Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 23:25:
Ik zit een beetje met dezelfde problemen met een P4 2.4GHz (FSB533) op een Abit AI7. Hij loopt stabiel tot 2.8. Hoeveel voltage mag ik mijn beestje maximum geven?
Hoeveel voltage je je P4 kunt voeren is een beetje afhankelijk van je koeling. Hoe meer volt, hoe warmer je P4 wordt en warmte is iets waar je met overclocken zeker rekening moet houden.

Echter zou ik meer dan 1,7 volt niet doen, dit in verband met het zogenaamde
Sudden death syndrome waar de Northwood mee schijnt te kampen.
telefoontoestel schreef op 10 mei 2004 @ 23:30:
Ik heb er een zalman Pure Copper cpu cooler op zitten. Hij deed het in eerste instantie nog gewoon stabiel op 3.2Ghz, maar wilde toch proberen om te kijken wat de 3.4 deed. Het is trouwens een stepping D1 model. Ik zag later wel weer dat het geheugen op 266 Mhz stond ingesteld terwijl er ook nog een 333 Mhz optie was. Daarna een geheugen test gedraaid zonder errors. Is dit wel een goede configuratie om weer verder proberen te gaan of kan ik beter gelukkig wezen op 3 Ghz?
(Asus P4P800 mobo met Corsair Platinum XMS C2 series 512MB DDR geheugen)
Of dit een goede combinatie is om verder te gaan kun je maar op één manier proberen en dat is doen.
Met overclocken moet je een stuk geluk hebben: je CPU moet willen. Je moederbord kan in ieder geval een FSB van 200 aan en volgens mij geeft je geheugen je ook de ruimte. Mijn advies (maar zo'n DOC-kenner ben ik nu ook weer niet

) is het gewoon rustig Mhzje voor Mhzje proberen en continu zaken als stabiliteit testen en de temperatuur in de gaten houden.
Wil je nu echt verder, maak je de meeste kans door over te stappen op een andere manier van CPU-koeling, bijvoorbeeld waterkoeling.
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham