Toon posts:

overclocking een notebook?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:
is de Asus laptop M5200N te overclocken? Zoja, waar moet ik op letten?
TIA!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 10:43

BLN

T is heel simpel, als (!) je in de bios kan komen, dan verhoog je de multiplier en frontside bus en vcore net zolang tot ie niet meer stabiel werkt, en dan klok je trug, net als normaal overklokken. T enige verschil is hier, dat als je t te goed doet, je gebraden bal krijgt :o :+ .

If it ain't broken, don't fix it

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-02 13:32
Laptops zijn niet bedoeld daarvoor, de koeling is vaak net genoeg om te koelen wat het moet koelen. Verder zijn de onderdelen niet 'standaart', en waarschijnlijk zul je weinig in de bios tegen komen, teminsten, ik zie hier niks staan.

Ik geef je weinig kans, ik vraag me af of het kan omdat laptops daar simpelweg niet voor bedoeld zijn.

Edit:

Er is gezocht op: overclocken laptop: Er zijn ongeveer 400 resultaten

[ Voor 40% gewijzigd door Icey op 10-05-2004 23:25 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
BiX schreef op 10 mei 2004 @ 23:21:
... dan verhoog je de multiplier ...
Deze laptop serie is van het Centrino platform. Dan doe je weinig met de multiplier.

Een laptop is een een kant en klare machine, beperkt qua cooling/airflow en beperkt qua stroomvoorziening. Reden genoeg voor Asus om een aantal opties niet standaard beschikbaar te maken in de BIOS.

[ Voor 35% gewijzigd door Voutloos op 10-05-2004 23:26 ]

{signature}

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je zult de FSB moeten verhogen. Op de FP staat dat Tomshardware het gedaan heeft met een P-M nieuws: Intel Pentium M 'Dothan'; 90 nanometer in een notebook? maar dan is er dus wel een andere koeler op geplaatst en dat is dus niet echt mogelijk in een notebook...

Ik denk dus dat je pech hebt.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zou iig geen notebook gaan OCen, mijn ervaring is dat dit soort machines net genoeg koeling hebben om de proc op stock speeds en warm weer net aan koel te houden, dus OCen is niet aan te raden ;)

Gabriël AM5

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Idd :) een Laptop OC'en is niet zo'n fantastisch idee :)

Al is het alleen maar al omdat een laptop op battarijen werkt en deze dus een stuk sneller leeg gaan als je de snelheid = electrische consumptie gaat verhogen...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Kwestie van proberen en kijken welke opties je hebt in de bios of via een stukje software (zoals cpufsb etc).

Gebruik ook de search eens, dan zul je zien dat er al heel wat topics over het oc-en van een laptop bestaan.
Theoretisch is het mogelijk.. De praktijk kan je echter tegenhouden door het niet aanwezig zijn van bepaalde instellingen. En dan is het ook nog de vraag of het echt wenselijk is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.