvraag duurt. Erg vervelend, zeker omdat je voor dat bedrag mag verwachten dat het spoedig geregeld wordt. Ik betaal 240 Euro, plus nog eens de 49 euro per maand voor de maand waarin ik geen aansluiting heb.

Creatieve oplossingen door een analoge lijn nu alvast op het nieuwe adres aan te laten sluiten en de BBned lijn daarna te verhuizen is geen optie omdat SpeedXS/BBned dit ziet als een nieuwe aansluiting met 12 maanden termijn erop. Dus zit ik dan ineens met 2 abonnementen.

Om een lang verhaal kort te houden, ik blijf klant bij SpeedXS wat ik op zich wel wil blijven, hetzij een stuk minder tevreden, betaal 240 euro voor een verhuizing, ben 4 weken offline waarin ik ook nog eens 49 euro kwijt ben voor een verbinding die ik in die weken niet heb.

Wat mij betreft mag de OPTA dit besluit erg snel doordrukken. In ieder geval voordat ik over een jaar naar mijn definitieve locatie ga verhuizen.
Verdient de schoonheidsprijs niet, maar dit is volgens mij niet waar dit topic over gaat. Vervelend, dat wel...

Verwijderd

Als de OPTA nou totdat dit geregeld is gewoon een boete oplegt aan KPN - per OVERTREDING vanaf het moment dat directe overstap KPN > KPN mogelijk was - van bijv. een aantal maal de abb. kosten voor de periode dat de gebruiker niet van het nieuwe abonnement gebruik kan maken uit te keren aan de overstappende gebruiker:

voorbeeld 10 x (7/52 * kosten jaarabb nwe provider )

waarbij 7/52 de periode zonder inet is...

Zo wordt voor die gebruikers die er last van hebben het leed verzacht, en wordt de KPN geprikkeld worden dit HEEL SNEL te regelen met de overige aanbieders. Deze hebben nu namelijk nog steeds geen mogelijkheid dit af te dwingen.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 13:59 . Reden: aanvullinkies... ]

Verwijderd

kweenie hoor. KPN rekent die boetes vrolijk door in de abokosten. zal ze worst wezen

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:44:
kweenie hoor. KPN rekent die boetes vrolijk door in de abokosten. zal ze worst wezen
Dacht het niet, die boetes worden berekend voor het niet snel overzetten van klanten van andere providers en als ze dat wel doen, prijst KPN zichzelf heel snel uit de markt (en is het concurrentie/monopolie probleem ook opgelost :P ).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Verwijderd

denk jij dat? het klootjesvolk blijft gewoon bij KPN hoor.

vergelijk het met gewoon bellen: al jaren veeeel goedkoper bij de concurrentie, maar de meeste mensen hebben nog gewoon KPN.
/me ook hoor, maar dat komt omdat ik belbudget heb. het onderhouden van een stukkie koperdraad kost namelijk zo'n 9,nogwa per maand :P

Verwijderd

Mr. Liu schreef op 11 mei 2004 @ 14:53:
[...]

Dacht het niet, die boetes worden berekend voor het niet snel overzetten van klanten van andere providers en als ze dat wel doen, prijst KPN zichzelf heel snel uit de markt (en is het concurrentie/monopolie probleem ook opgelost :P ).
MrLiu... mijn ideetje >:) was gewoon wishful thinking hoor.... })

Ik weet niet of de Opta meeleest.... :o

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:56:
[...]
MrLiu... mijn ideetje >:) was gewoon wishful thinking hoor.... })
Maar daarom nog niet slecht.
Ik weet niet of de Opta meeleest.... :o
Liever niet zeg, straks geven ze T.net nog aan bij de NMA (of is er serieuze concurrentie op de Nederlandse markt voor T.net :? :+ ).

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-02 17:44
_bas_ schreef op 11 mei 2004 @ 12:49:
Demon zei vorige week dat het in het ene geval 2a3 weken duurt en in het slechtste geval 7 a 8 weken dat je zonder internet zit omdat KPN de boel dwarsboomt (= opzettelijk zitten pesten van andere concurrenten)
Let wel, de BBned providers zeggen altijd dat KPN ze opzettelijk dwarsboomt. Dit is lang niet altijd het geval. De vertraging zit niet alleen bij KPN.

Wat de Opta nu heeft gesteld is dat de downtime door de migratie nu beperkt blijft (coordinatie tussen de partijen. BBned en anderen kunnen dit net zo min als KPN...). Het kan nog steeds zijn dat de datum/tijd van de migratie enige tijd op zich laat wachten...

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik zou dit topic even een schopje willen geven

Eind dit jaar loopt mijn abbo bij wanadoo af
Heb nu een ADSL verbinding van 4480/704 en ik wil overstappen naar BBnet vanwege de maandlasten (scheelt bijna 20 euro per maand)
Wil dan ook een 8/1 verbinding nemen zijn er nog mensne die recentelijk een switch hebben gemaakt en kunnen ze mij vertellen hoe lang het geduurd heeft voor alles geregeld was dat ze weer ADSL hadden?

