Toon posts:

[ASP & JavaScript] Cookies bestelformulier

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op stage ben ik bezig om een Intranet opnieuw op te zetten, het maken van een digitaal bestelformulier is een van mijn opdrachten.
Het is de bedoeling deze digitaal (jaja, gaat nu nog met het handje) in te kunnen vullen en deze in het magazijn te verwerken. Allemaal geen probleem, het is goedgekeurd, dus tot zover geen problemen.
Echter, het dient mogelijk te zijn een bestelling te bewerken en hier zit het probleem.

In het bestelformulier werk ik met cookies die m.b.v. javascript worden gezet maar als ik een bestelling wil bewerken moet ik gegevens uit de database halen. Dit doe ik m.b.v. ASP en hiermee wil ik dus ook de cookies vullen.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik de cookies de volgende waarden kan geven?

artikelomschrijving[0] = "blaat0"
artikelomschrijving[1] = "blaat1"
artikelomschrijving[2] = "blaat2"

In JavaScript heb ik dat al voor elkaar, maar in ASP lukt me het niet. Ik ziet steeds de volgende oplossing cookie("naam")("2e_naam") maar de 2e_naam wil ik hebben als nummer. Dit omdat ik hem dan via bijvoorbeeld een for lusje een waarde kan geven.

Ik ben er gister de hele dag mee bezig geweest maar ik heb het niet kunnen vinden / ontdekken (don't punch me for that...)

In JavaScript kan het als volgt:

JavaScript:
1
2
3
4
  for (x=0;x<3;x++)
  {
    setCookie("Order_Artikelomschrijving["+x+"]","blaat"+x,)
  }

Verwijderd

Die javascript loop kan in asp zo:

code:
1
2
3
For i = 0 To 2
   Response.Cookies("Order_Artikelomschrijving")(i) = "blaat" & i
Next

weet niet zeker of het werkt niet getest

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 is sowieso wel benieuwd wat de topicstarter voor ASP / VBScript code bedacht heeft. :) Dat is voor ons wat makkelijker om commentaar op te geven. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Het uiterlijk heb ik neergekwakt op http://picserver.student....Z29OM61ZU1/picserver.jpeg
De informatie mocht ik niet naar buiten brengen, tsja dan maar even censuur toegepast.

Als er een leverancier of afleveradres geselecteerd wordt, dan wordt de informatie geladen. Als ik de informatie van de tekstvelden niet op zou slaan zou je deze steeds opnieuw in moeten tikken, niet echt ideaal.
Als de tekst in een tekstveld wordt getikt en je gaat daarna met je cursor ergens anders heen (nieuwe regel, ander tekstveld, verzenden etc) dan wordt de tekst weggeschreven naar een koekje :)

edit:

De hele source hier op tweakers? Das iets meer dan 600 regels code ... denk niet dat dat de bedoeling is ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 10:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
De ASP-code werkt
ASP:
1
2
3
For i = 0 To 2
   Response.Cookies("Order_Artikelomschrijving")(i) = "blaat" & i
Next

Maar hoe vertaal ik de code naar JavaScript?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:51
code:
1
2
3
4
for(var i=0, i < 2, i++)
{
document.cookies.write("Order_Artikelomschrijving" + i) = "blaat" + i;
}

zoiets? :)

weet niet precies hoe je cookies schrijft in javascript maar iets zegt me dat je dat wel op google kan vinden...

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

edit:

De hele source hier op tweakers? Das iets meer dan 600 regels code ... denk niet dat dat de bedoeling is ?
Nee, alleen de relevante code. Dit zal hooguit 10 regels code zijn, zo niet, dan doe je iets gruwelijks fout.

In ieder geval heb je nu een voorbeeldje hoe je het in VBScript / ASP oplost. Vertalingen moet je zelf wel voor elkaar kunnen krijgen; Clientside Javascript hoort trouwens sowieso thuis in Webdesign & Graphics.
Aangezien het vanaf nu wel heel erg een voorkauwtopic begint te worden, doe ik deze dicht. Met de gegeven hints moet je het probleem verder wel op kunnen lossen. :) Succes

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.