[OC-ervaringen] Abit IC7-MAX3

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-12-2025
[OC-ERVARINGEN] ABIT IC7-MAX3
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/IC7MAX3/Head.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/IC7MAX3/TN/ic7max3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/IC7MAX3/TN/DSC01030.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/IC7MAX3/TN/DSC01032.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/IC7MAX3/TN/DSC01071.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/IC7MAX3/TN/DSC01075.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/IC7MAX3/TN/DSC01077.jpg
Inhoud van de verpakking

1x IC7-MAX3 Motherboard
4x SATA Single cable
1x User's Manual
2x SATA power cable
1x English Quick Installation Guide
1x IEEE 1394 6P + 4P + USB 2.0
1x Support CD, Utility Disk & bracket cable
1x Jumper Setting Label
1x I/O Shield
1x Ultra DMA Cable
1x SecureIDE
1x FDD cable

Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/IC7MAX3/ic7max3package.jpg
Specificaties

[size=1]bruutweg gekopiëerd van de ABIT site :X[/size]

Processor
- Supports Intel® Pentium® 4 Socket 478 processors (Prescott and Northwood) with 800/533/400MHz FSB
- Supports Intel Hyper-Threading Technology

Chipset
- Intel 875P / ICH5 RAID
- Support Intel CSA Gigabit LAN
- Supports Dual Channel DDR 400 with ECC function
- Supports Performance Acceleration Technology (PAT) function
- Supports Advanced Configuration and Power Management Interface (ACPI)

Memory
- Four 184-pin DIMM sockets
- Supports 4 DIMM Dual DDR 400 memory.(Max. 4GB)
- Supports configurable ECC function

AGP
- Accelerated Graphics Port connector supports AGP PRO 8X/4X (0.8V/1.5V)

Gigabit LAN
- On board Intel CSA Gigabit LAN

Dual SATA RAID
- 2 channel SATA 150MB/s data transfer rate with RAID function (0/1) via South Bridge
- 4 channel SATA 150MB/s data transfer rate with RAID function (0/1/0+1) via Silicon Image PCI Chip

Secure IDE™
- X-Wall® Chip ensures privacy and confidentiality of your data through entire disk encryption
- Hardware secure key authenticates during computer booting
- Without the key, your hard disk can not be accessed
- Device Driver free, Compatible with all OS
- Zero CPU and memory utilization
- Ultra ATA 100/133 hard drive supported
- Automatic and transparent encryption/decryption

Audio
- 6-Channel AC 97 CODEC on board - Professional digital audio interface supports S/P DIF optical In/Out

ABIT Engineered Technology
- SoftMenu™ Technology
- FanEQ™ Technology
- CPU ThermalGuard™
- FlashMenu™
- TweakGuard™
- ABIT FanSecure™
- OTES™ Technology

IEEE 1394
- Supports IEEE 1394a at 100/200/400 Mb/s transfer rate

Internal I/O Connectors
- 1 x AGP, 5 x PCI slots
- 1 x Floppy Port supports up to 2.88MB
- 2 x Ultra DMA 33/66/100 Connectors
- 4 x SATA 150 Connectors
- 2 x USB 2.0 headers, 2 x IEEE 1394a header
- 1 x CD-IN, 1 x AUX-IN

Back Panel I/O
- 1 x PS/2 Keyboard, 1 x PS/2 mouse
- 1 x S/PDIF Out connector, 1 x S/PDIF In connector
- 1 x Audio connectors (Front Speaker, Line-in, Mic-in)
- 1 x Audio connectors (Center/Sub, Surround Speaker)
- 2 x USB 2.0, 1 x IEEE 1394a
- 2 x USB 2.0, 1 x RJ-45 LAN Connector

Miscellaneous
- ATX form factor
- Hardware monitoring: Including Fan speeds, Voltages, System environment temperature
Mijn OC-Ervaring

Spec's
mobo: ABIT IC7-MAX3
proc: P4 2800 @ 3500
geheugen: 512 DDR PC3200
graph: ATI 9600XT 128MB
AIRCOOLED 8-)

CPU-Z en WCPUID (paar dagen terug)
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/OCklein.jpg *Klik*

Setting's (van 10-05-04)
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/IC7MAX3/449F1430.jpg

ABIT USA

ABIT.com.tw (English)