Verder heeft het niets met de provider te maken daar heb ik geen problemen mee en ze zijn goed voor wat ze leveren.
Alleen de maandlasten kunnen hiermee omlaag bij mij want 88.15 euro per maand is toch een flink bedrag

computer voor alle werkzaamheden

• Mirage
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 12:36
je kan een telco telco migratie naar het babyxl netwerk doen dat is altijd nog het snelste. In theorie met ongeveer een kwartier downtime onder voorbehoud en een doorlooptijd van ongeveer een week.

Bij Cistron kan je op dit moment ook trouwens een 8/1 verbinding krijgen voor 65 euro per maand van babyxl.
http://www.cistron.nl/hel...apter=1276&history=63,540

Hierboven wat meer info over een telco telco ik weet dat Cistron het aanbied en telebyte ook volgens mij maar nog niet officieel of iets dergelijks.
bbned bied dit bij mijn weten nog niet aan maar ze gaan er wel mee komen.

https://www.afrikareisopmaat.nl

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Edwin van Cleef schreef op 21 september 2004 @ 16:37:
Heb nu een ADSL verbinding van 4480/704 en ik wil overstappen naar BBnet vanwege de maandlasten (scheelt bijna 20 euro per maand)
Wil dan ook een 8/1 verbinding nemen zijn er nog mensne die recentelijk een switch hebben gemaakt en kunnen ze mij vertellen hoe lang het geduurd heeft voor alles geregeld was dat ze weer ADSL hadden?
BBned heeft het telco-telco migratie proces nog niet ingericht. Dat betekent dat je nog steeds 4 tot 6 weken zonder linesync zal zitten bij een migratie. Ik heb nog geen geluiden opgevangen dat telco-telco migratie een proces is dat BBned spoedig gaat leveren.

De enige telco die het telco-telco migratie proces wel heeft ingericht is Tiscali Wholesale. Verschillende ISPs die over het netwerk van Tiscali leveren hebben hiermee getest en iedereen die ik ken die gemigreerd is heeft een downtime van minder dan een half uur gehad.
De enige ISP mij bekende ISP die het als een reguliere dienst aanbiedt is Cistron.

Mocht je de keuze hebben dan zou ik ook om netwerk-technische redenen voor Tiscali Wholesale als telco kiezen.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

idd ziet er goed uit maar word niet zo goed wijs uit de procedure
Aangezien het veelal gepraat word van telco's die al aangesloten zitten bij bbnet en babyxl

Ik ga van KPN naar Cistron en aangezien KPN niet echt mee blijkt te werken kan het alsnog lang duren (zoals ik het lees)
Verder vind ik de mogelijkheden van die verbinding wel top echt iets waar ik naar op zoek ben.

Zal ze eens een mailtje sturen of het net zo snel gaat vanaf een KPN verbinding

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Edwin van Cleef schreef op 21 september 2004 @ 17:27:
idd ziet er goed uit maar word niet zo goed wijs uit de procedure
Aangezien het veelal gepraat word van telco's die al aangesloten zitten bij bbnet en babyxl

Ik ga van KPN naar Cistron en aangezien KPN niet echt mee blijkt te werken kan het alsnog lang duren (zoals ik het lees)
Verder vind ik de mogelijkheden van die verbinding wel top echt iets waar ik naar op zoek ben.

Zal ze eens een mailtje sturen of het net zo snel gaat vanaf een KPN verbinding
KPN heeft hier niets te willen en zal het uit moeten voeren als het verzoek bij ze binnenkomt. Dat is wat de OPTA heeft afgedowngen. Ze hebben met een telco-telco migratie niets te willen. Jij geeft aan Cistron aan dat je wenst te worden aangesloten op hun netwerk via babyXL. BabyXL zorgt dan voor het 'omprikken' van jou telefoonlijn van het kpn-adsl naar het babyXL netwerk.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 21-09-2004 18:01 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Edwin van Cleef

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik heb bij cistron de nodige inlichtingen ingewonnen en het volgende geregeld
medio december stap ik over op een 8/1 verbinding

november laat ik eerst mijn verbinding opzetten door cistron om vervolgens mijn abbo op te zeggen bij wanadoo.
Moet bekennen dat ik nooit klachten heb gehad bij wanadoo maar meer verbinding voor minder geld is voor mij de eingelijke reden om het te doen.

Omdat ik dit telefonisch kan doen wil ik even de mening van enkele tweakers want er reist bij mij nog een vraag:

Wanneer ik telefonisch opzeg en ze maken een *fout* laat ik zeggen en het abbo word alsnog doorgezet dan heb ik 2 abbos en dat word mij iets teveel van het goed natuurlijk.
hoe kan ik ooit bewijzen dat ik mijn abbo opgezegd heb?

Pagina: 1