Toon posts:

1000 filmpjes naar HTML thumbnails met link

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraag.

Voor mijn website heb ik 1000 filmpjes. Nu weet ik dat ik met ACD-See heel makkelijk een HTML bestand kan maken met thumbnails van het 1e frame.
Nu is dit wel makkelijk aangezezien ik dan heel gauw een index kan creeren op mijn website van alle filmpjes.

Maar nu wil ik deze ook gelinkt hebben aan de originele bestanden. Ik heb al even gezocht maar geen oplossing hiervoor gevonden.

NB: Het is geen oplossing om dit handmatig allemaal te gaan linken. Ik zoek dus voor een volledig automatische oplossing in de vorm van een bepaald programma die de mogelijkheid ondersteunt om een dir te laten indexen. Een html bestand ervan te maken. Vervolgens via de thumbnails te laten linken naar de originele bestanden die ik dan in een map plaats. Natuurlijk wel het relative path moet dan ondersteund worden.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zijn die bestanden niet systematisch qua filename?

[ Voor 16% gewijzigd door HunterPro op 11-05-2004 02:09 ]

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-08 21:41
een vriend van me gebruikt ook ACD-see en heeft ook wat filmpjes en fotoows daarmee gethumb en listed.... alles gelink naar 't bestand.

Zoals je zegt; het programma neemt 't eerste frame.

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 11 mei 2004 @ 02:08:
zijn die bestanden niet systematisch qua filename?
Nee totaal niet zer hebben allemaal een eigen bestandsnaam.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je zelf aan de gang wilt met VBScript, kan je met het FileSystemObject aan de gang gaan. Zo'n ingewikkeld script is dit niet. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En ook voor PHP zijn voor zover ik weet prima tools te krijgen om frames uit filmpjes te strippen... kan zoiets niet al met ImageMagick? :)

Verwijderd

Ben eigenlijk wel benieuwd!

Onlangs heb ik dezelfde vraag gesteld en krijg je inderdaad allerlei oplossingen waar je weinig tot nix aan hebt. Momenteel doe ik het met BSplayer.
Kun je heel gemakkelijk screenshots mee maken.

Mijn werkwijze (wel omslachtig):

- Screenshots maken in bsplayer
- Batch gemaakt in Photoshop om er in 1 ruk thumbs van te maken en te plaatsen in de juiste directory
- In Dreamweaver MX de pagina's maken met de juiste plaatjes en de juiste verwijzingen.

Ben benieuwd of er een proggie bestaat (nog steeds) die dit automatisch kan!

Verwijderd

Topicstarter
php dat gaat voor mij niet werken veel te a-technisch daarvoor.

dat vb daar ga ik iig even naar kijken van het weekend.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 18:52
takkie.com schreef op 11 mei 2004 @ 02:14:
een vriend van me gebruikt ook ACD-see en heeft ook wat filmpjes en fotoows daarmee gethumb en listed.... alles gelink naar 't bestand.

Zoals je zegt; het programma neemt 't eerste frame.
Volgens mij wordt hier verteld dat ACD-see het dus wel kan?
Even je preferences-lijstje doorzoeken?

Verwijderd

Topicstarter
@Fricky
Inderdaad ACD-see maakt het mogelijk super !!! :) Instellingkje gemist
Pagina: 1