Making an ass of myself since the 70's
Alternatieve oplossing is om de studio te bellen en te vragen naar de track van de bass gitaar 
... maar ff serieus, je zult de bass gitaal nooit naar voren kunnen halen zonder de rest te verkutten. De frequentieband van de bassgitaar heeft natuurlijk overlap met de rest. Probeer je juist die frequenties te boosten, boost je de rest ook mee. Het gaat gewoon niet lukken, ik weet bijna zeker dat dat ook niet gaat lukken met een of ander exotisch filter.
... maar ff serieus, je zult de bass gitaal nooit naar voren kunnen halen zonder de rest te verkutten. De frequentieband van de bassgitaar heeft natuurlijk overlap met de rest. Probeer je juist die frequenties te boosten, boost je de rest ook mee. Het gaat gewoon niet lukken, ik weet bijna zeker dat dat ook niet gaat lukken met een of ander exotisch filter.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Bedankt voor je reactie.deepspace schreef op 11 mei 2004 @ 00:36:
Alternatieve oplossing is om de studio te bellen en te vragen naar de track van de bass gitaar
Hehe ik kan de studio wel opbellen... maar weet niet of ze dit wel hebben, Het gaat om een live concert van Genesis in wembley in 1987.
Ik ben helemaal weg van Daryl Stuermer ( en Genesis/Phil Collins ) en ik wil somige bass partijen zelf spelen, maar is moeilijk te filteren af en toe.
Nou ja, dan maar op het gewone gehoor, in ieders geval bedankt.
Making an ass of myself since the 70's
Niet zo snel opgeven! Er zijn hiern nog wel meer mensen op het forum... wie weet heeft iemand nog wel een geniaal idee
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Je kunt denk ik beter een studio opname gebruiken omdat je dan zeker weet dat alle noten correct zijn gespeeld.
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Je kan om te beginnen met een keihard filter grofweg alles boven de 2KHz en onder de 80Hz weghalen.
Als je de track dan hard afspeelt en in de kamer ernaast gaat staan zul je bijna alleen nog de basgitaar horen.
Als je de track dan hard afspeelt en in de kamer ernaast gaat staan zul je bijna alleen nog de basgitaar horen.
...of bij een hifi zaak langs en luisteren op een goede set. Dan haal je individuele instrumenten veel makkelijker uit de muziek.
Great minds think alike!
Je kan wel een je bass gitaar aansluiten aan winamp, door middel van de URL: linein:// Je hebt geen controles mee uitvoeren voor het geluid maar wel visualisaties mee toepassen. Dit is ook wel leuk.
Dit is ook iets experimenteels wat is ingebouwd in winamp misschien dat het wel mogelijk wordt in latere versies. Maar hier weet ik nog niks vanaf.
Dit is ook iets experimenteels wat is ingebouwd in winamp misschien dat het wel mogelijk wordt in latere versies. Maar hier weet ik nog niks vanaf.
Pagina: 1