Toon posts:

PC piept bij opstarten van Windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van windows krijg ik willekeurig een piep te horen, welke uit de systeemkast komen en niet uit de boxen. Waar kan dit aan liggen. De temperatuur is ca. 50 graden celcius. Kan dat het probleem zijn ?
PIII 450, Windows 98

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Komt de piep uit je interne speaker?

Money for nothin' and your chicks for free

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De temperatuur is ca. 50 graden celcius. Kan dat het probleem zijn ?
Als je dat verdenkt, ga dat dan even na :? :)

edit:
Ik heb de titel maar wat verduidelijkt .. Systeemkasten piepen echt niet :+

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 11-05-2004 09:14 ]

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Een piep uit de systeemspeaker kan vanalles zijn...kijk eens in de BIOS wat voor alarmen er allemaal zijn ingesteld, check of alle fans draaien, lees in de handleiding van het mobo of daar wat instaat...
Ik kan niet uit je TS opmaken dat je al veel zelf hebt geprobeerd...iets wat hier op GoT wel de bedoeling is.

public void ik()

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55

crisp

Devver

Pixelated

Dat kan een bij-effect zijn van de KB835732 patch van MS; ik had ook dat eventgeluidjes vervangen waren door speaker-pieps: [rml][ win2k] exclamation chord.wav wordt speaker beep[/rml]

Intentionally left blank

Verwijderd

zit er een bepaald patroon in je piepjes? wat voor moederbord heb je? Dan ff de combinatie intikken in google(Beep+moederbord) En vindt je dan wat?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 09:21:
zit er een bepaald patroon in je piepjes? wat voor moederbord heb je? Dan ff de combinatie intikken in google(Beep+moederbord) En vindt je dan wat?
De piep zit bij het opstarten van windows en is willekeurig. Denk niet dat het iets met de mobo piepjes te maken heeft.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Heb je toevallig iets geinstalleerd voordat je het probleem had?
BTW De temp is wel hoog voor een p3, maar laag genoeg om geen probleem te zijn..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 09:25 ]

Verwijderd

Ik krijg soms ook piepen, maar dat is een fout in mijn geheugen module. Kijk even op de website van je moederbord fabrikant :)

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:46

Millennium

Bug free !!!

Sorry voor de schop,

Maar ik heb exact het zelfde probleem, een harde piep op het moment dat Windows bijna klaar is met opstarten.

Windows XP SP2. Lijkt me iets met windows te maken te hebben en niet met de BIOS/temp. want dan zou hij wel eerder piepen lijkt mij.

Vroeg me af of iemand (ondertussen) weet wat (welk programma/driver :?) dit veroorzaakt.

Rampen bak 2004

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-05 22:58

Coldcat

HODL

Ik heb laatst last gehad van m'n SBLive! probleem. Bij alle geluiden die ik wou afspelen hoorde ik een piep uit de interne speaker. Misschien zijn je drivers niet goed geïnstalleerd.

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:46

Millennium

Bug free !!!

Lijkt idd op de standaard startup piep die je krijgt als je geen geluidskaart geinstalleerd hebt
Maar mijn geluid werkt voor de rest prima.

Rampen bak 2004

Pagina: 1