Toon posts:

ARGH! ff groot en snel probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
geen tijd voor search functies...

net een wav opgenomen en ik heb hem gecopyd... ik kan hem alleen niet pasten.
hij is ineens weg. ik nam een live mix op en het prog hing, dus ik snel de wav copieren(voordat ik het programma afsloot) maar hij is 'weg'.

die wav moet ergens staan in mijn temp ofzo en ik heb hem gecopierd dus hij is ergens getemp!

hoe vind ik hem terug!

ik moet het ff vinden

-edit-

het programma neemt de wav op als record.wav(of 001 of 002) maar mijn search in XP is rot dus die werkt niet. is er een extern search progje ofzo?

-edit2-

mijn virtual memory(waar ie denk ik instaat) is 1024 mb en dus groot genoeg.. hoe kan ik daar iets uithalen?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 02:12 ]

Verwijderd

Ik begrijp dus dat je iets in copy hebt gezet en daarna het origineel is weggedeld voordat je het ergens andesr kon pasten? Dan ben je 't bestand wel kwijt hoor geloof ik, ik bedoel, als ik CTRL+C doe op een bestand van 3 gig kopieert ie em echt niet eerst ff tijdelijk ergens anders heen voordat ik het paste commando geef...

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 21:11

CodeIT

Code IT

De wave wordt niet gekopieerd naar de temp folder, die blijft gewoon staan waar die staat, dus als die weg is, is ie weg.
Uit je virtueel geheugen kan je het ook niet halen, want er wordt alleen een verwijzing van die file in het geheugen gestopt. Heb trouwens ook nog nooit gehoord dat er iets uit het virtueel geheugen gehaald kon worden.

Verwijderd

als het bestand nog op je schijf aanwezig is, kun je in de dos-prompt zoeken met het dir commando en de parameter /s.

Dus:

start --> uitvoeren -->CMD --> dir c:\record*.wav /s

Voor de rest heeft iedereen hier grote problemen en geen tijd om te searchen... dat zijn geen excuses..

Verwijderd

Topicstarter
hehe generaal ik snap je. normaal search ik altijd...
maar ik MOET ff die wav vinden. ik heb hem voor de crash gecopieerd dus zou ie ergens moeten staan toch?

de dos search leverde niks op.
hoe kan ik mijn c: en d: &:h(VM drive) searchen naar een *.wav bestand? het moet denk ik toch ergens staan

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 02:18 ]

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-08 21:11

CodeIT

Code IT

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 02:16:
maar ik MOET ff die wav vinden. ik heb hem voor de crash gecopieerd dus zou ie ergens moeten staan toch?
Nope, er wordt alleen een verwijzing naar de file op het klembord gezet, pas als je plakt, begint het kopiereen naar de andere locatie.

Verwijderd

Topicstarter
ik probeerde het te plakken maar kreeg een error... iets van source drive blabla..
opzich logisch want de originele wav was al weg... hij temped hem niet maar bewaard hem alleen als ik er de cmd voor geef.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 02:16:
hehe generaal ik snap je. normaal search ik altijd...

de dos search leverde niks op.
hoe kan ik mijn c: en d: &:h(VM drive) searchen naar een *.wav bestand? het moet denk ik toch ergens staan
dir c:*.wav /s
dir d:*.wav /s
dir h:*.wav /s

heb je office? kijk of je een clipboard viewer kunt vinden, of installeer die van windows. Als het nog op je cliboard staat, no problemo. Maar ja, daar zou het met paste ook af moeten komen..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 02:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
waar zit die clipboard viewer?

en hoe kan ik in dos een command geven voor een gedeelde search? vroeger was dat /w ofzo

Verwijderd

dir /?

start --> help--> search --> cliboard

..straks ga je nog vragen of wij het nummer opnieuw willen inzingen ofzo? :P

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 02:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
die rotte dos shit in xp werkt maar half...

ik kan nog steds 'pasten' wat wil zeggen dat die wav nog in de temp zit

-edit- dan hoop ik dat je verdomde goed kan zingen generaal :) het was ruim 70 minuten aan techno mix :D flink beatboxen dus :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 02:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 02:25:
die rotte dos shit in xp werkt maar half...

ik kan nog steds 'pasten' wat wil zeggen dat die wav nog in de temp zit
?!?!? Waarom paste je 'm dat niet gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
dan krijg ik een error

unable to find source drive ofzo

Verwijderd

ah ok, als je die foutmelding krijgt, betekent dit dat het bestand wat je probeert te pasten niet meer bestaat.

Als je <CTRL-X> op een bestand doet (ofzo) dan doet hij nog niets. Hij slaat alleen een link naar het bestand op in het geheugen. Als jij dan paste, komt dit neer op een copy-opdracht. Hij haalt dus de naam van het bestand uit het geheugen en gaat die copieren. Als je cut & paste doet, wist hij daarna het bestand.

Je bestand zit dus NIET in het geheugen. Misschien kun je 'm met een undelete tool nog van de oude locatie redden.

Check ook je prullenbak even voor de zekerheid. En de search, want er is over dit onderwerp vrij recent een topic geweest (cut&paste bestanden weg)

Verwijderd

Topicstarter
prullebak is leeg... hij slaat hem alleen op als ik dat expliciet aangeef.
maar voordat ik het programma quitte copieerde ik de wav van +/- 600 mb

het is dus een vrij groot bestand, maar ik heb ook een vrij groot VM geheugen dus misschien staat ie daarin nog. hoe kan ik daarin 'kijken'?

