Onlangs heb ik geklaagd bij Chello over hun belabberde afhandeling van klachten op hun abuse-adres. Weliswaar krijg je een standaard reactie, er gebeurt (ogenschijnlijk) feitelijk niets mee.
Mijn bericht was als volgt. Het is misschien wat aangezet, want gelukkig leid ik (nog) geen schade. Ik wilde echter weten hoe UPC haar positie in deze ziet.
Ook het tweede punt snijdt bij nader inzien toch niet helemaal hout. Laat de postbode niet immers ook bomhonden langs pakjes snuffelen en grijpt in zodra de hond iets ruikt? Weliswaar is dit doel anders - eigenlijk veiligheid, niet die van het publiek - de werkwijze is gelijk.
Wat vinden jullie??
Mijn bericht was als volgt. Het is misschien wat aangezet, want gelukkig leid ik (nog) geen schade. Ik wilde echter weten hoe UPC haar positie in deze ziet.
De reactie van UPC vind ik opmerkelik en wil ik met jullie delen.Ik verzoek u dringend eens actie te ondernemen op virusverspreidende abonnees. Keer op keer meld ik u op abuse@chello.nl het wanneer ik weer eens een virus van u ontvang, maar het maakt allemaal niets uit. Hierdoor leid ik schade en ik acht u hiervoor aansprakelijk.
Enkele dingen wil ik eens ter discussie voorleggen:Wij zijn niets anders dan een postbode. Onze abuse afdeling pakt klanten die virussen verspreiden aan bij voldoende bewijs. Dit houdt in dat de volledige headers van de mails moeten worden meegestuurd.
Schade door virussen van abonnee's zijn niet te verhalen op UPC. Bij een goede beveiliging op uw computer (een goede up-to-date virusscanner) zal geen virus bij u innenkomen.
offtopic:
En dan nog een hoop gezemel dat je eigenlijk een duur call-centre moet bellen voor contact
- iedereen moet zelf de computer up-to-date houden en doe je dit niet, dan draag je zelf de schade;
- UPC is slechts de postbode die geen eigen verantwoordelijkheid draagt
Ook het tweede punt snijdt bij nader inzien toch niet helemaal hout. Laat de postbode niet immers ook bomhonden langs pakjes snuffelen en grijpt in zodra de hond iets ruikt? Weliswaar is dit doel anders - eigenlijk veiligheid, niet die van het publiek - de werkwijze is gelijk.
Wat vinden jullie??