Toon posts:

Nieuwe laptop: welke van de twee?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnen nu en anderhalve maand een nieuwe laptop aan te schaffen. Echter, door het overgrote aanbod zie ik door de bomen het bos niet meer. Mijn plan is om de laptop in te zetten als een desktopvervanger. Dit omdat ik graag mobiel wil zijn vanwege studie, maar toch de mogelijkheid wil hebben om thuis te gamen via een dockingstation. Via een externe CRT-monitor dus. In mijn zoektocht naar de 'ideale' laptop heb ik, als redelijke onbekende in computertechniek, vernomen dat de ATI 9700 op dit moment het summum is voor laptops. Deze kaart heb ik dan ook als vereiste gesteld bij de aankoop van een nieuw systeem. Inmiddels heb ik alvast een kleine selectie gemaakt van de laptops die ik zou willen kopen:

Acer Ferrari 3200
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Specs:
Processor
Mobile AMD Athlon; 64 processor 2800+, 1MB L2 cache

Chipset
VIA ProSavage; K8T800

Memory
512MB DDR 333 SDRAM (256MB installed in each of two memory slots)

Storage
80GB1 ATA/100 hard disk drive with Disk Anti-Shock Protection (DASP), 4200 RPM

Video
15.0" SXGA+ (1400 x 1050) TFT LCD, up to 16.7 million colors
ATI® MOBILITY RADEON 9700 graphics, 128MB video memory, support for AGP8X
VGA, S-video TV out ports
Support for simultaneous display on notebook LCD and external monitor

Audio
Integrated stereo speakers and microphone, microphone/line-in and stereo
headphone/ speaker/line-out ports, Microsoft® DirectSound® compatibility

Acer Travelmate 8002LCI/8003LMI
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Specs:
Intel® CentrinoTM Mobile Technology 
Intel® Pentium® M processor 
Intel® PRO/Wireless network connection 
Intel® 855 chipset family

Installed Operating System
Microsoft® Windows® XP Professional 

Processor
Intel® Pentium® M processor, up to 1.60GHz (see models), 1MB L2 cache, 
400MHz system bus

Chipset
Intel® 855GME

Memory
512MB (256MB installed in each of two memory slots) DDR333 SDRAM

Storage
60GB Ultra ATA/100 hard disk drive with Disk Anti-Shock Protection (DASP)

4-in-1 card reader for optional MultiMediaCardTM (MMC), 
Secure Digital (SD) card, SmartMediaTM card or Memory Stick®

Video
15.0" SXGA+ (1400 x 1050) TFT LCD, up to 16.7 million colors
ATI® MOBILITYTM RADEONTM 9700 graphics, on-chip 64MB or 128MB DDR memory 
support for AGP8X and Microsoft® DirectX® 9.0 
VGA, DVI, S-video TV out ports
Support for simultaneous display on notebook LCD and external monitor

Audio
Integrated microphone and two stereo speakers, stereo headphones/external
speakers/line out, stereo microphone/line in, Microsoft® DirectSound® and Sound
Blaster® Pro compatibility
Nu vraag ik me af welke van de twee ik het beste kan nemen. Beide systemen hebben wat nadelen vind ik:

Acer Ferrari 3200
+ Looks en leuke muis ;)
+ ATI 9700 met 128mb
+ DVD-ram

- Warme processor (?)
- Lawaai (?)
- Kortere accutijd dan het Centrino-systeem

Acer Travelmate 8000
+ Accu tijd
+ Koel
+ Stil

- ATI 9700 met 64mb
- Beetje saai
- Geen DVD-ram (8002LCI)

Iemand die hier zijn professionele ( ;) ) blik op kan werpen, om mij wat makkelijker te laten kiezen ;( Games die ik graag speel zijn o.a.: Vice City, Splinter Cell, Splinter Cell Pandora Tomorrow, Ravenshield, Beyond good & Evil en Tomb Raider. Tevens ben ik niet vies van een mooie film op DVD. Beide systemen komen eind mei op de Nederlandse markt, dus ik heb nog maar even :P >:)

Alvast bedankt voor jullie moeite :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 21:16 . Reden: Iets te breed. ]

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 15:36

Spockz

Live and Let Live

De Ferrari is niet zo warm ( door cool 'n quiet ).
Daarom zal hij ook niet zo veel geluid maken, en ik denk dat de AMD toch sneller is, daar komt nog bij dat je ook spellen beter zal kunnen spelen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Wat grappig dat dit topic nu voorbij komt, ik ben zelf namelijk van plan om een TM 8003LMi te kopen, maar dan wel die met 128 mb vram. Heel vreemd, in het begin zeiden ze op acer.com dat in de 8003 een 128 mb zat en in de 8002 een 64, nu kan er opeens ook een 64 in de 8003 zitten :/ Als de 8003 dus leverbaar is met een 128 mb videokaart, dan zou ik die kopen. Bij de weg, waarom zou je per se DVD-ram ondersteuning willen hebben? Dat is een uitstervende standaard, veel winkels verkopen die schijfjes niet eens meer.

