Ik heb een vreemd probleem thuis. Ik heb onlangs MS SBS 2000 geinstalleerd en dus ook ISA geinstalleerd. Nu kan ik op m'n eigen systeem geen POP3 mail meer ophalen. Naar mijn weten staan de desbetreffende poorten open. Als ik hem op m'n router aansluit werkt het wel, dus er moet iets in de isa server zitten. Ik heb al getechnet en gesearched @ GoT. Maar ik kon niets vinden wat betrekking had op mijn probleem. Weet iemand wat ik verkeerd doe??
'naar jouw weten staan de poorten open'..
staat bij protocol rules idd pop3 aangevinkt
je client heeft als gateway wel de isa server neem ik aan
staat bij protocol rules idd pop3 aangevinkt
A wise man's life is based around fuck you
Is de Mailserver dezelfde machine als ISA dat werkt nl. niet lekker.
zet voor de gein je router als gateway (zo hoort het in een groot netwerk; je wilt niet dat de clients weten dat al hun internetverkeer wordt gescanned)
geeft je log iets aan over "failed to create ......)?
ow trouwens de default gateway in een netwerk is altijd je router of er nou een ISA of 2 ISA's tussenzitten of niet, hiermee voorkom je een boel broadcast!
zet voor de gein je router als gateway (zo hoort het in een groot netwerk; je wilt niet dat de clients weten dat al hun internetverkeer wordt gescanned)
ow trouwens de default gateway in een netwerk is altijd je router of er nou een ISA of 2 ISA's tussenzitten of niet, hiermee voorkom je een boel broadcast!
[ Voor 27% gewijzigd door Kabouterplop01 op 11-05-2004 01:33 ]
ja hij geeft inderdaad een failed to create melding, maar als ik die opzoek op technet kom ik niks verderKabouterplop01 schreef op 11 mei 2004 @ 01:30:
ik weet niet hoe jij je ISA servers configged, maar ik heb ALTIJD de isa server als gateway..Kabouterplop01 schreef op 11 mei 2004 @ 01:30:
dat moet ook zo, je ISA server gebruik je immers om je netwerkverkeer te controleren (hence: internet security )
als je hem niet als gateway gebruikt dan gebruik je hem gewoon als proxy, en daar is isa veelste duur voor (gebruik dan SquidNT ofzo)
A wise man's life is based around fuck you
Verwijderd
misschien dat je eens in de forums van www.isaserver.org kunt kijken, daar krijg ik de meeste dingen die ik zoek wel te vinden..
Gebruik je wel op je client ook de firewall client software? Zoeniet zul je pop3 out en of inbound ook ff als packet filter moeten aanmaken. Alleen clients met de firewall client mogen namelijk (normaal gesproken) alles qua verkeer..
Gebruik je wel op je client ook de firewall client software? Zoeniet zul je pop3 out en of inbound ook ff als packet filter moeten aanmaken. Alleen clients met de firewall client mogen namelijk (normaal gesproken) alles qua verkeer..
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 21:09 ]
Verwijderd
haal je je mail op vanaf een locale mailserver en krijg je dan spoofing attacks op je isa als je je mail probeert te poppen?Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 21:54:
Ik heb een vreemd probleem thuis. Ik heb onlangs MS SBS 2000 geinstalleerd en dus ook ISA geinstalleerd. Nu kan ik op m'n eigen systeem geen POP3 mail meer ophalen. Naar mijn weten staan de desbetreffende poorten open. Als ik hem op m'n router aansluit werkt het wel, dus er moet iets in de isa server zitten. Ik heb al getechnet en gesearched @ GoT. Maar ik kon niets vinden wat betrekking had op mijn probleem. Weet iemand wat ik verkeerd doe??
Verwijderd
ooit van secure nat gehoord?Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 21:07:
Alleen clients met de firewall client mogen namelijk (normaal gesproken) alles qua verkeer..
Hmmm dat ligt aan wat je wilt idd of als firewall, prxy/firewall of prxy, Ik heb geleerdzwelgje schreef op 11 mei 2004 @ 21:04:
[...]
als je hem niet als gateway gebruikt dan gebruik je hem gewoon als proxy, en daar is isa veelste duur voor (gebruik dan SquidNT ofzo)
i.i.g dat zou ik wel van je willen leren!!!
maar goed:" failed to create protocol rule" ...... betekent dat er iets mis is met het forwarden naar je mailserver. kijk in je protocol rules of de ip adressen van je interne en externe NIC goed gedefinieerd staan!(voor het btreffende protocol, evt. aanpassen en de services restarten. (check of je LAT en LDT goed staan)
Pagina: 1