Toon posts:

[2k] Hoe domeinnaam naar webserver te laten verwijzen *

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

Ik heb een w2kas draaien met DHCP en DNS. Op een andere computer van mij heb ik een Apache webserver draaien. Nou wil ik graag in onze netwerk meerder websites hosten die ik bijvoorbeeld: www.webserver.nl ga noemen. In mijn DNS instellingen heb ik nu een host aangemaakt die webserver heet en op mijn Apache webserver heb ik dit stukje code:

NameVirtualHost webserver

<VirtualHost 192.168.0.2>
ServerName webserver
Documentroot /'de mappen waar de index instaat'
</VirtualHost>

<VirtualHost 192.168.0.2>
ServerName ander naam van website
Documentroot /'andere map van andere site'
</VirtualHost>

Als ik nu op de server webserver in tik dan doet de site het wel, maar ik wil eigenlijk www.webserver.nl intikken. Ik kan in de DNS geen host aanmaken waar punten in staat, want dat kan niet. :'(

Ik heb gehoord dat ik dan mijn DNS moet 'updaten'??? 8)7
Hoe moet ik dit precies gaan doen???
Please help!!!! _/-\o_

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 09:41:
Als ik nu op de server webserver in tik dan doet de site het wel, maar ik wil eigenlijk www.webserver.nl intikken. Ik kan in de DNS geen host aanmaken waar punten in staat, want dat kan niet. :'(
Wat dacht je ervan om in je Win2k DNS eerst een domein 'webserver.nl' aan te maken, en dan een A record genaamd www naar het goede interne IP te laten wijzen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
blackd schreef op 11 mei 2004 @ 09:50:
[...]
Wat dacht je ervan om in je Win2k DNS eerst een domein 'webserver.nl' aan te maken, en dan een A record genaamd www naar het goede interne IP te laten wijzen?
We hebben al een domein namelijk: ankerpc.local dus wij kunnen geen andere domein aanmaken anders krijgen we gezeik met inlog problemen enzo...
Dat van A record gedeelde.......
Hoe doe ik da???????? 8)7 :|

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 09:53:
We hebben al een domein namelijk: ankerpc.local dus wij kunnen geen andere domein aanmaken anders krijgen we gezeik met inlog problemen enzo...
Tuurlijk wel, ik heb hier ook een lokale versie van blackd.nl draaien terwijl mijn AD domein een heel andere naam heeft.
Het gaat niet om een AD domein, maar om een DNS domein (forward lookup zone).
Dat van A record gedeelde.......
Hoe doe ik da???????? 8)7 :|
Start -> run -> dnsmgmt.msc en klooien maar :Y)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:46
Ik mis even compleet wat dit met NOS heeft te maken.

>> SA.

• Xtinct
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-03-2018
Als ik het goed heb, moet je de volgende stappen uit voeren.
- Maak in je DNS een nieuwe zone aan met het domain webserver.nl
- Maak een nieuw A record aan met 'www' koppel deze aan het ip-adres van je webserver.

Dit moet voldoende zijn.

NB: een internet domein is geen Workgroup (Windows) domein, dus daar krijg je geen conflict mee.
De DNS verzorgt uitsluiten de naam -> ip vertaling uit.
Hiermee maak je dus niet echt een nieuw domein aan, maar zorg je er voor dat de DNS weet wat hij moet doen met de vraag waar www.webserver.nl te vinden is.

Succes!!!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En ik mis even compleet wat je zelf al geprobeerd hebt? Wat je moet doen is er in je DNS server voor zorgen dat deze naam naar jouw IP gaat wijzen. Dit kun je doen door de DNS server aan te passen, of door je computer's DNS te overriden met een locale aanpassing. Je zou daarvoor (als je geen toegang hebt tot de DNS server) de hosts file aan kunnen passen.

Verder heeft dit probleem helemaal niets met Apache te maken.. dus deze gaat van SA > WOS :)
Apache DNS problemen... > [2k] Hoe domeinnaam naar webserver te laten verwijzen *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Wilke
  • Laatst online: 10:46
Argh, tijd voor koffie ofzo :X

Verwijderd

Topicstarter
heey tnkx man allemaal het werkt :) Met een nieuwe zone en domein en nieuwe host.
tnkx
Pagina: 1