[Word] Schuifbalk rechts ipv links*

Pagina: 1
Acties:

• martijn189
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-03 22:23
Beste lezers,

Op dit moment probeer ik een probleem op te lossen maar ik kom er niet echt uit het probleem is als volgt:

Als je bijvorrbeeld in Word een document opend en de map waar je op dat moment in staat is groter dat het venster dan komt er een schuifbalk te voorschijn, deze schuifbalk staat normaal helemaal links maar in mijn geval staat hij ergins in het midden hoe kan dit en wat is er mis?

ik heb al gezocht met google maar veel verder kom ik daar niet meer en volgens mij staat er ook nog geen topic hier over een schuifbalk die niet links maar in het midden staat.... ik hoop dat het een beetje duidelijk is...

alvast bedankt.

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Ik weet niet zeker of ik de situatie helemaal begrepen heb, maar ik vermoed dat je het volgende bedoelt:

Je klikt op 'openen' en je krijgt een overzicht van mappen en bestanden in een bepaalde directory. Dat zijn er zo veel, dat je ze niet allemaal in een keer kan zien.

Wat het 'probleem' kan zijn: als ik het me goed herinner, selecteert Word automatisch het eerste bestand in de lijst. Dus niet het eerste item (dus directories worden niet geselecteerd). Oftewel: als je veel subdirectories hebt, zal Word deze allemaal overslaan en alvast verder springen in het venster naar de plek waar je eerste document staat. En dan krijg je dus een scrollbar.
Het lijkt me niet dat dit probleem op te lossen is, behalve dan door het aantal subdirectories te verminderen, maar da's waarschijnlijk geen optie :)

• martijn189
dat is inderdaad een goede suggestie, ik zal eens kijken of dat ook het geval is op die machine, het zou mij niets verbazen als wat jij zegt correct is bedankt voor je reactie.

• martijn189
Heb het zojuist gecontroleerd op de machine, en het klopt inderdaad dat word standaard het eerste document pakt en niet het eerste item...... dat is dus de verklaring van het probleem _/-\o_ _/-\o_ , weet iemand misschien iets waardoor je deze functie kan stoppen?? als dat mogelijk is......... alvast bedankt.....

Verwijderd

Is dat niet juist handig?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:19
Voor mij in ieder geval niet. Ik heb nogal wat directories ( 56 stuks ) waar allemaal word documenten inzitten. Als ik een directory moet zijn, die begint met "A" dan moet ik weer helemaal terug scrollen. Schiet niet erg op.

Ik heb het ergens in de folder opties van Windows kunnen vinden. Het is niet zozeer een Office instelling, maar een Windows instelling. Ik zal nog eens een keer zoeken en als ik het heb gevonden, zal ik het laten weten.

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-08 20:55

PromWarMachine

Forsaken Archer

Een druk op de home-knop doet hierbij wonderen? Andersinds kun je ook gewoon op de eerste letter van de subdirectory klikken? Ook werken de pijltjestoetsen waarschijnlijk wel. Mogelijkheden genoeg?

Dividend for Starters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Word zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga je topic eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen
Pagina: 1