[ Voor 2% gewijzigd door RubenJ op 10-05-2004 21:22 . Reden: Layout bijgewerkt ]

• Jack
  • Laatst online: 24-01 14:50

Jack

MHz Matters

Nog wat optimale bios instellingen:

Game Accelerator: Auto
Refresh Cycle Time: Normal
Read Delay(tRD): Auto
Read Delay Adjust(tRDA): Disabled
Command Per Clock(CPC): Disabled

gevonden in het Abit IC7(-G) [Ervaringen]-Deel 2 topic

:)

en de mods voor dit mobo:

ABIT IC7 – IC7-G – IC7 MAX3 ALL in one Modifications - The way to go!

en de nieuwste bios van 2004-04-13:

IC7-MAX3 BIOS 15
Release notes:
1. Revised the wording of MAC Address status to "None" in system configuration
table if onboard network controller is disabled.
2. Updated CPU micro code (0F25h/1Bh, 0F32h/08h, 0F34h/0Ch)
3. BIOS compile date: 03/30/2004.

voor overige biossen zie hier

ik draai zelf nog met bios 13,
aangezien ik daar toch geen problemen mee heb :)

[ Voor 87% gewijzigd door Jack op 11-05-2004 00:18 ]

[Specs]

• RubenJ
Thank You, ik zal het ook nog even in de openigs post zetten :)
ik ga vanmiddag ook even de bios updaten denk ik dat heb ik nog niet gedaan heb de MAX3 ook pas een week of 2 - 3

volgens mij heb je de beste performance als je de game accelerator op F1 hebt staan.
maar dit heb ik nog niet kunnen uitproberen, als ik hem op F1 zette bootte die niet door.

Verwijderd

Op de 3e pic: latten staan niet in dual-channel modus? Moeten ze niet in 2 donkerblauwe sleuven zitten?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontcapst :)

• RubenJ
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 07:58:
Op de 3e pic: latten staan niet in dual-channel modus? Moeten ze niet in 2 donkerblauwe sleuven zitten?
Geloof het wel maar dat was nog 512 en 256 moet nog nieuw geheugen halen :)
zit nu alleen 512 in, ga denk ik PC4000,500Mhz halen dan kan ik FSB:MEM 1:1 laten lopen (nu 5:4)
offtopic:
Thnxx ik heb een beetje een Shift/CapsLock tik 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door RubenJ op 11-05-2004 11:15 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:49

Dark

who tweaked the light?

Dit plankje heb ik ook, de ic7-max3. De vorige abit, de ic7-g heb ik ook gehad.

Bij mij ongeveer dezelfde resultaten als TS, northwood 2.8@3.5 op 1.7v, ik heb hem echter draaien met 4x 256mb(twinmos/winbond bh5/single-sided). Met deze combinatie valt performance acceleration vanzelf uit, ik denk dat het komt doordat PAT niet werkt met alle memslotjes gevuld, met 2 bankjes gaat pat wel aan, maar verder is er weinig verschil merkbaar qua snelheid.

Negatieve punten van het bord zijn in mijn optiek:
- dat de vmem boven de 2.8v resulteert in een te lage VTT spanning, b.v. met vmem op 2.9v gaat de vtt naar 1.26, waar het 1.45v zou moeten zijn, op 2.9 gaat het misschien nog net goed maar bij hogere spanninge geeft dit problemen.
- dat de analoge mic-in nog net als bij de ic7-g erg veel last heeft van bijgeluiden.
- relatief veel fangeluid komt van de chipset-fan en de mosfet koeling, hoewel je dit wel kan regelen in de bios en met speedfan, lijkt het bij het opstarten heel even of hij op gaat stijgen als de fans op volle toeren gaan draaien.
- dat de mosfets die de agp spanning regelen (ze zitten bij het eerste pci slot naast de agp) wel erg heet worden.
- dat de aansluitingen voor de kast(pwr,spk, rst enz.) niet aan de voor-rand van het bord zitten.

Posieve punten zijn er ook wel:
- stabiele vcore (in vergelijk met b.v. asus)
- fans regelbaar met speedfan
- goeie onboard monitor, meet veel voltages
- veel (5) fan-aansluitingen onboard
- efficienter in het benutten van de memory bandbreedte dan de asusp4c800e, hogere san-mem scores.