Ik vind zelf de looks van de 8003 mooier. Beetje strakker, ik vind dat rooie maar niets. Welk van de twee processoren beter is kan ik zo niet zeggen. De Mobility van Intel heeft minder verbruik, ondanks dat levert hij stevige presaties (ik heb geloof ik ergens gelezen dat hij te vergelijken is met een Intel Pentium 4 2.6 GHz of zo). Verder heeft de 8000 serie een gemiddelde accu-tijd van zo'n 2 tot 2.5 uur. Genoeg voor een treinreis dus (ik wil hem in de trein gaan gebruiken om te werken en om dvd-tjes te kijken).

Ik houd dit topic in de gaten. Ik hoor graag of het wat is (als jij hem eerder hebt dan ik :) ).

Voor ik het vergeet: ik had Acer een mail gestuurd wanneer de 8000 serie leverbaar was in Nederland. Volgens hen was dat (ongeveer een maand geleden) de tweede week van mei (deze week dus :D ). Ik denk dus dat hij volgende week wel leverbaar is (maar ja, één extra week wachten kan ook nog wel :P ).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
De athlon 64 2800+ mobile heeft 512kb L2 cache: nieuws: AMD brengt low-power mobile Athlon 64 2700+ en 2800+ uit Dat terzijde.

Ik zou voor de A64 gaan, de Athlon is gewoon een zeer snelle cpu en vooral in games. Als je het als desktop vervanger wilt gebruiken, dan zou ik zeker voor de A64 gaan, want dan telt de accuduur niet meer mee.

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op 10 mei 2004 @ 21:33:
Wat grappig dat dit topic nu voorbij komt, ik ben zelf namelijk van plan om een TM 8003LMi te kopen, maar dan wel die met 128 mb vram. Heel vreemd, in het begin zeiden ze op acer.com dat in de 8003 een 128 mb zat en in de 8002 een 64, nu kan er opeens ook een 64 in de 8003 zitten :/ Als de 8003 dus leverbaar is met een 128 mb videokaart, dan zou ik die kopen. Bij de weg, waarom zou je per se DVD-ram ondersteuning willen hebben? Dat is een uitstervende standaard, veel winkels verkopen die schijfjes niet eens meer.

Ik vind zelf de looks van de 8003 mooier. Beetje strakker, ik vind dat rooie maar niets. Welk van de twee processoren beter is kan ik zo niet zeggen. De Mobility van Intel heeft minder verbruik, ondanks dat levert hij stevige presaties (ik heb geloof ik ergens gelezen dat hij te vergelijken is met een Intel Pentium 4 2.6 GHz of zo). Verder heeft de 8000 serie een gemiddelde accu-tijd van zo'n 2 tot 2.5 uur. Genoeg voor een treinreis dus (ik wil hem in de trein gaan gebruiken om te werken en om dvd-tjes te kijken).

Ik houd dit topic in de gaten. Ik hoor graag of het wat is (als jij hem eerder hebt dan ik :) ).

Voor ik het vergeet: ik had Acer een mail gestuurd wanneer de 8000 serie leverbaar was in Nederland. Volgens hen was dat (ongeveer een maand geleden) de tweede week van mei (deze week dus :D ). Ik denk dus dat hij volgende week wel leverbaar is (maar ja, één extra week wachten kan ook nog wel :P ).
Of het DVD-ram is, weet ik niet zeker. Ik zou het handig vinden (niet vereist) als er een DVD-fikker in zat.

Ik heb ook de 8003LMI overwogen, maar op Acer.de stond geen enkele uitvoering van dit model met een ATI 9700 128mb ;( Gek, want in Amerika hebben ze 'm wel :/

Maar gaat het gamen op een Centrino een beetje? Want een Centrino + Ati 9700 128mb is naar mijn idee ook :9

Hier heb je alvast een review van de 8003LMI. Met 128, dat wel >:)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 22:07 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:01:
[...]

Of het DVD-ram is, weet ik niet zeker. Ik zou het handig vinden (niet vereist) als er een DVD-fikker in zat.

Ik heb ook de 8003LMI overwogen, maar op Acer.de stond geen enkele uitvoering van dit model met een ATI 9700 128mb ;( Gek, want in Amerika hebben ze 'm wel :/

Maar gaat het gamen op een Centrino een beetje? Want een Centrino + Ati 9700 128mb is naar mijn idee ook :9

Hier heb je alvast een review van de 8003LMI. Met 128, dat wel >:)
In het Travelmate 80xClxx topic is er een discussie gaande over de vele problemen van mensen ivm de koeling. En aangezien de 800x serie met bijna de zelfde koeling werkt (1 fan voor cpu en GPU) hoop ik dat je geen problemen gaat krijgen zoals ongv 20% van de mensen die in het Acer topic posten.

Die problemen worden nml veroorzaakt door warmte problemen.

Als ik moest kiezen zou het de bovenste worden.
Maar dat is toch redelijk persoonlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Roberto op 10-05-2004 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik ben er nog niet helemaal uit hoor ;) 2000 euri is aardig wat, dus ik wil geen domme beslissing nemen :/ Is de trage hdd (4200rpm) van de Ferrari een minpunt bij bijvoorbeeld gamen. En is er een wezenlijk verschil tussen 64 en 128mb video, bij een resolutie van 1024*768 met alle details? Ik kan me daar namelijk weinig bij voorstellen :'(

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
128mb scheelt veel met hoge resoluties en AA en AF voor de eyecandy, vooral met de toekomstige spellen zou ik voor de 128mb gaan.
Over de hd, je zal het merken met het laden van een spel, maar tijdens het gamen merk je er niets van.

