[Externe HDD]Maxtor Onetouch

Pagina: 1
Acties:

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:08
Ik ben van plan zoiets te kopen:

linkje

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Kan ik hem ook zonder externe voeding via USB gebruiken? Hoe zit het met aan- en uitzetten, kun je gewoon de stekker eruit trekken?

Alvast bedankt voor de reacties.

-edit: kan iemand die link misschien fixen, ik weet niet waar de fout zit 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door BalusC op 11-05-2004 06:54 . Reden: link fixed .. ]

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-03 19:49
Ik heb zelf een Maxtor 5000DV (de 200GB variant).

Het is een van de weinige dingen waar ik spijt van heb dat ik hem ooit gekocht heb.

Ongeveer een half jaar na aanschaf gaf hij de geest. Na aardig wat google'n bleek dat een "normale" eigenschap van deze drives. Het grootste probleem van deze drives is dat ze nogal warm worden, wat de levensduur niet echt ten goede komt.

Ik moet zeggen dat de RMA afhandeling van maxtor erg goed is. Ik heb de drive gratis (nu ja.. op 66,72 euro verzendkosten na :( ) vervangen gekregen.

Op dit moment begint mijn vervangende schijf weer dezelfde kuren (tikkend geluid, fat allocation table corrupt) te vertonen als mijn eerste. Deze is nu 8 maanden oud.

Deze drive werkt niet zonder externe voeding en er zit ook geen aan/uit schakelaar op.

Hij is wel erg snel.

Zelf zou ik nu eerder een losse firewire of USB2 externe case kopen en een losse harde schijf.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-03 09:16
Ik lees wel vaker dat me klaagt over die externe schijven. Ongeacht het merk, maar wel altijd 3,5". Vandaar dat ik ook maar ben overgestapt op 2,5" schijven in een Sweex jasje. Mooi ultradun, ultraportable en snel schijfje. Kijk daar maar eens naar. Veel handzamer en echt niet veel trager.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@ Morgion, fix je linkje ff, die werkt niet lekker, en is nu de layout een beetje aan het verneuken...

@ Rapware, het is FILE allocation table, oftewel FAT, maar goed, boeiend...

Sowieso geldt dat je het eerste jaar bij je winkelier garantie zou moeten krijgen, dus hoef je je defecte schijf niet zelf naar Ierland te sturen, scheelt nogal in de kosten.
We verkopen bij ons de 80 GB en de 120GB variant met alleen USB2.0, en de 160 en 250GB versies met zowel Firewire als USB2.0.
Heb tot nu toe nog geen klachten gehad over de schijven die we hebben verkocht, en dat gaat toch vrij rap over de toonbank.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
ik heb hier een no-name 3.5 USB2 behuizing, andere flatcable en andere voeding kan je er 2 IDE apparaten op aansluiten }) DVD en DVD-RW of 2xHD maakt niet uit, is gewoon extra ide poort

• RAPWare
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-03 19:49
@ Rapware, het is FILE allocation table, oftewel FAT, maar goed, boeiend...
Je hebt helemaal gelijk. Typefoutje...het was ook al laat.
Sowieso geldt dat je het eerste jaar bij je winkelier garantie zou moeten krijgen, dus hoef je je defecte schijf niet zelf naar Ierland te sturen, scheelt nogal in de kosten.
Dat had ook gekund, maar dan had ik meer dan een maand zonder een externe harde schijf gezeten en aangezien ik hem nodig had, was dat geen optie. Maxtor Ierland stuurt eerst een vervanger op, waarna je de kapotte harde schijf naar hun toe kunt sturen. Zoals ik zei.. de service is goed, alleen jammer van de nogal hoste kosten.
Heb tot nu toe nog geen klachten gehad over de schijven die we hebben verkocht, en dat gaat toch vrij rap over de toonbank.
Dan heb je mazzel.
Lees deze reviews bijvoorbeeld maar eens:
- http://reviews.designtechnica.com/user_reviews63_page3.html
- http://www.everythingusb....rsonal_Storage_3000LE.htm
- http://www.amazon.com/exe...-6261635-0591323?v=glance
- http://reviews.cnet.com/M...86_7-6480010.html?tag=dir

Overigens zou ik ook zeggen dat het een goede drive was als ik hem zelf verkocht.....

