Toon posts:

HDD gelockt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik probeer met fdisk een scsi drive te lowlevellen, krijg ik de melding dat de drive write protected is. :(
Hoe kan dit, en hoe kan ik dit ongedaan maken?

Verwijderd

Lowlevellen met fdisk? welke optie is dat?
Probeer de schijf onder de bios van je scsi adapter low level te formateren

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Waarom zou je in hemelsnaam een low level format doen???? Je kan er je schijf mee naar de maan zenden.
opnieuw partitioneren met fdisk lijkt mij al veel zinniger. Staat er misschien één of andere antivirusoptie in het bios van je SCSI-kaartje of je mobo aan? Deze kan het schrijven tot de mbr verbieden. Misschien zelfs een jumpertje op je hdd. Zoals altijd RTFM. :|

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Ik weet niet veel van low-level formatteren alleen dat dit via de bios zou moeten en dat (oudere) schijven helemaal onbruikbaar zouden kunnen worden, low-level formatteren word normaal gesproken gedaan in de fabriek en is maar 1 keer nodig (toch? :?)
Van een optie in Fdisk om dat daar te doen heb ik nog nooit gehoord......

edit:
Typo :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hebben gelijk, ik bedoelde natuurlijk partitioneren. Low level moet inderdaad via de ctrl A van de scsi card gedaan worden. Dat van die virus scan optie in de bios ga ik controleren.
Maar de write protect error krijg ik dus onder fdisk. En met nadere schijven heb ik dat niet.

Verwijderd

Je hebt van die tooltjes die je harddisk helemaal volschrijven met 0-en.
Werkt perfect. wat is je mail adres dan stuur ik je een.

Als andere mensen het ook willen moeten ze die maar bij jou weghalen vind ik, want anders blijf ik bezig. no offence..

succes.

ps. was linux partitie???
Pagina: 1