• Roberto
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:30:
Tja, ik ben er nog niet helemaal uit hoor ;) 2000 euri is aardig wat, dus ik wil geen domme beslissing nemen :/ Is de trage hdd (4200rpm) van de Ferrari een minpunt bij bijvoorbeeld gamen. En is er een wezenlijk verschil tussen 64 en 128mb video, bij een resolutie van 1024*768 met alle details? Ik kan me daar namelijk weinig bij voorstellen :'(
Zoals pisart al zij: je gaat het merken ja.

Maar deze laptops kunnen altijd geupgrade worden. Je kunt er als je wilt gewoon een 7200rpm of 5400rpm hdd in gooien :)

De 80gigers die in jou laptop toekomstige laptop zit haalt ongv 24mbs read avg

Tov toch boven de 40mbs voor een 7200rpm

64/128 merk je nu nog niet super. Maar in de toekomst ga je dit echt heel erg merken, je ziet het nu al met Farcry, en ik denk dat half-life2 ook zeker voor een schok gaat zorgen samen met Doom3 ;)

Dus als je echt graag wilt gamen zou ik voor de laptop gaan met een 128mb er in, maar houd in gedachte dat de 1400x1050 schermen van acer niet echt de beste zijn qua beeld kwaliteit. En de response time zit toch zo rond de 25ms en dus heb je wel een beetje last van smearing :)

[ Voor 32% gewijzigd door Roberto op 10-05-2004 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah, oke. Weer een prob minder, en dan wordt het zeker een 128mb. Just in case ;)
Nog een vraagje: werkt wireless 802.11g samen met een 802.11b netwerk :?

Iets langer wachten vind ik niet zo heel erg. Zolang het de toepassingen maar niet verstoort.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 22:42 ]

• Roberto
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 22:40:
Ah, oke. Weer een prob minder, en dan wordt het zeker een 128mb. Just in case ;)
Nog een vraagje: werkt wireless 802.11g samen met een 802.11b netwerk :?
G is altijd downwards compatible. Ik heb helaas zelf wel eens mee gemaakt dat een A/B kaartje niet goed wou werken met B/G accespoints (Type: Ambit IEEE Express mini pci)
Maar in de laptop die jij wilt zit (geloof) een Intel 2200 B/G kaartje dus dat zou gewoon goed moeten gaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 10-05-2004 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mooi :9 mooi :9 mooi :9

Thanks! :)

• Roberto
Geen probleem ;) Als er nog meer vragen zijn: Fire away! :P

Ik heb nog even voor je gezocht en ik quote
quote: Acer
Intel® PRO/Wireless 2200BG
Een Intel mini-pci kaartje dus :) Dat moet wel goed gaan :)

[ Voor 31% gewijzigd door Roberto op 10-05-2004 22:50 ]

• the_shadow

the_shadow

RS_003 schreef op 10 mei 2004 @ 22:42:
[...]

G is altijd downwards compatible. Ik heb helaas zelf wel eens mee gemaakt dat een A/B kaartje niet goed wou werken met B/G accespoints (Type: Ambit IEEE Express mini pci)
Maar in de laptop die jij wilt zit (geloof) een Intel 2200 B/G kaartje dus dat zou gewoon goed moeten gaan :)
Sterker nog, het is een A/B/G kaartje (A en G op 54 Mb/s en B natuurlijk op 11). Zo kan je dus overal ter wereld terrecht :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Ik wil alleen maar even kwijt dat ik de Ferrari vijf minuutjes heb
uitgeprobeerd in een showroom, en dat het ding onbeschrijfelijk
heet werd aan de linkerkant van het keyboard.
Als de kleuren je niet veel uitmaken zou ik voor de gewone
Travelmate gaan.

• MisterH75
  • Laatst online: 14:09
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 12:38:
Is dat echt aan de linker kant van het toetsenbord of onder het toetsen bord aan de linker kant want links onder het toetsenbord zit de hd en de videokaart en de proc zitten zitten boven het toetsenbord aan de rechterkant meende ik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 12:38:
Als de kleuren je niet veel uitmaken zou ik voor de gewone
Travelmate gaan.
Dat is wel minder :/

Wat is eigenlijk het nadeel van een Pentium-M bij gamen? Is dat puur de snelheid, of toch de eigenschappen van de processor? Ik neig er toch naar deze processor te nemen, samen met een Ati 9700 128mb en 5400rpm schijf. Ik ben nog niet zeker, da's namelijk ook afhankelijk van de prijs (student hé ;)). In het M6000N las ik ergens dat de processor op te waarderen was (nieuwe proc. erin). Da's wel handig voor in de toekomst.

Ik ben ook van plan om pixelgarantie te nemen, je weet maar nooit. Is de kans groot dat er op termijn alsnog dode pixels ontstaan? En hoe zit het dan met de garantie, als er bijvoorbeeld drie pixels wijlen zijn?

• Roberto
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 19:30:
[...]

Dat is wel minder :/

Wat is eigenlijk het nadeel van een Pentium-M bij gamen? Is dat puur de snelheid, of toch de eigenschappen van de processor? Ik neig er toch naar deze processor te nemen, samen met een Ati 9700 128mb en 5400rpm schijf. Ik ben nog niet zeker, da's namelijk ook afhankelijk van de prijs (student hé ;)). In het M6000N las ik ergens dat de processor op te waarderen was (nieuwe proc. erin). Da's wel handig voor in de toekomst.

