Raar probleem msi turbo2 on-board geluid

Pagina: 1
Acties:

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-08 14:06

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met mijn MoBo.

Het betreft een MSI K7 Turbo 2, met on-board geluid.
Na een systeemcrash, en dus een verse Windows XP Pro install, ging mijn geluid gek doen.
Ík doe alles hetzelfde als normaal, maar opeens begint het om een onverklaarbare reden te kraken, en het lijkt of het geluid vertraagt/hapert.
Heb de nieuwste drivers erop gezet, en geen resultaat. Toen weer teug gegaan naar vorige versie van drivers, en het geluid was weer goed.
Maar nu komt het leuke, het geheel had zo een avond staan te draaien met wat downloads etc. verders niks mee gedaan, dacht zal nog eens ff checken voor de zekerheid, en jawel geluid weer vervormd???

Ik snap er niks van, heb alle soorten en maten drivers geprobeerd, 4x nieuwe Windows install, voor testen van mogelijke oorzaken etc. geluid blijft verspringen zonder aanwijsbare reden. Heb er nog nooit problemen mee gehad.

Verdere specs, Gef 4200, netwerk kaartje, 512mb kingston, 2 x Maxtor plus 8 40gig, logitech mx-500 via usb.

Is mijn geluidschipje aan het sterven, of kan het iets anders zijn?

Ik draai altijd met een koptelefoon, dus geen boxen.

Making an ass of myself since the 70's

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
shaggy8675 schreef op 10 mei 2004 @ 23:12:
Ik heb een raar probleem met mijn MoBo.

Het betreft een MSI K7 Turbo 2, met on-board geluid.
Na een systeemcrash, en dus een verse Windows XP Pro install, ging mijn geluid gek doen.
Ík doe alles hetzelfde als normaal, maar opeens begint het om een onverklaarbare reden te kraken, en het lijkt of het geluid vertraagt/hapert.
Heb de nieuwste drivers erop gezet, en geen resultaat. Toen weer teug gegaan naar vorige versie van drivers, en het geluid was weer goed.
Maar nu komt het leuke, het geheel had zo een avond staan te draaien met wat downloads etc. verders niks mee gedaan, dacht zal nog eens ff checken voor de zekerheid, en jawel geluid weer vervormd???

Ik snap er niks van, heb alle soorten en maten drivers geprobeerd, 4x nieuwe Windows install, voor testen van mogelijke oorzaken etc. geluid blijft verspringen zonder aanwijsbare reden. Heb er nog nooit problemen mee gehad.

Verdere specs, Gef 4200, netwerk kaartje, 512mb kingston, 2 x Maxtor plus 8 40gig, logitech mx-500 via usb.

Is mijn geluidschipje aan het sterven, of kan het iets anders zijn?

Ik draai altijd met een koptelefoon, dus geen boxen.
Helemaal niemand???
Zal er toch een nieuw geluidskaartje moeten komen.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
op onverklaarbare wijze. Heb je DMA e.d. op je schijven allemaal gechecked?

Misschien 1 of ander vaag progje dat DMA op je schijven uitgepleurd heeft?
Anders teruggaan naar winkel (indien garantie)

Verder zou je je BIOS kunnen resetten (who knows :? )

edit:

b.t.w. Je hoeft je zelf niet te kwooten (quoten) hoor ;)
Zeker niet als het relevant is aan je vorige post en deze er direct boven staat :)

[ Voor 37% gewijzigd door LollieStick op 12-05-2004 00:04 ]

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17
wat je eens kunt proberen is te kijken of zonder hardware versnelling je kaart wel goed werkt. kijk even geluiden en audio apparaten - volume - geavanceerd. en kijk even of het helpt die schuif helemaal naar links te zetten bijvoorbeeld

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Heb alles boven geprobeerd, maar helaas.

Toch maar een nieuw kaartje halen.

Bedankt voor de reacties.