Afgelopen weekend heb ik de stap gewaagd en ben ik gestart met gentoo op mijn laptop. Aangezien ik een stage 1 installatie wilde uitvoeren, heb ik dus internet nodig. Mijn laptop heeft een target 16 bit pcmcia kaart (10Mbit), welke normaal herkend moet worden door gentoo (knoppix kon dit ook). Dat doet ie echter niet en modprobe pcnet_cs werkt ook niet. (dan krijg ik een hoop foutmeldingen) Om 4 uur s'nachts heb ik de hoop opgegeven. Nu ben ik frisser, dus vraag ik me af of ik iets over het hoofd heb gezien?
Dan moet ff in deze pagina zoeken naar pcmcia. Je moet namelijk bij het booten opgeven dat je ook pcmcia wil gebruiken:
Success!!
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Now boot your CD, select a kernel (if you are not happy with the default gentoo kernel) and boot options. As an example, we show you how to boot the gentoo kernel, with dopcmcia as kernel parameters: Code Listing 4: Booting a LiveCD boot: gentoo dopcmcia |
Success!!
[ Voor 4% gewijzigd door BoAC op 11-05-2004 09:53 ]
Ik heb het niet vermeld, maar dat heb ik natuurlijk ook gedaan. De pcmcia bus word wel geladen, maar hij herkent geen network.
[ Voor 34% gewijzigd door Trunksmd op 11-05-2004 10:08 ]
En wat staat er in die foutmeldingen? Dat is wel handig om te wetenTrunksmd schreef op 11 mei 2004 @ 09:46:
Dat doet ie echter niet en modprobe pcnet_cs werkt ook niet. (dan krijg ik een hoop foutmeldingen)
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Ai dat kan ik op dit moment niet meer exact reproduceren. Het kwam er op neer dat pcnet_cs niet gevonden kon worden (zocht met insmod), terwijl ie toch echt in de driverlijst staan. Daarbij staat in de lijst van pcnet_cs, dat ie deze target netwerkkaart ondersteunt.