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Vierkant228 schreef op 11 mei 2004 @ 00:03:
ik heb hier een no-name 3.5 USB2 behuizing, andere flatcable en andere voeding kan je er 2 IDE apparaten op aansluiten }) DVD en DVD-RW of 2xHD maakt niet uit, is gewoon extra ide poort
Ik zoek dus ook een goed alternatief. Ik kan echter nergens een los kastje vinden voor USB2 en Firewire aansluiting voor 3.5 inch HD's. Wat ook wel belangrijk is dat je 'm uit kan zetten met een gewone schakelaar.

Iemand een tip waar ik zoiets kan kopen en voor hoeveel munten ?

(@Vierkant288 -> welke heb jij ?)

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Ik heb zelf volgens mij zoiets als dit:

pricewatch: No Name, Externe IDE-case (5.25", USB 2.0, Zilver)

Bevalt goed en heeft in mijn geval een aan/uit knop op de case zitten.
De ingebouwde fan zorgt voor voldoende koeling...

Heeft trouwens wel alleen usb 2.0

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 09:50 ]

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb een externe HDD-behuizing en ik merk idd dat veel hdd's daar _erg_ warm in warm worden (als in: aanraken is bijna pijnlijk.) Dus iets met een fan is wel een vereiste.

[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 11-05-2004 09:53 ]

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Hebben de huidige Onetouch drives nog zo'n hoge uitval als die vorige generaties?

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:08
Tja, als die dingen zo tering snel kapot gaan, dan is t geen optie voor me. Dan koop ik toch maar een nieuwe, koele case en hang daar een 2e HDD in.
Bedankt voor alle replies so far...

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben al geruime tjid een zeer tevreden gebruiker van de 200 GB versie met USB en FIreWire en hij bevalt me zeer goed vooral over fire wire. Ik kan hem samen met de laptop gewoon gebruiken voor video montage. Door zijn alu buitenkant kan hij goed zijn warmte kwijt deze wordt lekker warm (je kan hem nog steeds gewoon in de hand houden).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• vierkant228
@xymox, ik heb hem bij norrod vandaan, deze is met schakelaar en ook verkrijgbaar met usb2 en fire-wire

• Elect
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou gewoon voor een goedkoop alternatief gaan, een case van 20 euro en een losse schijf. De case kun je dan altijd nog 'verbouwen' mocht hij te warm worden.

HelmChat.eu - Free Motorcycle Group Chats

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-02 21:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ik zelf heb de Personal Storage 5000XT 250GB model daar ben ik zeer blij mee. Die werkt al 13 maande zonder problemen. De HD staat 15+- uur per dag aan. De stekker eruit trekken kan ook zonder problemen dan moet je de win-hd cache uit zetten. Zonder externe voeding werkt de Maxtor niet.

[ Voor 9% gewijzigd door -=unicron=- op 11-05-2004 19:55 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Op het werk hebben we ook zo'n 200GB Maxtor Onetouch. Ik vind buiten dat zo'n ding asociaal duur is, dat ie erg langzaam is, zelfs op USB2.0.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:25

Wokschotel

Op 6 wielen

Iemand een goede tip voor een externe case (met actieve koeling) icm USB 2.0?

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

hier worden veel verschillende externe USB IDE behuizingen besproken:
[rml][ Mini review] USB Externe behuizing voor IDE HDD[/rml]

[ Voor 11% gewijzigd door j-w op 12-05-2004 09:32 ]

• vierkant228
j-w schreef op 12 mei 2004 @ 09:30:
[...]

hier worden veel verschillende externe USB IDE behuizingen besproken:
[rml][ Mini review] USB Externe behuizing voor IDE HDD[/rml]
dit is tevens de uitvoering waar je zonder problemen 2 ide apparaten op kan aansluiten })

Verwijderd

Tom_G schreef op 11 mei 2004 @ 10:01:
Hebben de huidige Onetouch drives nog zo'n hoge uitval als die vorige generaties?
Ik sta ook op het punt om zo'n (nieuwere) OneTouch drive aan te schaffen (200 of 250Gb uitvoering). Is de kwaliteit van deze drives even brak?

Iemand die ervaringen met dit soort drives heeft?

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 12:06:
[...]

Ik sta ook op het punt om zo'n (nieuwere) OneTouch drive aan te schaffen (200 of 250Gb uitvoering). Is de kwaliteit van deze drives even brak?

Iemand die ervaringen met dit soort drives heeft?
Ik heb zelf de OneTouch 250 GB versie. Staat hier nu bijna een jaar en nog geen enkel probleem.....wordt wel redelijk warm, maar door de alu behuizing kan hij ook goed de warmte afgeven. Ideaal om mee te nemen bij het 'klussen'.......
Pagina: 1