Toon posts:

(koel)kast!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een kast waar je lekker wat fans in kwijt kunt zonder dat je in je kast hoeft te zagen ;) ik ben zelf al de 'Addtronics 7896A-120' gevonden alleen die vind ik wat te duur. Is er niet een wat goedkopere kast waar je met zo'n 5 fans een goede airflow kan creëren?

Verwijderd

Ja een Whirpool te koop bij de IT's. Kost je zo'n 300 gulden voor een miditower. Stekker in de muur en koelen maar ;)

Verwijderd

miele, er is geen betere ;)

Verwijderd

Topicstarter
lol :D

Ik was eigelijk serieus :D!

Verwijderd

hehe.........ag ja een beetje humor kan er ook wel bij *D
Maar over je vraag heb zelf een aopen HQ 08 (bigtower)......kan je heel veel fans in kwijt.............minimaal 8 volgens mij...heb er zelf 4 inzitten (zonder de cpu fan).......2 voor en 2 achter (80mm bij 80 mm)..................de kast kost 230 piek ofzo.......maar hij is super goed ben er zeer tevreden mee >:)
Hij word ook vaak gebruikt bij het modden van de kast >:)

Ray

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zite het met een el-cheapo big tower zou die ook fans kwijt kunnen?

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

nee

blaat? BLAAAAAAAAT!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-05 13:02
Nou ik heb een bigtower van 110 piek met 235 Watt voeding en daar kunnen standaard niet echt veel koelers in. Maar wie gebruikt er nou van die afgezaagde voorgemaakte koelposities, waar maar weinig lucht door kan worden aangezogen? Okay een A-Open is handiger, maar ook 2x zo duur. Ik moest zelf mijn kast wel modificeren voor een 'goede' airflow. Ow ja is een Target kast, een keer op de beurs gekocht.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:57
Ik heb ook een standaard kast met 300 W voeding voor 129,- en daar kun je 5 fans zo in kwijt, inclusief een 12x12 intake fan.:)

Niet slecht al zeg ik het zelf.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:47
Nou, in die Aopen 08 serie kasten kan je standaard niet meer dan 3 fans kwijt. En met zagen kan je in elke kast wel 8 fans kwijt.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Mensen....veel fans is helemaal niet zo heel goed hoor, want dat maakt een teringherrie. Je moet gewoon een kast zoeken die met weinig fans toch een goede airflow heeft. De Antec kasten zijn wat dat betreft perfect. Airflow langs het moederbord en de proc met in totaal 3 fans (2 achter naar buiten blazen en 1 voorin naar binnen blazen).

Verwijderd

veel fans is wel goed>:) ben net bezig 4 120x120x38 fans in m'n hx08 te bouwen, gewoon een 5v/7v/12v schakelaar er aan en allles gaat goed:)

• Wimpy006
Jonge dat ding van mij moet wel herrie maken, wil ik de brom van mijn 'sublieme' geluidsconfiguratie niet meer horen. En dat ding moet hard staan, zodat alle pieken afgevlakt worden... HMMM Lekker... 8-) Zodat ik zelf die toch redelijk sterke zoem die aanwezig is niet meer kan horen. Geluidsisolatie... bleh...

Verwijderd

Ja, dat zal allemaal wel, maar ik alleen maar zeggen dat je met een goeie kast (dat is wel voorwaarde) met 3 of 4 fans makkelijk de kast op kamertemp kan houden. LAGER DAN DAT KAN GEWOONWEG NIET! Wat heeft het voor zin om er dan extra fans in te gooien?!?!?!

• Wimpy006
Moondust je kast is altijd wel iets warmer dan kamertemp. Bij mij is dat 1-2 graden boven kamertemp, gemeten met zown auto tempding, maar dat ding klopt niet echt volgens mij.
Iig MEER IS BETER. Met 3 fans krijg jij denk ik geen kamertemp in je kast.

Verwijderd

Antec SX1030EC. Te koop bij Ned-Cool.
Heeft standaard al 2 fans. Optioneel kun je nog 2 fans bijplaatsen. Kost fl 340,00 met 300 watt voeding.

Sorry, Moondust zijn reply te laat gelezen :)

Verwijderd

Maakt niet uit Doerak....

MEER HEEFT SOMS GEEN MEERWAARDE. Mensen denken altijd dat meer per definitie beter is en dat is dus niet zo. Je moet gewoon een kast kopen waar de blowholes om fans te plaatsen op LOGISCHE plaatsen zitten. Dus NIET die AOpen kasten, want daar zitten de blowholes BOVEN de voeding en dat is kut voor de airflow. Bij Antec kasten zitten die blowholes op de perfecte plaats waardoor de airflow langs het moederbord en de proc loopt. Dan heb je met 3 of 4 fans echt meer dan genoeg en hou je je kast netjes op een temperatuur die een tikkie boven je kamertemperatuur ligt. NOGMAALS....KIJK naar waar de blowholes zitten, dat is het belangrijkste...gebruik daarna gewoon je boerenverstand en kijk hoe de airflow zal lopen!!! Piece of cake!!!

8 fans is bijvoorbeeld echt belachelijk, dan heb je echt de verkeerde kast gekocht!!!

Verwijderd

zegt ie gewoon met z'n muschkin airbag asl icoon
Pagina: 1