Heey,
Ik heb een w2kas draaien met DHCP en DNS. Op een andere computer van mij heb ik een Apache webserver draaien. Nou wil ik graag in onze netwerk meerder websites hosten die ik bijvoorbeeld: www.webserver.nl ga noemen. In mijn DNS instellingen heb ik nu een host aangemaakt die webserver heet en op mijn Apache webserver heb ik dit stukje code:
NameVirtualHost webserver
<VirtualHost 192.168.0.2>
ServerName webserver
Documentroot /'de mappen waar de index instaat'
</VirtualHost>
ServerName ander naam van website
Documentroot /'andere map van andere site'
</VirtualHost>
Als ik nu op de server webserver in tik dan doet de site het wel, maar ik wil eigenlijk www.webserver.nl intikken. Ik kan in de DNS geen host aanmaken waar punten in staat, want dat kan niet.
Ik heb gehoord dat ik dan mijn DNS moet 'updaten'???
Hoe moet ik dit precies gaan doen???
Please help!!!!
Ik heb een w2kas draaien met DHCP en DNS. Op een andere computer van mij heb ik een Apache webserver draaien. Nou wil ik graag in onze netwerk meerder websites hosten die ik bijvoorbeeld: www.webserver.nl ga noemen. In mijn DNS instellingen heb ik nu een host aangemaakt die webserver heet en op mijn Apache webserver heb ik dit stukje code:
NameVirtualHost webserver
ServerName webserver
Documentroot /'de mappen waar de index instaat'
</VirtualHost>
ServerName ander naam van website
Documentroot /'andere map van andere site'
</VirtualHost>
Als ik nu op de server webserver in tik dan doet de site het wel, maar ik wil eigenlijk www.webserver.nl intikken. Ik kan in de DNS geen host aanmaken waar punten in staat, want dat kan niet.
Ik heb gehoord dat ik dan mijn DNS moet 'updaten'???
Hoe moet ik dit precies gaan doen???
Please help!!!!