Ik denk wel dat het van je doel en eisen afhangt of dit een geschikt bordje voor je is, het ontbreken van com/lpt poorten kan lastig zijn, aan de andere kant als lekker wil tweaken en modden om b.v. je cpu of mem tot het uiterste te krijgen denk ik wel dat het een heel geschikt board is voor dat doel.

• RubenJ
als ik het voltage @ 1.7v of 1.725 zet dan begint de pc instabiel te worden :?
toch maar eens hoger proberen > 1.75 @ lagere FSB en dan benchen en kijken hoe die dan draait. wil toch wel zo groot mogelijke OC halen @ luchtkoeling :P
ook al draait ie nu 47 - 50 graden idle tenmiste geeft ie aan, heb gehoord dat de winbond chip de temp niet goed doorgeeft, dit zou tussen de 6 en 10 graden te hoog zijn.

verder vind ik het geluid van de NB fan wel meevallen alleen die van de OTES fan vind ik wel te hoog, komt denk ik ook door dat roostertje in meegeleverde plaatje, ff dremel opzetten })

Het ontbreken van een com poort vind ik wel jammer, omdat ik een afstandsbediening bij mijn PCTV Pro heb en die moet aangesloten worden op de Com poort (kan nu niet meer lui zappen vanuit bed :D )

Verwijderd

Ik heb even een vraagje aan de Abit IC7-MAX3 eigenaren.
Ik ga dit boardje ook over 2 weken halen, ik kan nog aan een 60x60mm koelblokje komen voor bijna niks.
Ik dacht: dat is wel een mooi koelblokje voor de northbridge, zou dat passen denken jullie?
Ik ben er wel erg benieuwd naar, want ik denk dat dit koelblok beter koelt dan de standaard northbridge koeler, en ook stiller is.

• RubenJ
@ Mito ik denk niet dat je dat gaat redden, ik heb hier nog een 50x50mm blokje liggen en die krijg ik er ook nouwelijks tussen (heb ook Heatsinks @ mem van videokaart)

de NB zit bij dit bord precies tussen AGP slot en CPU dus ook als je een beetje grote cooler @ CPU heb dan ga je het helemaal niet redden.

maar als je hem altijd iets kleiner maken met dremel o.i.d.

Verwijderd

Dremelen zou opzich wel kunnen, maar veel mooier zal het er niet op worden dan denk ik en dan moet er ook een kleinere koeler op wat ook weer minder goed koelt en vaak meer herrie maakt.
Jammer, ik vond het zo'n mooi blokje voor een northbridge, het ging om deze:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/918-956G.JPG

Op me cpu komt een Thermalright SP-94.

• RubenJ
ik zou er dan even me wachten totdat je het mobo hebt dan kan je precies uitmeten wat je er wel en niet op/tussen kan zetten.
de Northbridge-koeler van Microcool kan er wel tussen, tenminste wel bij de "gewone" IC7.
maar ik vind hem wel heel erg duur, duurder dan m'n CPU cooler

Verwijderd

Ik heb even dit plaatje opgezocht: http://www.ixbt.com/edito...t-jun-2k3/abit-jun-11.jpg
De maat van het socket op het plaatje gemeten en de maat gemeten van het socket op een oud p4 moederbord wat ik hier nog had liggen, daarna de diameter van de fan gemeten op het plaatje en zo de verhouding uitgerekend, ik kwam op 6,3cm uit.
Waarschijnlijk steekt het koelblok wel iets uit omdat het vierkant is, dus die ijzertjes waar de originele northbridge koeler zullen er waarschijnlijk wel afmoeten.
Maar dan past het theoretisch. :D

Maar je hebt gelijk, ik kan het beste even wachten tot ik het moederbord met de cpu koeler erop heb en dan meten of het nog past, dan weet ik het zeker. :)

Die NB koeler van Microcool vind ik ook te duur btw.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 17:12 ]

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
Ik heb ook dit bordje aan me prom mach2 hangen met 3.0c SL6WU @ 4.05ghz

VTT kan gemakkelijk gefixed worden door een lijntje door te snijden en een cermet potmeter te solderen aan het moederbord tussen de MC50 en aan onderste pootje van mosfet die rechts boven zit, potmeter op 100ohm zetten en de 2.9v vmem geeft als vtt 1.45v.