Ik ben ook van plan om pixelgarantie te nemen, je weet maar nooit. Is de kans groot dat er op termijn alsnog dode pixels ontstaan? En hoe zit het dan met de garantie, als er bijvoorbeeld drie pixels wijlen zijn?
Als je geen dode pixels hebt dan gebeurt het niet vaak dat je ze later wel krijgt.

Wat ik wel vaak zie gebeuren is dat je soort vlekken krijgt, op mijn Travelmate 800CLi heb ik 2 kleine vlekken waar de kleuren gewoon nog werken maar het iets helderder is, vooral met wit. (Ik heb hier nu een leenmodel Iiyama prolite E430 omdat mijn 431Pro kappot is en dit scherm heeft 4 van zulke vlekken, en dat is toch wel hinderlijk als ze in het midden zitten)

Nu is de vlek van mij bijna helemaal links en 2mm bij 2mm
Maar ik heb een vriend (is dan wel niet de meest zorgvuldige gebruiker) en die heeft 3 vlekken van 5 bij 5 cm. Das minder

En kijk hier eens naar :9~

nieuws: Intel Pentium M 'Dothan'; 90 nanometer in een notebook?

Ik zou even wachten tot je een 2 ghz dothan kunt krijgen, toch mobiel (zuiniger dan een 1.7 ghz Banias) en sneller dan een P4 3.2 ghz EE _/-\o_

Dan is hij wel oc'ed maar non oc zit je toch te kijken naar ongv 2.6 ghz game performance en toch mobiel zijn :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Roberto op 11-05-2004 21:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 21:13:

Acer Ferrari 3200
+ ATI 9700 met 128mb

Acer Travelmate 8000
- ATI 9700 met 64mb
zelf heb ik lopen twijfelen over de 9600 met 64mb of 128mb
maar ik heb uiteindelijk voor een Acer Aspire 1501Lmi gekozen, met een 64mb kaart dus.. het maakt imo niet heel veel uit, want ik kan alle nieuwe spellen er gewoon goed op spelen :)

• Roberto
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 22:04:
[...]

zelf heb ik lopen twijfelen over de 9600 met 64mb of 128mb
maar ik heb uiteindelijk voor een Acer Aspire 1501Lmi gekozen, met een 64mb kaart dus.. het maakt imo niet heel veel uit, want ik kan alle nieuwe spellen er gewoon goed op spelen :)
Nu wel ;) Straks niet ;)

128+ is de toekomst. 64 kan nu nog, maar bij farcry merk je het al. En een dan moet je niet zoals sommige mensen een 9600 SE kopen met 256mb ofzo 8)7 die kaart is zo traag dat hij dat ram echt niet vult :P (ff over normale computers dus)

• the_shadow

the_shadow

Ik zie net bij Acer dat de 8003LMi een 64 mb kaart krijgt :/
De 8004LMi daarentegen heeft wel weer een 128 mb kaart en ook een 1.7GHz Pentium-M. Het probleem is dat deze ook metteen 400 euro duurder is (ik heb hem op een duitse site zien staan voor 2200/2300 euro). Dat is mij nou net weer iets te veel. Ik gok dat Acer gewoon de 128 mb versie van de 8003 niet in Europa uitgeeft. :(

Ik hoop dat je hier ook de 128 mb kan kopen, anders moet ik het maar doen met 64 mb, meer dan € 2000 ga ik echt niet neerdokken voor een laptop (zeker niet als de specs niet zo heel erg veel verschillen).

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op 11 mei 2004 @ 23:07:
Ik zie net bij Acer dat de 8003LMi een 64 mb kaart krijgt :/
De 8004LMi daarentegen heeft wel weer een 128 mb kaart en ook een 1.7GHz Pentium-M. Het probleem is dat deze ook metteen 400 euro duurder is (ik heb hem op een duitse site zien staan voor 2200/2300 euro). Dat is mij nou net weer iets te veel. Ik gok dat Acer gewoon de 128 mb versie van de 8003 niet in Europa uitgeeft. :(

Ik hoop dat je hier ook de 128 mb kan kopen, anders moet ik het maar doen met 64 mb, meer dan € 2000 ga ik echt niet neerdokken voor een laptop (zeker niet als de specs niet zo heel erg veel verschillen).
Ik zit dus met hetzelfde probleem :/ Je zou ook kunnen wachten totdat de prijzen van de 8004 wat schappelijker zijn. Maar hoelang gaat dat weer duren :? Persoonlijk vind ik 2200 euri nogal 'fors' voor een laptop. Waar ga je het ding zoal voor gebruiken?

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ik zou wachten tot de Dothan 'goed' beschikbaar is. Dan kan je voor het geld dat je nu hebt een beter systeem kopen (lees sneller) of voor minder het systeem dat je in gedachten hebt. Hoef je maar ongeveer 2 weken te wachten denk ik.

