Toon posts:

A7N8X-E en een oude ATX case

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuw mainboard aangeschaft, ASUS A7N8X-E met een Athlon XP 2600+ en 512 mb ddr ram pc3200.
IK wilde het budget een btje laag houden en het zaakje in een wat ouder case geplaatst.
Ik twijfel echter of de de ATX voeding dit aankan.
Het systeem gaat ook op onverwachte momenten gewoon uit ...
Ik vraag me af of het raadzaam is een 350W voeding aan te schaffen en of een mainboard zichzelf uitschakeld wanneer deze niet genoeg spanning krijgt.
Wellicht is het iets anders..temperatuur ?? wat me haast onmogelijk lijkt met de boxed cooler en een onbelast systeem (ik ben nog aan het testen en aan het installeren om de config te leren kennen)

thanks..

Rocky

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat voor voeding heb je nu dan precies?

Naar alle waarschijnlijkheid is het wel aan te raden een betere voeding te nemen. Controleer de waardes in het Hardware Monitor gedeelte van je BIOS om te kijken of het aan afwijkende voltages of te hoge temperaturen ligt (en post die waardes ook hier).

{signature}

Verwijderd

Wat bedoel je met 'zomaar uitgaan'? Precies dat? Zo staatie aan, zo is ie uit?

Opstarten etc. gaat wel goed? Dan zou ik het eerder ergens anders zoeken, bv. in de montage van je CPU-koeler. Als je het bord aanzet, en niet opstart in windows ofzo, maar direct het bios in duikt, en 'm daar een tijdlang laat staan, hoe zien de temperaturen er dan uit? (zijn in het bios te zien).

Het kan best aan je voeding liggen, maar om daar iets zinnigs over te zeggen zul je eerst meer informatie moeten geven. Zoals idd. welke voeding je nu hebt, maar ook welke overige hardware er in de computer zit (DVD, HD, VGA?).

//edit
Als je je voeding verdenkt, is het handig om even alle 'overbodige' apparaten los te koppelen/uit te schakelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 01:38 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat heeft die case er eigenlijk mee te maken :?

Ik lees hier alleen een verhaal over voedingen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dion_b schreef op 11 mei 2004 @ 02:07:

't is de voeding welke standaard bij een ATX kast geleverd werd.

//edit

vergeet het slotje niet! :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 02:21 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 03:46

Mentalist

[avdD]

dion_b schreef op 11 mei 2004 @ 02:07:

En wat doet dit topic dan überhaupt in PMG :?

Voor voedingen kan je beter naar OH gaan. Ik zou haast moven, maar daar hebben we al een topic voor : Welke voeding heb ik nodig? Deel 4. Lees wel de startpost door voor je je vraag gaat stellen, want ook hier is voldoende informatie nodig : welke hardware heb je allemaal precies, en wat voor voeding heb je nu? (en geef dan ook het merk en niet alleen het aantal watt)

Dit topic kan zodoende wel dicht :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.