Toon posts:

Hotbrick firewall of toch de duurdere ? *

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand hier die al ervaring heeft met de firewalls van Hotbrick (via search niets gevonden)?

Deze machines lijken mij erg interessant.
Ik zit er aan te denken om de HotBrick Firewall VPN 600/2 (500 euro) aan te schaffen maar zou graag eerst wat reacties van anderen lezen.

Bij het bedrijf waar ik werk hebben we 70 werkplekken met Internet toegang. Ik had ergens al een offerte aangevraagd maar dan komen ze met een Cisco machine van 5000 euro of een Checkpoint machine aanzetten van 10000 euro....lijkt mij een beetje overkill voor wat wij doen :?
Het Internet wordt gebruikt om (jawel :o ) te Internetten, te mailen, aantal keren per dag (kleine) bestanden over zetten via FTP naar andere bedrijven, websites bij houden die extern gehost worden (content) en via het Internet moet een programmeur ons netwerk op kunnen (vpn).
We hebben trouwens 2 ADSL verbindingen en met de Hotbrick kun je beide gebruiken (bepaalt zelf welke verbinding het snelst is en routeerd de gebruikers via die lijn).
Het gaat natuurlijk vooral om de veiligheid, maar is een verschil van 9500 euro tussen een Hotbrick en een Checkpoint te rechtvaardigen?
We werken nu nog met de standaard (NAT) routers die door de providers geleverd zijn (xs4all en demon) zonder problemen (vooralsnog).....dus een sprong naar een checkpoint is erg groot (niet nodig :? ).

Via google is ook niet veel informatie te achterhalen (behalve de eigen hotbrick website) http://www.hotbrick.nl/
Dit vond ik wel: http://www.newsforge.com/software/03/08/01/1558213.shtml

Alle info en/of tips zijn welkom _/-\o_

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-12 10:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

titel edit

Kijk eens of je van alle drie de apparaten de specs naast elkaar kunt leggen ?
Aan de andere kant, wat kost een dag downtime als blijkt dat er toch iets door die FW heen komt ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ik zal niet meer spammen.

[ Voor 94% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou de machine inderdaad ook bij Centralpoint aanschaffen, daar koop ik alles. Heb hier ook alleen maar goede ervaringen mee.

Maar de offerte betreft onderstaande firewalls:
Cisco PIX515
http://www.cisco.com/en/U.../ps2030/ps4094/index.html

Nokia IP350 (Checkpoint)
http://www.nokia.com/

Het zal nu haast wel zeker de VPN1200 worden. Op de US website van Hotbrick kun je de hotbrick via een demo configureren en ook dat ziet er goed uit en de machine voldoet aan de eisen die ik heb gesteld.

Verwijderd

[ Voor 116% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 12:14 ]

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-11 13:14

Acmosa

...no comment.

Kijk ook eens naar Netscreen of Watchguard voor betaalbare firewall oplossingen.

www.watchguard.com
www.netscreen.com

But then again, I could be wrong..

Verwijderd

[ Voor 107% gewijzigd door BalusC op 19-07-2004 12:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die 2 WAN poorten lijken mij inderdaad ideaal. In onderstaand topic melden ze het volgende:
http://www.broadbandrepor...mode=flat?hilite=hotbrick (copy&paste url)

"Now, with the dual-WAN capable hotbrick, I've added a cable modem to my setup and have seen combined download speeds of 600Kb/s while downloading several files simultaneously. Also, I can run both Shareaza and Overnet at the same time and the hotbrick doesn't break a sweat. Even with a 1.5Mbps SBC DSL line and a 3Mbps Comcast Cable connection simultaneously downloading files at full speed, its CPU utilization hasn't gone above 20%."

Op dit forum reageren ook engineers van Hotbrick zelf, handig om te weten.

Verwijderd

heb je hem al besteld dan? Ik denk dat je er heel tevreden mee zal zijn

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag besteld bij Centralpoint, dus zeer waarschijnlijk morgen binnen.

Verwijderd

ik wens je er veel succes mee. Ik hoop dat je er net zo blij mee zal zijn als ik ben

Succes

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:18
Laat anders je ervaringen met dit apparaat weten zodra je em binnen hebt en geconfigureerd is. Misschien kun je er een soort review van maken.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 18:38

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 21:44:
Is er iemand hier die al ervaring heeft met de firewalls van Hotbrick (via search niets gevonden)?
Ik ga niet graag ik zee met bedrijven die een probleem hebben om terminologie goed op hun site te zetten. Op zich is de featurelijst vs prijs een goede verhouding, maar dit soort zaken zijn uitermate slordig.

Wat zaken die absoluut niet kloppen, van hotbrick site
SNMP Management V1.0, MIB V2.0 RIP V1, V2 V2.0 V1,V2, PAP, MS-CHAP
Ik zie niet in wat PAP en MS-CHAP met SNMP te maken hebben. Zowel PAP en MS-CHAP zijn voor authenticatie, en niet voor SNMP.
User Authentication RADIUS, SecureID, NT, LDAP RADIUS, SecureID, NT N/A N/A RADIUS, L2TP, PPTP, IPSEC
L2TP is een tunnelprotocol, en heeft niks met authenticatie te maken. Dat l2tp de mogelijkheid biedt om te authenticeren klopt, maar het is geen methode op zich. Het zelfde geldt in grote lijnen voor pptp. IPSEC kan geen gebruikers authenticeren (dat heet XAUTH, en is een IPSEC extensie), en authenticeer alleen tunnels, geen gebruikers.

[ Voor 6% gewijzigd door igmar op 13-05-2004 12:00 ]

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 19:35
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 21:44:
We hebben trouwens 2 ADSL verbindingen en met de Hotbrick kun je beide gebruiken (bepaalt zelf welke verbinding het snelst is en routeerd de gebruikers via die lijn)
Dual WAN interface lijkt ook mijn een geweldige optie van de Hotbrick VPN1200/2. Optie als load sharing (traffic to outside) lijkt me wel dat zoiets functioneerd. Maar ik wil dit app. gebruiken voor een Site-2-Site VPN connectie naar een appliance van Symantec 5420. Nu heb ik in de quick install van Hotbrick wel kunnen waarnemen hoe je nu twee S2S tunnels op kan zetten via de 2 WAN poorten, maar op de Symantec 5420 kan je echt maar één remote Public Peer adres opgeven. Dus vrees ik dat ik deze combinatie niet kan gaan gebruiken. Hotbrick to Hotbrick lijkt wel een mogelijkheid te zijn volgens de installation guide.

Heeft iemand suggesties in deze;

Huidige situatie is; ;)

CiscoPIX--[WAN1]=IP1====VPN====|IP3=[Outside]--Symantec5420

De wens is; O-)

Hotbrick-A--[WAN1]=IP1====VPN====|
Hotbrick-A--[WAN2]=IP2====VPN====|IP3=[Outside]--Symantec5420

Mogelijk lijkt het volgende; :*)

Hotbrick-A--[WAN1]=IP1====VPN====IP3=[WAN1]--Hotbrick-B
Hotbrick-A--[WAN2]=IP2====VPN====IP4=[WAN2]--Hotbrick-B

Deze laatste oplossing is niet mogelijk in mijn situatie daar de symantec NIET aan de kant gezet gaat worden.... |:(

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

Pagina: 1