Verwijderd

ik zou zelf voor die ferrari gaan aangezien ik meer geef voor prestatie dan voor batterij duur...

offtopic:
misschien lijpe vraag maar waarom ga je niet voor een aldi laptop? :)

• Karel2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06-2022
Ik heb zelf nu een 4 tal dagen een HP NX9110, specs:

Intel Pentium 4 3.2Ghz HT 800Mhz fsb
512MB DDR 333
128MB ATi 9100 IGP
DVD+RW
60GB 4200rpm HD
15,4" TFT 1280x800
Bluetooth
11/54MB WLAN
5in1 cardreader
3x USB 2.0
1x FireWire
JBLPro Speakers
etc, etc
Win XP Pro

Ik kan met dit systeem lekker gamen (DF BHD, JointOPs, UnrealT, etc). Verder is hij zeer stil en hij blijft koel. Prijs is ongeveer 1750 Euro inclusief BTW........ een alternatief ?!

alle specs op een rijtje:
http://h10010.www1.hp.com...315-321838-f1-395747.html

[ Voor 13% gewijzigd door Karel2001 op 12-05-2004 00:29 ]

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Precies dat is waar ik het over had met die Dothan core. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Pic_Art schreef op 12 mei 2004 @ 07:18:
Precies dat is waar ik het over had met die Dothan core. ;)
:)

Nu maar hopen dat de specs een beetje aardig zijn, of dat de 8004 wat in waarde daalt :)
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:37:
ik zou zelf voor die ferrari gaan aangezien ik meer geef voor prestatie dan voor batterij duur...

offtopic:
misschien lijpe vraag maar waarom ga je niet voor een aldi laptop? :)
Het liefste heb ik eigenlijk koel en lange accu duur gecombineerd met flinke prestaties. De prijs van de Ferrari is trouwens ook niet misselijk: € 2200,-. Daar moet denk ik ook een mooie centrino met wat toeters en bellen voor te krijgen zijn ;)

Tja, en een laptop van de Aldi :? Ik weet het niet. Het is mooi spul, een vriend van me heeft er een. Maar wat als je troubles krijgt met pixels en zo :|

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Lever je hem zo in. Maarjah je loopt natuurlijk niet met een prachtbak rond om er Medion op te hebben staan.

Denk wel dat de specs goed zijn hoor, kan je voor hetzelfde geld wat je nu zou spenderen een 2 ghz bakkie kopen :) zou wel prachtig zijn.

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Allebei geen breedbeeldscherm.. Jammer!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Breedbeeld hoeft voor mij niet zo, ik sluit 'm thuis toch aan op een externe monitor ;)

En 2200 euri is me eigenlijk wat veel. 2000 euri met wat opties is genoeg ;) Ik ben dus benieuwd wat de 8005 aan boord krijgt, en voor welke prijs :) De 8004 zou al heel erg mooi zijn, maar het duurt nog wel even voordat die op 2000 euri zit ;(

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 19:39:
Breedbeeld hoeft voor mij niet zo, ik sluit 'm thuis toch aan op een externe monitor ;)

En 2200 euri is me eigenlijk wat veel. 2000 euri met wat opties is genoeg ;) Ik ben dus benieuwd wat de 8005 aan boord krijgt, en voor welke prijs :) De 8004 zou al heel erg mooi zijn, maar het duurt nog wel even voordat die op 2000 euri zit ;(
Ach, die 8005 is toch ook mooi? :9

Ik vraag me af welke specs hij gaat krijgen. Ik hoop dezelfde als de 8003 (dus ook wireless en zo) maar dan wél met 128 MB 9700. :9

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op 12 mei 2004 @ 19:57:
[...]

Ach, die 8005 is toch ook mooi? :9

Ik vraag me af welke specs hij gaat krijgen. Ik hoop dezelfde als de 8003 (dus ook wireless en zo) maar dan wél met 128 MB 9700. :9
Of gewoon de 8004. De proc. is al in prijs gezakt :9 Nu de rest nog ;)

Wat moeten ze eigenlijk kosten :/
Acers Travelmate 8005 LMI ist mit dem 1,8-GHz-Chip, 512 MByte RAM und einer 80-GByte-Festplatte ausgestattet. Eine ATI Radeon Mobility mit 128 MByte Arbeitsspeicher sorgt in Verbindung mit dem 15-Zoll-SXGA-Display für die Grafikdarstellung. Drahtlose Verbindungen kann das 8005 LMI per 802.11g oder Bluetooth aufbauen. Zusammen mit DVD-Brenner und Windows XP Professional soll das Gerät für 2599 Euro ab Mitte Mai verfügbar sein.
8)7

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2004 20:47 . Reden: Google: je vriend in nood ]

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 20:42:
[...]

Of gewoon de 8004. De proc. is al in prijs gezakt :9 Nu de rest nog ;)

Wat moeten ze eigenlijk kosten :/

[...]

8)7
2599 :o :|

Wie legt dat voor een laptop neer? :X

• Roberto
the_shadow schreef op 12 mei 2004 @ 21:07:
[...]

Mensen die een apple willen, maar dan heb je gewoon goed spul. Punt.

Goedkoop is duurkoop :)

• matinez
  • Niet online
Je staat voor sjaak als je met een ferrari aan komt, neem een business laptop met goede specs dus de Acer Travelmate 8002LCI of 8003LMI.
je kan ook gaan voor de asus m6000ne ?
Of is dat niet in je budget?