Wat ook nog een probleem is/was, dat bij full load de vmem dropped tot > 0.1v dit kan opgelost worden door MC64 te desolderen van het moederbord, bij de nieuwe moederborden is dit al gebuerdt door abit zelf (maar ze hebben dus niet revision 1.1 ofzo van gemaakt).

Mods:
alle IC7-MAX3 vmods:
http://www.thelab.gr/reviews/ic7mods_en1.php

vmem en vtt mod (gemakkelijker en deze heb ik gedaan :))
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=23084

Iemand heeft ook een fix gemaakt voor de VTT zodat je niet meer aan potmeter moet draaien als je terug naar 2.8v wil:
Guide:
http://home.columbus.rr.c...od/Construction_Guide.htm
Topic:
http://forum.abit-usa.com...0cb4cd0aa6&threadid=33771

Normaal is de SL6WU goede overclocker maar ik heb dus pech denkek ik kan niet boven de 271 fsb of prime geeft direkt een error :'(
heb memtest+ laten loopen op #5 en #8 en geen error dus ligt niet aan geheugen.

[ Voor 3% gewijzigd door Soul_ op 11-05-2004 17:46 ]

Verwijderd

Dit plaatje kwam ik net tegen op en van de links van soul, een FSB van 1600 :o
Afbeeldingslocatie: http://www.thelab.gr/images/reviews/ic7mods/final.jpg

Verwijderd

Waarschijnlijk een pre-release model met variabele multiplier...en een P4c800 (die gaan het hoogst met FSB)

Over mijn eigen MAX3:

Draait nu al ruim een maand hier, met een 3.0C SL6WU en 1GB Corsair XMS 2 ddr4000

Koeling: zalman flowerbed Copper, 2x enermax 80cm highspeed fans. AS5 op CPU & Northbridge

temps:

3.0Ghz, 1.525v: 27 idle, 38 load (200FSB)
3.37Ghz, 1.600v: 30 idle, 43 load 225FSB)
3.66Ghz, 1.650v, 31 idle, 50 load (245FSB)

De eerste week draaide hij stabiel op 3.750Ghz, maar dat trekt hij nu niet meer :?

Sandra scores van 6GB/s, 11.5k CPU arythmetic enz....hij loopt heel aardig, maar zelfs met al mn tweakjes uit de kast wil hij niet meer terug op 3.750 :(

Vriend van me uit GB had hetzelfde probleem, zijn CPU draait zelfs niet meer stabiel op stock voltage en stock snelheid :/

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 08:41:
Waarschijnlijk een pre-release model met variabele multiplier...en een P4c800 (die gaan het hoogst met FSB)
Er staat duidelijk in de CPUID string : (ES).. Engineering sample dus.

Toch is 400mhz fsb wel extreem hoog voor een P4

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 08:41:
Nee is op een Abit IC7-MAX3 gedaan, de P4c800 haalt geen fsb van 400Mhz.

Verwijderd

mijn bord heeft al moeite met 250 fsb :7

weet niet echt wat mijn bottleneck is, alles lijkt in orde

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:13

M-ThijZ

Riding on Rails

Ik ben laats in het bezit gekomen van een P4 3.0 Ghz (512KB L2 cache). Ik vroeg me af of dit bordje goed bij m'n CPU past. De prijs ligt namenlijk best wel hoog, en als ik de features vergelijk met andere borden dan kan ik miss wel goedkoper een soortgelijk bord kopen. Of heb ik dit mis?
Kan ieman me dan miss uitleggen waar het verschil tussen de andere moederborden ligt?
Ik ben trouwens wel van plan om eens flink te gaan overclocken.

• RubenJ
@ Acid-Rain: Voor OC'en is dit bord uitermate geschikt maar er is er nog een en dat is de P4P800 of de P4C800 van ASUS en de ze heeft ongeveer dezelfde OC functionaliteiten maar de IC7-MAX 3 heeft weer 6 S-ATA aansluitingen, OTES Cooling, SECURE IDE en ga zo maar even door :P

Heb vandaag mijn voltage wat terug geschroefd vanwege de warmte (op mijn zolderkamer)
Core is nu volgens MBM5 1.54v (1.750 in BIOS)
en CPU snelheid 3558Mhz
gister had ik de FSB verlaagd en was CPU snelheid 3200 en voltage 1.6750 en temperatuur ongeveer gelijk.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:13

