Toon posts:

router uitbreiden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik heb op een sportschool een netwerk geconfigureerd dit werkte eerst met een 5 poorts hub, aan gezien er ook internet is en een hub niet echt fantastisch is in een netwerk met 5 pc's en een server heb ik voor deze mensen een router gekocht, deze is echter 4 poorts en dat is 1 te weinig.

De vraag is of ik dit kan uitbreiden met de hub, of dat ik daarvoor een switch nodig heb. Ook vraag ik me af of ik daartussen wel of geen crosskabel moet gebruiken. Ik ben niet te lui om het te ondekken maar ik moet voor iemand anders spullen kopen en wil dit graag in een keer goed daan,.

alvast bedankt voor het advies.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:19

Zym0tiC

^_^

Je kunt idd een eenvoudige hub kopen met 4 poorten erop (daar beginnen ze meestal mee).
Dan sluit je 3 pc's op de router aan. En op de 4de poort van de router sluit je de hub aan. Tussen de router (poort) en hub (uplink-poort) zit een cross over kabel.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

ok- sorry, maar... google, search.. dit is een basic vraag die zelfs in de meeste handleiding van rotuers wordt beantwoord. pak een switch. sluit poort 4 (of 3 of 2 of 1) van je router op de uplink poort van die switch aan. klaar. voortaan eerst zelf zoekn, anders lig jij onder de volgende DPC stampade...

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Of je cross nodig hebt, kunnen we niet zeggen, aangezien we niet de specs weten.
Maar 3 pc's in de router, daarna de rest op de hub, hub in de router, en klaar ben je.
Over cross of strait moet je even specs posten, of zelf lezen wat die dingen kunnen of niet.

Ey!! Macarena \o/

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 13:19

Zym0tiC

^_^

Vaak kun je idd doormiddel van een knopje op een hub regelen of hij een cross of normale kabel nodig heeft (niet altijd natuurlijk).

Beste is natuurlijk gewoon naar de winkel gaan waar je dat ding wilt kopen en je laten informeren over de mogelijkheden

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 21:19:
ok- sorry, maar... google, search.. dit is een basic vraag die zelfs in de meeste handleiding van rotuers wordt beantwoord. pak een switch. sluit poort 4 (of 3 of 2 of 1) van je router op de uplink poort van die switch aan. klaar. voortaan eerst zelf zoekn, anders lig jij onder de volgende DPC stampade...
waarom is jou reactie dan anders dan de rest? jij zegt switch.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:39:
[...]

waarom is jou reactie dan anders dan de rest? jij zegt switch
maar iedereen bedankt.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:39:
[...]

waarom is jou reactie dan anders dan de rest? jij zegt switch.
Logisch. Switch stuur niet alle verkeer op alle poorten door. En hubs zijn eigenlijk niet echt mer te koop, switches heb je al vanaf een euro of 30. Maar aangezien je al een hub hebt kun je die er best tussenzetten, is geen probleem. Kan alleen idd zijn dat je een crosslink nodig hebt, maar da's een kwestie van uitproberen ;)

En gelieve jezelf niet te quoten ;)

[ Voor 5% gewijzigd door The Eagle op 10-05-2004 22:46 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx daar heb ik wat aan :)

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 12:42
In dit geval mag je kiezen tussen een hub of een switch.. Als er tussen de pc's ook nog wat data over die hub/switch zal gaan dan zou ik voor de switch gaan. Ik heb laatst nog een 8 poort switch gekocht voor 30 euro.. Voor het geld hoef je het niet te laten :)

En dan nog even een reactie op Zym0tiC.. Als je de uplink poort van een hub gebruikt hoef je juist geen crosskabel te gebruiken. Die hoef je alleen te gebruiken als de hub geen uplink poort heeft. Tegenwoordig zijn de meeste switches "auto sensing" en hoef je er niet meer zo bij na te denken. ;) Maar ik zeg het meer even voor de duidelijkheid, dat er geen misverstanden komen.
Pagina: 1