• Roberto
matinez schreef op 12 mei 2004 @ 21:27:
Je staat voor sjaak als je met een ferrari aan komt, neem een business laptop met goede specs dus de Acer Travelmate 8002LCI of 8003LMI.
Als je een goede business laptop wilt moet je voor sony of ibm gaan :) Die zijn daar echt voor gemaakt, hiermee wil ik niet zeggen dat Acer flut is, maar ibm zijn markt ligt compleet in de zakelijke sector :)

Verwijderd

Topicstarter
2000 euro is de max :)

De Asus heb ik toevallig vandaag bij MyCom gezien, maar ik vond hem iets te groot :(

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:41:
[...]

2000 euro is de max :)

De Asus heb ik toevallig vandaag bij MyCom gezien, maar ik vond hem iets te groot :(
Dat hangt net van het scherm formaat af wat je kiest:
Display 14.1"/15.0"/15.4" active matrix color TFT, 14.1" XGA & 15.0" XGA/SXGA+ & 15.4" WXGA/WSXGA+ 256K Color Max
maar helaas, wederom:
Video Graphics & Memory ATI Mobility™ Radeon™ 9600(M6000N) / 9700(M6000Ne), 64MB VRAM
/me Asus 6000 NE verlaat het strijd toneel

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Wie had hier een tijdje geleden een acer ferrari als icoon staan ;)

• the_shadow

the_shadow

Dat vind ik idd ook vreemd. En het zijn allemaal vergelijking sites. Maar de sites waar ze naar linken geven aan dat het een 64 mb kaart is. :/

Ik heb schoon genoeg van al deze onzekerheid. Ik bel Acer vandaag, jullie horen wat er uit is gekomen. (laten we hopen dat ze melden dat de 128 mb wel in nederland komt, dan weet ik namelijk al wat ik morgen ga doen :D ).

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op 12 mei 2004 @ 21:07:
[...]

Er is al een duurdere. In Amerika hebben ze inmiddels de 8006 (waar houdt dit op :?), met Pentium-M 2 Ghz.

• the_shadow

the_shadow

Nou, ik heb zojuist gebeld met Acer Nederland heeft me ongeveer een half uur gekost :X. De 8002 en de 8003 zullen eind mei, begin juni geleverd kunnen worden in Nederland. De adviesprijs van de 8003 is 1764 euro, exclusief BTW (dus 2099.16 euro inclusief 19% BTW). Hij wordt in Nederland helaas alleen geleverd met 64 MB video ram en ze hebben op het moment geen laptops in het assortiment met een 9700 met 128 mb video ram. Ze weten niet of er in de nabije toekomst ook laptops leverbaar zijn met 128 mb video ram.

Vervelend. Misschien dat ik toch maar één koop met 64 mb vram :/ Ik heb geen zin om nog een half jaar te wachten en ik vind die 8003LMi toch wel erg mooi :9

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op 13 mei 2004 @ 14:16:
Nou, ik heb zojuist gebeld met Acer Nederland heeft me ongeveer een half uur gekost :X. De 8002 en de 8003 zullen eind mei, begin juni geleverd kunnen worden in Nederland. De adviesprijs van de 8003 is 1764 euro, exclusief BTW (dus 2099.16 euro inclusief 19% BTW). Hij wordt in Nederland helaas alleen geleverd met 64 MB video ram en ze hebben op het moment geen laptops in het assortiment met een 9700 met 128 mb video ram. Ze weten niet of er in de nabije toekomst ook laptops leverbaar zijn met 128 mb video ram.

Vervelend. Misschien dat ik toch maar één koop met 64 mb vram :/ Ik heb geen zin om nog een half jaar te wachten en ik vind die 8003LMi toch wel erg mooi :9
Goh, da's minder. En die Ferrari is me iets te duur :/ Wat nu: wachten of kopen :?

Met welke desktopkaart is de 9700 64mb eigenlijk te vergelijken? Mijn buurman heeft een 4200ti 64mb, en die kan alle spellen die ik heb vol draaien. Gaat dat lukken met de ATI 9700 mob. 64mb? Op zich heb ik niet zo'n haast, maar het zou mijn beslissing iig wat makkelijker maken :/

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Waar verkopen ze die Ferrari Notebook :9

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
VIcomputer (aka Vobis) krijgt hem aan het eind van de maand :Y)

Als prijs gaven ze 2199,- maar dat kon nog veranderen :)

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 14:31:
[...]

Goh, da's minder. En die Ferrari is me iets te duur :/ Wat nu: wachten of kopen :?

Met welke desktopkaart is de 9700 64mb eigenlijk te vergelijken? Mijn buurman heeft een 4200ti 64mb, en die kan alle spellen die ik heb vol draaien. Gaat dat lukken met de ATI 9700 mob. 64mb? Op zich heb ik niet zo'n haast, maar het zou mijn beslissing iig wat makkelijker maken :/
De 9700 is op zich te vergelijken met een 9600 XT (tenminste, dat zeggen ze bij bijvoorbeeld Tom's Hardware). Dan heb ik het wel over de 128 mb versie. Op redelijk wat fronten is de 9700 mobility zelfs sneller dan dan die 9600XT, wat natuurlijk mooi is :) linkje

Hier even wat benchmark resultaten:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/mobile/20040203/images/image013.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/mobile/20040203/images/image010.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/mobile/20040203/images/image009.gif
These results prove the MR9700 to be a "desktop-class" graphics chip, as far as performance is concerned. Compared to the desktop version of the Radeon 9600, it can even take a comfortable lead.
En het PowerPlay werkt nu ook goed:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/mobile/20040203/images/pplay_set_1.gif

Zo kan je dus langer doen met je notebook accu, wat erg handig is als je niet direct een stopcontact bij de hand hebt.

