Toon posts:

Microsoft Word > Taalinstelling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een nieuw word-document open is de taal standaard ingesteld op Engels. Ik kan dit standaard veranderen naar Nederlands, maar gek genoeg 'luistert' het programma daar niet naar en blijft de taal ingesteld op Engels.
Pas als ik Nederlandse woorden begin te tikken veranderd Word de taal naar Nedelands.

Is iemand bekent met dit probleem, zo ja wat kan ik hier aan doen?

Jasper

Verwijderd

Je windows instelling ook op Engels Nederlands zetten?

Of de taal default op Nederlands zetten ipv elke keer opnieuw? Ongevier iets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/taal1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/m.i.n.rorik/temp/taal2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 01:20 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 01:09:
Je windows instelling ook op Engels zetten?

Of de taal default op Nederlands zetten ipv elke keer opnieuw?
Dat is dus het probleem, dat werkt niet goed. Enne, waarom een Windows-instelling op Engels zetten als je een Nederlandse Word wil? Een oplossing heb ik overigens niet voor het probleem, ik kan alleen beamen dat het er is en dat ik stiekum zelf ook wel een oplossing zou willen :P .

Verwijderd

quote is geen edit :(

bedoelde dus NL

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 01:21 ]

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Harm schreef op 11 mei 2004 @ 01:18:
[...]
Dat is dus het probleem, dat werkt niet goed. Enne, waarom een Windows-instelling op Engels zetten als je een Nederlandse Word wil? Een oplossing heb ik overigens niet voor het probleem, ik kan alleen beamen dat het er is en dat ik stiekum zelf ook wel een oplossing zou willen :P .
* sdomburg eens is

Het gekke is dat het op de ene computer direct na install wel fout gaat, en op de andere niet. Gelukkig passen de nieuwste versies van Word automatisch het woordenboek aan aan de taal waar je in aan het tikken bent; na de eerste zin zet 'ie het dus automatisch goed.

Verwijderd

sdomburg schreef op 11 mei 2004 @ 01:27:
[...]

* sdomburg eens is

Het gekke is dat het op de ene computer direct na install wel fout gaat, en op de andere niet. Gelukkig passen de nieuwste versies van Word automatisch het woordenboek aan aan de taal waar je in aan het tikken bent; na de eerste zin zet 'ie het dus automatisch goed.
...een work-around dus voor een (schijnbaar?) onoplosbaar probleem.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 01:29:
[...]

...een work-around dus voor een (schijnbaar?) onoplosbaar probleem.
Noem het een bug die al sinds Word97 aanwezig is. Niet zo'n probleem lijkt me, tenzij je een document van maar 3 woorden op wilt stellen en die niet eens fatsoenlijk kan spellen.

Vroegâh was het pas echt vervelend, toen zat die taal automatisch detecteren functie er nog niet in :X

[ Voor 14% gewijzigd door sdomburg op 11-05-2004 01:31 ]

Verwijderd

sdomburg schreef op 11 mei 2004 @ 01:30:
[...]

Noem het een bug die al sinds Word97 aanwezig is. Niet zo'n probleem lijkt me, tenzij je een document van maar 3 woorden op wilt stellen en die niet eens fatsoenlijk kan spellen.

Vroegâh was het pas echt vervelend, toen zat die taal automatisch detecteren functie er nog niet in :X
Die taal moet gewoon goed staan, stom gedoe.

Ik typ 80% van mn teksten in het Nederlands, dus staat ie standaard op Nederlands, en dat heeft ie maar te blijven tot ik zeg dat ie in een andere taal moet gaan controleren. Het programma past zich toch verdomme aan mij aan ipv andersom?

Als in Word-documenten van andere pc's open, is het maar net de vraag hoe het ingesteld staat: Nederlands, Engels, Oost-Swahili's, Portugees, noem het maar op.

Ik blijf het waardeloos vinden. Maar dat moge aan mn sceenshots wel duidelijk zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 01:33 ]

• sdomburg
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 01:32:
Ik blijf het waardeloos vinden. Maar dat moge aan mn sceenshots wel duidelijk zijn.
Op het feit dat ik na 20 keer dit topic te hebben gerefresht nog niet snap waarom jij een screenshot van WordPerfect gepost hebt :+

Verwijderd

Enerzijds omdat ik dacht dat zelfs Word zoiets wel zou moeten kunnen onthouden, en dat het een kwestie was van hokje aanvinken.

Anderzijds een voorbeeld van iets dat wel werkt zoals het moet.

• sdomburg
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 01:32:
Als in Word-documenten van andere pc's open, is het maar net de vraag hoe het ingesteld staat: Nederlands, Engels, Oost-Swahili's, Portugees, noem het maar op.
Hmm, dit geeft me een idee. Kan het niet zijn dat die instellingen dan per document opgeslagen worden, en dat de standaard new file dan op Engels staat? Hoe heet dat bestand ook alweer, default.pst oid. Als je dat weggooit, wordt er automagisch een nieuwe aangemaakt.

Damn, ik ga slapen, kan niet meer op de naam komen

[ Voor 7% gewijzigd door sdomburg op 11-05-2004 01:45 ]

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
normal.dot toch?

• sdomburg
Juist :)

Tenminste, die naam klinkt bekend, maar kan 'm nergens vinden op m'n HD :? (Office11)

[ Voor 29% gewijzigd door sdomburg op 11-05-2004 01:55 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Pas je standaarddoc aan naar wens, stel in dat er niet automatisch gegokt wordt naar de taal, stel in dat NL de standaard taal moet worden en sla evt. op als normal.dot. Werkt hier perfect. Waar gaat het dan verkeerd bij je? (En hoe ziet je omgeving er uit, OS+taal, Office+taal)?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1