Toon posts:

vind geen netwerk..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een tijdje geleden windows xp opnieuw geinstalleerd,
en sindsdien werkt mijn netwerk kaart niet helemaal zoals het hoort.
mijn draadloze netwerkkaart is een WMP54G Wireless-G PCI Adapter en als router een speedtouch.
het probleem is dat mijn netwerkkaart geen netwerk kan vinden.
terwijl ik een andere netwerkkaart in mijn computer had gedaan, en die vond wel een netwerk 8)7
ik hoop dat iemand kan helpen,..

Verwijderd

vast wel............. als je wat informatie geeft over wat je allemaal precies gedaan hebt en wat je configuratie van je netwerk is.
Gebruik je mac adressen voor leases? static?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 09:04 ]

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
Let er ook op dat je bij subnet mask overal hetzelfde schrijft. (in geval van static)

En het is het gemakkelijkste om de pc's in dezelfde workgroup te zetten.

Kunnen de pc's elkaar pingen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gewoon de driver geinstalleerd.
en dan staat er normaal bij beschikbare draadloze netwerken...de naam van het thuis netwerk.
maar dat is dus niet het geval.
terwijl ik de netwerkkaart het altijd deed :'(
en ik heb daarna dus ff een een andere netwerkkaart erin gedaan(IEEE 802.11g wireless lan usb) en de driver geinstalleerd, en die vond wel een netwerk.

en de ipadressen moesten gewoon allemaal op automatisch toewijzen, en dat staat het bij mij ook, maar hij vind gewoon geen netwerk...terwijl toen ik hem kocht ik precies hetzelfde deed als nu, en toen werkte hij gewoon. de pc's staan ook allemaal in dezelfde workgroup

zou het ook mogelijk zijn dat de netwerkkaart is doorgebrand? of dat de antenne kapot is?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 09:19 ]