• the_shadow

the_shadow

FastBunny schreef op 13 mei 2004 @ 14:39:
Waar verkopen ze die Ferrari Notebook :9
Niet in Nederland. Hier is alleen de 3000 te koop en die is metteen ook weer wat minder goed.

Verwijderd

Waarom overweeg je niet een laptop bij Advance te kopen (www.laptops.nl)?

Ze hebben een nieuw model dat je verder zelf nog redelijk kunt inrichten:
't is wel een echte desktop vervanger.....

In het kort de VX9700:
Intel P4. van 2.4 tot 3.2 GHz met Hyper Treading (alleen voor de hoogsten denk ik)
15.1' UXGA (1600 x 1200) scherm
Standaard 6-in-1 card reader (te vervangen voor iets anders)
Standaard Wireles Lan 802.11G
HD keuze uit 40 of 60 GB 5400 RPM, of 60 GB 7200 RPM of 80 GB 5400 RPM
Geheugen, kun je zelf kiezen zowel 333 MHz als 400 MHz
Keuze uit allerlei soorten DVD spelers, w, rw
Ennnnnnn ja, ja...... Radeon 9700 met 128 MB geheugen!

De meest simpele uitvoering hiervan kost 1620.-

Ik ben van plan iets dergelijks hier te bestellen.

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 15:00:
Waarom overweeg je niet een laptop bij Advance te kopen (www.laptops.nl)?

Ze hebben een nieuw model dat je verder zelf nog redelijk kunt inrichten:
't is wel een echte desktop vervanger.....

In het kort de VX9700:
Intel P4. van 2.4 tot 3.2 GHz met Hyper Treading (alleen voor de hoogsten denk ik)
15.1' UXGA (1600 x 1200) scherm
Standaard 6-in-1 card reader (te vervangen voor iets anders)
Standaard Wireles Lan 802.11G
HD keuze uit 40 of 60 GB 5400 RPM, of 60 GB 7200 RPM of 80 GB 5400 RPM
Geheugen, kun je zelf kiezen zowel 333 MHz als 400 MHz
Keuze uit allerlei soorten DVD spelers, w, rw
Ennnnnnn ja, ja...... Radeon 9700 met 128 MB geheugen!

De meest simpele uitvoering hiervan kost 1620.-

Ik ben van plan iets dergelijks hier te bestellen.
Bedankt dat je me hier op wijst. Dit ga ik eens aandachtig door kijken.

mmm, ik zie dat er een P4 in zit. Ik hoop dat hij een beetje redelijke accu-tijden heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist mail gehad van De-Laptopper, incl. excuses voor de late reactie :P
- De TM8000 wordt over twee weken leverbaar.
- 8002 en 8003 krijgen 64mb, hogere modellen 128mb
- HDD haalt 4200rpm, tenzij anders vermeld

Ik denk dat ik dan maar voor de 8004 ga. Dan maar even wachten :/

Heeft het trouwens nut om extra garantie af te sluiten voor +/- 3 jaar?

Ik heb de VX9700 bekeken, maar hij kwam nogal lomp en zwaar (4,1 kg) op me over :/ Ik zoek eigenlijk iets eleganters ;)

• MisterH75
  • Laatst online: 14:09
misschien zou je ook eens de acer aspire 2023 kunnen overwegen deze heeft ook een ati radeon 9700 met 128 MB nadeel alleen is dat hij een breedbeeld scherm heeft in in de res 1280 x 800

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:27
Tja, ik ga ook een laptop aanschaffen, maar denk dat het op dit moment verstandig is om nog even op de dothan te wachten.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

@shadow het zal nog beter sparen als je hem IPV van op balanced zet naar optimal battery life gooit. :)

Ik zou idd wachten op de Dothan jah.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 16:58:

Ik heb de VX9700 bekeken, maar hij kwam nogal lomp en zwaar (4,1 kg) op me over :/ Ik zoek eigenlijk iets eleganters ;)
Kzei nie voor niets: tis een echte desktop vervanger ;)

• the_shadow

the_shadow

Pic_Art schreef op 13 mei 2004 @ 18:53:
@shadow het zal nog beter sparen als je hem IPV van op balanced zet naar optimal battery life gooit. :)

Ik zou idd wachten op de Dothan jah.
Jij doelt neem ik aan op die screenshot van die 9700 config util? Die heb ik niet zelf gemaakt, dus ik kan er niets over zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 22:32:
[...]

Hehe :P

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 22:32:
[...]