M-ThijZ

Riding on Rails

oke, dit bord lijkt me dus wel een goede keus voor mijn processor, en zeker ook wel geschikt voor de toekomst :). Even bestellen dus :)

Ik zie dat je al mooie overclock resultaten hebt, ik ben benieuwd hoe ver ik m'n 3.0Ghz krijg =)

• RubenJ
Acid-Rain schreef op 18 mei 2004 @ 23:28:
Ik zie dat je al mooie overclock resultaten hebt, ik ben benieuwd hoe ver ik m'n 3.0Ghz krijg =)
3.6 moet je toch wel makkelijk kunnen halen :P 8)
maar ik merk wel dat als ik het voltage terug schroef dat dat ook weer ten koste gaat van de performance, maarja anders issie wel heel heet met dat warme weer ;(
en zo ideaal is een luchtkoeling setup ook niet om te OC'en (8> maar al met al M'n Aero Cool HT-101 doet ut goed :9

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

Duivenseboy schreef op 19 mei 2004 @ 08:25:
[...]

3.6 moet je toch wel makkelijk kunnen halen :P 8)
maar ik merk wel dat als ik het voltage terug schroef dat dat ook weer ten koste gaat van de performance, maarja anders issie wel heel heet met dat warme weer ;(
en zo ideaal is een luchtkoeling setup ook niet om te OC'en (8> maar al met al M'n Aero Cool HT-101 doet ut goed :9
ik zie in jou signature dat je je 2.8Ghz naar 3.5 hebt geklokt. Dan draai je dus en FSB van 1.000Mhz

heb je waterkoeling of luchtkoeling?

in geval van lucht, denk je nog een stapje hoger te kunnen komen met waterkoeling?

• RubenJ
Zoals je hieronder kunt zien
is de FSB is 250Mhz en de systembus 1002Mhz
de afbeelding van de bios is wat ouder, daar was de FSB nog 254 deze is nu zoals te zien in het screenshot van WCPUID: FSB 250Mhz

Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/Wcpuid.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/IC7MAX3/449F1430.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door RubenJ op 24-05-2004 22:47 . Reden: layout gefixt ]

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
Er is een nieuwe bios gerealesed , maar deze schijnt nogal slecht te zijn bij sommige gebruikers las ik het op ABIT USA forum. Hier werkt hij iig wel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Av3ng3rtje op 25-05-2004 11:51 ]

• RubenJ
Av3ng3rtje schreef op 25 mei 2004 @ 11:50:
Er is een nieuwe bios gerealesed , maar deze schijnt nogal slecht te zijn bij sommige gebruikers las ik het op ABIT USA forum. Hier werkt hij iig wel goed.
over welke nieuwe bios heb je het nu? nummer 16?
ik heb nu 13 (niet ge-update)
en de nieuwste die ik hier op m'n HD heb staan is 15

• t-h

t-h

zomaar even een vraagje, ik heb het bord nog niet maar deze zomer komt daar mogelijk verandering in.

kan je ook terugflashen naar een oude bios? en valleen de voorgaande versies ook te downloaden van de site?

Verwijderd

T-H schreef op 25 mei 2004 @ 13:26:
zomaar even een vraagje, ik heb het bord nog niet maar deze zomer komt daar mogelijk verandering in.

kan je ook terugflashen naar een oude bios? en valleen de voorgaande versies ook te downloaden van de site?
de bios die op je mobo zit kan je opslaan. deze zet je op een partitie die veilig is van windows en het minste volgens jou zou crashen! dan zet je gewoon een nieuw bios erop.. bevalt je dat niet dan gaat zo je oude bios er weer op hoor!

Verwijderd

alle vorige versies van de BIOS blijven downloadable. Heb ze zelf allemaal opgeslagen hier, voor noodgevallen. Straks maar eens de nieuwe 1.6 proberen.

