Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[stealthing] hoe om te gaan met glooiiend frontje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijn cdrom en cdrw gestealth.
ik gebruik daar het frontje voor waar de betreffende drives zaten. deze heb ik helemaal ontdaan van randjes en goed geschuurd met de machine.

nu heb ik bij wijze van proef nog het geheel eerst met dubbelzijdig plakband er op geplakt. alleen zit dit natuurlijk niet al te stevig.

probleem: mijn cdrw heeft een gloiing op het frontje. hierdoor lijkt mij dat het nooit mooi zal passen. wie heeft er een oplossing? kan ik mss ook het frontje eraf kunnen halen?

sowieso is het niet bijster sterk omdat er naar verhouding een relatief groot vlak op een klein gebied rust.

Verwijderd

Over het algemeen zijn die frontjes er gewoon af te klikken. Let wel even op dat deze met fragiele plastic haakjes vastzit, dus met beleid losklikken anders kun je 'm er nooit meer op krijgen.

Voor de rest lijkt het me handig als je even het type van je speler hier post. Op basis van je beschrijving kan ik niet echt zien wat nu precies het probleem is. Daarnaast is het voor ons verdomd moeilijk in te schatten of een frontje er af kan, als we niet eens weten welk apparaat het om gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
de cdromspeler is (weliswaar niet het probleem): AOpen 950/TKU
brander: Lite-On 52x32x52

die => http://www.techwarelabs.com/reviews/storage/liteon_52x/
in de bovenhoeken zie je het wat afbuigen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 23:02 ]

Verwijderd

Ja hoor dat frontje kun je er gewoon afklikken. Zowel het gehele front, als alleen van het laatje. Even goed kijken hoe het vastzit, en dan voorzichtig losmaken.

Om het goed vast te krijgen zijn 100-den methodes; lijm/tape is wel het makkelijkst. BV. zo'n lijmpistool werkt perfect..

Verwijderd

Glooiing opvangen door laagjes foamtape bijvoorbeeld. Werkt prima

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 23:03:
Ja hoor dat frontje kun je er gewoon afklikken. Zowel het gehele front, als alleen van het laatje. Even goed kijken hoe het vastzit, en dan voorzichtig losmaken.

Om het goed vast te krijgen zijn 100-den methodes; lijm/tape is wel het makkelijkst. BV. zo'n lijmpistool werkt perfect..
wat raad je aan: in dit geval alleen het voorste frontje (waar snelheidsaanduiding opzit enzo) of het gehele front?
en kan ik dan nog wel goed het knopje van de cd-lade bereiken?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 23:53:
Glooiing opvangen door laagjes foamtape bijvoorbeeld. Werkt prima
foamtape gewoon bij Doe-Het-Zelf-zaak halen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 07:49:
wat raad je aan: in dit geval alleen het voorste frontje (waar snelheidsaanduiding opzit enzo) of het gehele front?
en kan ik dan nog wel goed het knopje van de cd-lade bereiken?
Dat zijn allemaal zaken die je zelf in moet schatten. Jij bezit die kast en die drive.

Je kunt altijd beginnen met gewoon tape en pas als dat niet bevredigend is drastischer maatregelen nemen. Die tape kun je bij je bouwmarkt idd. wel krijgen, maar waarsch. ook wel bij de supermarkt, kantoorboekhandel, enz.

Casemodden is ook inventief problemen oplossen..

Verwijderd

Topicstarter
kheb van beide drives de frontjes eraf gehaald.
dat gaat denk ik een stuk beter werken! als het helemaal naar mijn zin is plaats ik wel wat fotos

thnx tot nu toe :)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Je kan ook een vullende lijm gebruiken.
Bison heeft een 2 componenten vullende lijm (iets van supersterk ofzo).
Die werkt uitstekend en je weet zeker dat het op de lijmrand niet zal afbreken.

[ Voor 10% gewijzigd door -=bas=- op 11-05-2004 13:57 ]

Senile! Senile Oekaki

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ikzelf heb TESA Powerstips gebruikt om mijn DVD-writer te stealthen...

Dat spul plakt supersterk en is toch soepel genoeg om eventuele glooiingen op te vangen... De blindplaten van mijn PC zijn dusdanig dik en zwaar (bestaan uit 3 lagen... 1e laag plexyglas, 2e laag dun aluminium plaat en 3e laag zwart plastic) en toch houden de Powerstrips alles netjes op z'n plaats... en als je ooit een andere CD-speler of brander krijgt, haal je de Powerstrips er zo weer af...

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~volkm008/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~volkm008/2.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door haggard op 11-05-2004 14:20 ]

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-11 22:10
lol, stealthen van deze brander moet niet zo moeilijk zijn toch.. ;)

- alleen 't frontje van de lade eraf halen.
- je brander ietsje naar achter schuiven, zodat 't stealth-klepje netjes in de kast past.
- brander vastschroeven.
- wat stukjes dubbelzijdige tape uitproberen om zo 't juiste aantal lagen te bepalen.
- hetzelfde doen voor het open/dicht knopje. alleen het buitenste stukje niet plakkend maken natuurlijk.. :P

en klaar ben je...

edit:
zie dat sommige mensen die glooiing gewoon opvangen met tape.
maar ik zou zeker 't klepje van de lade eraf halen, zodat je geen last meer hebt van die glooiing.
die glooiing kan er nl. voor zorgen dat 't klepje iets wat scheef kan komen te zitten.
dit heb je niet als je dat klepje eraf haalt, omdat 't dan kaarsrecht is.

[ Voor 29% gewijzigd door NewbieNeo op 11-05-2004 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
als je het frontje eraf haalt, ligt het laadje waar je afdeksel op moet komen NOG dieper.

dat moet je dus ook weer opvullen...

• NewbieNeo
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:36:
als je het frontje eraf haalt, ligt het laadje waar je afdeksel op moet komen NOG dieper.

dat moet je dus ook weer opvullen...
op maat geknipt dubbelzijdig plakband.. ;)

hier al 4x met succes een stealth-operatie uitgevoerd.

Verwijderd

Topicstarter
me ma is al naar het winkelcentrum om TESA op te sporen :7

edit

kheb ze. eerst nog ff Cisco leren en dan verder :) die dingen kost verdomme ruim 3 euro :/

edit

die dingen kun je iig niet op maat knippen/snijden

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 15:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://damasterpnut.no-ip.com voor de fotos. kheb helaas maar 128kbit up. het rar bestandje is 1 mb geloof ik

• NewbieNeo
lol, je had ook geen overbodig dure Tesa tape moeten kopen..

normale dubbelzijdige tape met een breedte van 10mm is goed genoeg.
veel goedkoper, paar euro's voor 5 meter.
zoiets als de onderste dus.
Afbeeldingslocatie: http://www.huskytape.com.au/Images/Tapes/DoubleSided.jpg
Pagina: 1