Verwijderd

Heintje accept it...

Het bestand is weg. Windows zet alleen in je klembord dat het bestand moet worden gekopieerd, verder helemaal niets. Bij text is dit anders, bij files helaas niet.

Als zoeken niet werkt en zoeken in dos ook niet werkt en de error is Unable to find source file on drive X of iets dergelijks kun je het gewoon shaken, je bent je 70 minuutjes techno mix kwijt, jammer, volgende keer beter.

Edit: In je virtueel geheugen kan je niet kijken.

Edit2: Nice, langleve norton, wist niet dat je dat tooltje draaide :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 02:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
AAH! gelukkig had ik norton unerase aangezet vorige week, die normaal uitstaat ivm HD space. kep het bestand kunnen retreiven

super bedankt gasten! pak van me hart :)

Verwijderd

Topicstarter
helaas stoner :)

maar ik wist dat het nog ergens stond.. dat moest ook wel. had het ge c/p en dan moet het ergens staan

-edit-

kan dicht van mijn part en bedankt nog allemaal :)

die unerase functie gaat ook nooit meer uit :) (10% van me hd en dat over 160 gig dan bewaar je wel wat :D)

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 02:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 02:32:
Heintje accept it...

Het bestand is weg.
Dit is niet noodzakelijkerwijs waar. Als het in de vorm van een bestand op die schijf heeft gestaan, staat de data er nog steeds. De truuk is dan om deze terug te krijgen.

Schrijf niets meer op de bewuste schijf, en installeer een undeleter oid. Zie hiervoor de OM FAQ voor links naar tools.

Maar wel een verdomd hoge kans dat ze nu in het walhalla van jouw muziek aan het genieten zijn.

//edit

ok ik zie dat je 'm terug hebt.

Nu niet meer liegen dat je al in de prullenbak (=norton uneraser als deze geinstalleerd hebt) gekeken hebt he? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 02:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx generaaltje :)

het is in fucking kannen en verdomde kruiken

nu eens goed hard die mix van me luisteren :)

care to join? ik stream hem voor je :)

Verwijderd

Topicstarter
//edit

ok ik zie dat je 'm terug hebt.

Nu niet meer liegen dat je al in de prullenbak (=norton uneraser als deze geinstalleerd hebt) gekeken hebt he? :P
nee hij stond niet in mijn prullebak... maar wel in mijn unerase bin... daarom wilde ik ook persee niet rebooten of iets anders copy/pasten dan wist ik dat het weg was. vandaar de 'haast' :)

Verwijderd

You're welcome.. and no thanks.. (misschien ook beter weghalen ivm beleid?)

Verwijderd

Topicstarter
ach beleid... ik had ff snel hulp nodig... en het heeft gewerkt...

vrij vruchtbare thread dus voor mij. en we hier toch allemaal om mekaar te helpen.
maar hij kan wel op slot ja :)

mocht je mijn gerecoverde techno mix willen aanhoren zeg je het maar :) je hebt het verdiend :P

(normaal had ik het misschien ook wel verzonnen, maar met een x aantal bakkies op is de logica altijd VER te zoeken :)

Verwijderd

Om toch nog wat te zeiken: bedenk voortaan (hoe erg het probleem ook is) toch een wat minder ik-ben-voor-het-eerst-op-GoT topictitel :)

In dit geval bijvoorbeeld:

[snel hulp gevraagd] bestand nog terug te halen??

Edit: en gefeli trouwens dat je, je mix terug hebt. Wat voor 1 is het (qua stijl)? Ik heb wel zin in een streampie...

Edit 2: Techno dus? Hier met die hap :)

Edit 3: Ik had natuurlijk ook gewoon naar je ondertitel kunnen kijken 8)7 Naja, tis laat.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 02:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geregistreerd op Monday 10 March 2003 13:14

ik wil niet gaan zitten geitenzeiken maar ik zit hier al vanaf 2000

ik heb een bakkie op en moest ff snel een tip hebben. en het heeft geholpen. dus het lijkt me niet geheel onzinnig toch?

ik ken de regels enzo, maar was ff een uitzondering. moet kunnen imo.

zo en nu is het over en uit en kan ie dicht....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 02:46:

ik heb een bakkie op en moest ff snel een tip hebben. en het heeft geholpen. dus het lijkt me niet geheel onzinnig toch?

Het is ook niet om te zeiken. Het is omdat ik dan (bij een goede titel) eerder geneigd ben zo'n topic te openen en dus eventueel te helpen! En volgens mij velen met mij...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 02:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 02:46:

-edit- http://62.100.17.206:8000/listen.pls

deze is dus door jullie hulp bewaard gebleven :)

wie zei dat ook alweer? elk nadeel heb zijn voordeel? :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 02:48:
[...]

Het is ook niet om te zeiken. Het is omdat ik dan (bij een goede titel) eerder geneigd ben zo'n topic te openen en dus eventueel te helpen! En volgens mij velen met mij...
ik snap je maat,maar ik heb wat ik wil dus wdb is de topic titel voldoende geweest :P

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 02:08:
geen tijd voor search functies...
Kom op zeg, wat is dat voor metaliteit :?
Dicht

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.