Toon posts:

Geen beeld op tv bij tv geluid via dvd set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al gezocht hier, maar ik kan nog geen antwoordt vinden (wel deze topic : [rml][ DVD HOME THEATHER] geen beeld bij tv[/rml] )

Maar weet niet of dit DE oplossing is (100 eurie is wel veel als ut niet helpt :? )

Maar ik bezit de volgende onderdelen:
-Pioneer DCS-222
-ietwat oudere Akai tv met euro AV (scart)
-scart kabel (van 10 euro ofzo)

Alles werkt prima, goed beeld + geluid bij dvd films, goed geluid van de tuner, maar nu komt het.. zodra ik de dvd speler aan zet, gaat mijn tv meteen naar het AV kanaal en als ik dan bijv. de tuner aanzet, dan krijg ik met geen mogelijkheid tv beeld, bahalve zwart. Zet ik de dvd speler helemaal uit, dan heb ik weer tv beeld. Ook als ik tv geluid over dit setje wil laten lopen, heb ik wel geluid maar geen beeld.

Weet iemand de oplossing hier voor...

Alvast bedankt, Dennis _/-\o_

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Via 1 pinnetje op de SCART wordt aangegeven dat er een videosignaal beschikbaar is. Als je dit pennetje loshaalt dan schakelt hij in elk geval niet automatisch.
Als je geen gegoten scart stekker hebt, dan kan je pennetjes meestal mbv een kleine schroevendraaier er zo even tijdelijk uit halen.

Ik weet alleen het nummer van het pinnetje niet uit mijn hoofd. :)

Senile! Senile Oekaki

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-02 20:35
Als een tv automatisch naar het AV kanaal schakelt kan je toch weer terugschakelen dmv het knopje met het vierkantje/rechthoekje met het pijltje erin?

Persoonlijk ben ik nooit een tv tegengekomen die dat niet kan...

[ Voor 21% gewijzigd door Markieman op 11-05-2004 13:10 ]

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:31

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

_bas_ schreef op 11 mei 2004 @ 13:07:
Via 1 pinnetje op de SCART wordt aangegeven dat er een videosignaal beschikbaar is. Als je dit pennetje loshaalt dan schakelt hij in elk geval niet automatisch.
Als je geen gegoten scart stekker hebt, dan kan je pennetjes meestal mbv een kleine schroevendraaier er zo even tijdelijk uit halen.

Ik weet alleen het nummer van het pinnetje niet uit mijn hoofd. :)
Denk nummer 8:

Afbeeldingslocatie: http://xedox.de/scart.gif

Zie ook voor Engels :P:

Afbeeldingslocatie: http://www.multiplex.freeserve.co.uk/scart%20pinout2.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 11-05-2004 13:13 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Das het gekke... ik heb niet die mogelijkheid op de tv... dat knopje met pijltje... Er zit ook maar 1 scart ingang op de tv...

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:25

PoweRoy

funky!

zelfde probleem hier bij mijn supertech tv 8) en kiss dp500 _O_

als ik dvd speler aanzet(of uit standbye) dan gaat tv automagisch naar av kanaal. als ik terug wil gaan(vierkantje met pijltje) dan gaat beeld knipper en dvdspeler film over het beeld zoals bij een oude rotte film :+
ik dag misschien omdat ik het geluid via tv heb lopen(geen speakers/receiver)
maar is er uber haubt wel een oplossing voor :?

[This space is for rent]

• NLJvM
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03-2025
Er is geen andere manier om dit op te lossen, behalve dan het 8-pinnetje uit de scart kabel te halen ?
Heb namelijk hetzelfde probleem met dezelfde home cinema set
Pagina: 1