@ hierboven erges: vraag over waterkoeling. Mijn temps zijn hier nu de limiet, 60 graden (50 real) load is voor mij de max, en het lijkt me niet onlogisch dat de CPU met 1.8v nog een stuk hoger kan, 4 Ghz moet zeker kunnen. Waterkoeling is voorlopig alleen nog teveel gedoe + $$$ voor me (geld kan ik evt. wel vrijmaken, maar WC is niet ideaal @ zolderkamertje)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2004 19:13 ]

• Jack

Jack

MHz Matters

T-H schreef op 25 mei 2004 @ 13:26:

voor overige biossen zie hier

:)

[Specs]

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17
Ik vraag me trouwens nog steeds af in hoeverre ik die temperatuurmetingen van mijn IC7 serieus moet nemen? Mn processor word volgens die winbond monitor nu 63 graden stressed.. Maar ik meen ooit es op de abit-usa forums gelezen te hebben dat Abit er een aparte manier van temperatuur meten op na houdt, en dat je daarom zon 10 graden er vanaf kan tellen, maar is dit ook zo?

• RubenJ
dat heb ik ook gehoord/gelezen maar weet ook niet in hoeverre ik dit serieus moet nemen.
heb er ook eigenlijk ook nooit echt naar gekeken, als ie +/- 60stressed is dan vind ik het eigenlijk ook wel goed maar als ik dan nog 10 graden omhoog kan zou dit wel leuk zijn :+
ik vond bij mijn vorige mobo (BD7-RAID, P4 1800) de temp ook wel vrij hoog liggen

• t-h

t-h

gewoon van het maximum uitgaan lijkt me zo. dus als ie zegt 68 ervan uitgaan dat je niet verder kan, mocht ie 58 zijn scheelt dat weer in de temperatuur om de pc heen.

trouwens? als de cpu te warm wordt valt ie toch gewoon uit? dus weet je toch wanneer je aan je max zit?

• RubenJ
T-H schreef op 02 juni 2004 @ 13:26:trouwens? als de cpu te warm wordt valt ie toch gewoon uit? dus weet je toch wanneer je aan je max zit?
Ja okay, maar heb niet zo'n zin om um omzeep te helpen :+ heb momenteel geen geld voor een nieuwe CPU, nou ja heb wel geld maar moet ook nog op vakantie :Y)
ga van 't weekend wel weer ff proberen verder te komen O-)

• Sartsj
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:17
Duivenseboy schreef op 02 juni 2004 @ 17:02:
[...]

Ja okay, maar heb niet zo'n zin om um omzeep te helpen :+ heb momenteel geen geld voor een nieuwe CPU, nou ja heb wel geld maar moet ook nog op vakantie :Y)
ga van 't weekend wel weer ff proberen verder te komen O-)
doorbranden zal ie niet, aangezien ie zichzelf uitschakelt..
neemt niet weg dat et erg handig is als het mobo WEL de juiste temperatuur aangeeft :)

• vigilante888
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2023

vigilante888

The truth is out there.....

Ik heb een hele rare probleem.

Als ik mijn max3 overclock, ook al is het maar een beetje, dan ziet hij mijn HD niet meer. ik heb al alle Sata aansluiting geprobeerd. Als ik niet OC en alles op standaard waarden zet, dan is er niks aan de hand. Met mn P4P800 Deluxe van ASUS heb ik dit probleem niet. Zie mijn Sig. voor specs. Alles is hetzelfde behalve de mobo. Voorheen kon ik met de ASUS P4P800 Deluxe mijn 2,60c OC naar 3,25.
Damn....

[ Voor 11% gewijzigd door vigilante888 op 03-06-2004 15:16 ]

Specs PS3 PSN ID: Vigilante888 (Azie)- VigilanteUSA (USA) - JusticeFreedom (Euro)

• RubenJ
doorbranden zal ie niet, aangezien ie zichzelf uitschakelt..
neemt niet weg dat et erg handig is als het mobo WEL de juiste temperatuur aangeeft
lijkt me idd wel handig ja, heb nu de shut down temp @ 70 graden staan maar als de werkelijke temp 10 lager is dan aangegeven dan kan er nog wel 10 graden bovenop })

• t-h

t-h

heeft dit moederbord ook een aansluiting voor een temperatuursensor? ik wil deze in combinatie kopen met een waerkoelingsetje en wil daarbij deze sensor aansluiten om de watertemperatuur uit te lezen. Echter als er geen aansluiting voor is kan ik me die 8 euro wel weer besparen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.aquacomputer.com/prodimg/temp-sensor.jpg

voor het moederbord is het zo'n 2-pin aansluiting, die is een beetje onduidelijk te zien helaas (gelijk aan de aansluiting van bv het HDD-ledje)

[ Voor 18% gewijzigd door t-h op 22-06-2004 20:41 ]

• Jack

Jack

MHz Matters

T-H schreef op 22 juni 2004 @ 20:40:
heeft dit moederbord ook een aansluiting voor een temperatuursensor?
ik heb het mobo ook maar ik heb geen idee
maar zoek het op in de manual :)

[Specs]

• Soul_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-02-2024
vigilante888 schreef op 03 juni 2004 @ 14:13:
Ik heb een hele rare probleem.

Als ik mijn max3 overclock, ook al is het maar een beetje, dan ziet hij mijn HD niet meer. ik heb al alle Sata aansluiting geprobeerd. Als ik niet OC en alles op standaard waarden zet, dan is er niks aan de hand. Met mn P4P800 Deluxe van ASUS heb ik dit probleem niet. Zie mijn Sig. voor specs. Alles is hetzelfde behalve de mobo. Voorheen kon ik met de ASUS P4P800 Deluxe mijn 2,60c OC naar 3,25.
Damn....
Je moet "AGP Ratio" op fixed zetten in je bios en "Fixed AGP/PCI frequency" op 66/33
Met de ICH5R kan je AGP/PCI freq niet veranderen, als je gebruik maakt van de silicon controller dan moet hij normaal werken als alle drivers etc. geinstalleerd zijn.

Maar zet AGP/PCI op fixed want die moet je toch maar veranderen als je aan een fsb van > 300mhz komt omdat dan de agp/pci lock mank loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door Soul_ op 22-06-2004 22:52 ]

Verwijderd

ff updeetje:

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=309344

nu op 265FSB op mn max3, met een 2.8C

• RubenJ
Van mij nu ook weer ff een update:

Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/WCPUID-04-07-04.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.rubenj.nl/GOT/CPU-Z-04-07-04.JPG

veel verder als dit kom ik niet met mijn 2.8
als ik de FSB of voltage omhoog gooi krijg ik problemen met gamen
valt pc uit of blijft hangen.
voltage is nu 1.65

[ Voor 1% gewijzigd door RubenJ op 15-01-2005 16:40 . Reden: links waren dood ]

• t-h

t-h

Het topic is dan enigzins verouderd, ik moet toch mn vraag over deze plank even ergens kwijt.

Heeft het updaten van de BIOS veel zin? Wat voor vooruitgang kan het bieden, de prestaties worden toch alleen beter van nieuwere drivers en niet zozeer van een nieuwe BIOS?

Ik heb de plank onlangs aangeschaft - en ben er uitermate tevreden mee. Misschien heeft iemand een advies voor welke BIOS de beste is?

• Jack

Jack

MHz Matters

De gemodde bios van TicTac, 14Beta4, biedt nog wat unhidden opties, betere performance en een geupdate SATA driver.

ook kunnen nieuwe biossen voor beter compatibiliteit zorgen :)

link vergeten KLIK!

[ Voor 28% gewijzigd door Jack op 29-08-2004 15:50 ]

[Specs]

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 21:20

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik vond dit wel de moeite waard om het topic een schopje te geven.
Zoals velen ervaren heeft de IC7-MAX3 niet zo een sterke VDIMM en VTT. Met het nieuwe UTT geheugen heb je wel veel volts nodig. Maar het bord gaat maar tot 3,2 (niet super stabiel) En een OCZ ddr booster helpt niet omdat de VTT zwak is. (staat ook op OCZ site)
Om nu zelf een hoop te gaan solderen op je moederbord is voor velen niet weg gelegd, daarom heeft iemand dit apparaatje voor een betere VTT gemaakt en je kan dan ook DDR Booster gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://home.comcast.net/~kjboughton/VTTBOOSTER.JPG

Url naar het topic op Liquidninjas:
http://www.liquidninjas.c...d.php?t=9064&page=1&pp=20

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje 2x 512mb in dual channel draaien.
Is het mogelijk om op een IC7-MAX3 bord 4 modules te laten draaien in dual channel? :/

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2005 @ 18:51:
Ik heb nu al een tijdje 2x 512mb in dual channel draaien.
Is het mogelijk om op een IC7-MAX3 bord 4 modules te laten draaien in dual channel? :/
volgens mij moet dat geen probleem zijn :)

[Specs]

Pagina: 1