En niet z'n goedkope ook :X Die prijs die jij noemde was dus exclusief BTW. Ik heb zojuist een offerte gekregen:
VX9700
15" Wide Angle scherm 350:1 contrast ! (45% meer contrast dan andere TFT schermen!)
800Mhz FSB met Hypertheading ondersteuning (38% meer snelheid dan 533Mhz FSB!)
Processoren tot en met Intel Pentium Extreme met 2Mb cache!
ATi M11 9700 met 128Mb Video geheugen on board (vele malen betere prestaties dan de M9 9000!)
400Mhz Ram geheugen (17% sneller dan de 333Mhz Ram geheugen van andere merken!)
Tot 4Gb Ram geheugen intern (afhankelijk van beschikbaarheid modules)
Standaard Wifi LAN on board G versie 54Mbit! (draadloos netwerk adapter) !
tot 2 x HDD intern (tot 160Gb!)
tot 2 x Optische drive intern
6-in-1 cardreader intern
en;
4 x USB 2.0, Firewire, Ir, Serieel, Parallel, PCMCIA II,
S/PDIF Audio, VGA poort, PS/2, TV-Out, 10/100/1000 LAN & Modem, Draagtas

Systeem : VX9700 met 15.1 inch UXGA scherm
Processor : 3.06GHz / 800FSB met HT upgradable!
Geheugen : 1 x 512Mb / 400Mhz
Harddisk : 60gb 5400RPM
Optical-Drive : DVD+-Writer dual drive
Operatingsysteem : Win Xp Prof NL CD
Garantie : 1 jaar Collect&Return aan huis!

Prijs: 1.990,- excl. btw
Dat komt dus neer op 1990 + ( 19 * 1990 / 100 ) = € 2368 en 10 cent :o

Ik denk dat ik maar even verder moet gaan zoeken, want verder dan 1900 euro incl wil ik niet gaan.

Verwijderd

the_shadow schreef op 14 mei 2004 @ 16:18:
En niet z'n goedkope ook :X Die prijs die jij noemde was dus exclusief BTW. Ik heb zojuist een offerte gekregen:
Nee, dat was inclusief en voor de meest simpele configuratie.

Ik denk dat ik maar even verder moet gaan zoeken, want verder dan 1900 euro incl wil ik niet gaan.
Leuk systeem! Maar als je met iets minder genoegen neemt kom je wel onder die 2000. Ik denk eerlijk waar niet dat waar jij een offerte voor aangevraagd hebt onder de 2000 te krijgen is....... Lukt het wel, wil ik het uiteraard graag horen :Y)

Verwijderd

Topicstarter
[...]

[...]

De 8004LMI gaat 2250,- kosten. In Italië tenminste :/

Verwijderd

uhm sorry maar de ferrarri 3200 maakt niet zoveel herrie hoor eigenlijk geen herrie... mijn vader heeft hem en hijs prima en hijs damn mooi :P:P en je krijgt er gratis super mooi bureaublad en vette screensaver bij hehehe :P top ding hoor nooit probs mee gehad tot nu toe (hebben hem 1,5 maand ofzo )

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 16:28:
[...]

Nee, dat was inclusief en voor de meest simpele configuratie.

[...]

Leuk systeem! Maar als je met iets minder genoegen neemt kom je wel onder die 2000. Ik denk eerlijk waar niet dat waar jij een offerte voor aangevraagd hebt onder de 2000 te krijgen is....... Lukt het wel, wil ik het uiteraard graag horen :Y)
Bij deze wil ik van mij laten horen :) Ik heb een soortgelijk systeem gevonden bij deze leverancier. Dan gaat het mij om de Promedion D500E. Een 9700 met wel 256 mb ram, Pentium 4 met HT en nog veel meer van dat moois :9 En dan komt het leukste, waar de prijzen bij andere leveranciers in deze prijscategorie exclusief btw zijn, is het hier inclusief. :D

Dus een super game laptop (basis config) voor nog geen 1800 euro. Ik dacht, ik deel het even mede, misschien hebben jullie er ook nog wat aan.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
the_shadow schreef op 16 mei 2004 @ 22:52:
[...]

Bij deze wil ik van mij laten horen :) Ik heb een soortgelijk systeem gevonden bij deze leverancier. Dan gaat het mij om de Promedion D500E. Een 9700 met wel 256 mb ram, Pentium 4 met HT en nog veel meer van dat moois :9 En dan komt het leukste, waar de prijzen bij andere leveranciers in deze prijscategorie exclusief btw zijn, is het hier inclusief. :D

Dus een super game laptop (basis config) voor nog geen 1800 euro. Ik dacht, ik deel het even mede, misschien hebben jullie er ook nog wat aan.
Alleen wil de TS volgens mij wel een Centrino proc, met die P4 kun je misschien 1 a 2 uur gamen en dan moet je op netstroom gaan werken. Maar ja, het is wel een echte desktopvervanger :)

Verwijderd

the_shadow schreef op 16 mei 2004 @ 22:52:

Niet verkeerd idd...... Hoewel ik die 256 MB video geheugen een beetje overdreven vind. (ik heb 'm ook al met 128 MB gezien, is ie ook weer gooedkoper ;) )

BTW in het begin van dit topic werd gesproken over de acer 8003 en dan voornamelijk over het feit dat ie maar 64 MB video geheugen. Nu vond ik dit:
http://www.insnotebook.nl...e.asp?art=noartm-8003lmib

De b versie dus met 128 MB video geheugen. En maar 1919.- (inclusief!! 8) )
Toch ook niet verkeerd.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 11:15:
[...]

Niet verkeerd idd...... Hoewel ik die 256 MB video geheugen een beetje overdreven vind. (ik heb 'm ook al met 128 MB gezien, is ie ook weer gooedkoper ;) )

BTW in het begin van dit topic werd gesproken over de acer 8003 en dan voornamelijk over het feit dat ie maar 64 MB video geheugen. Nu vond ik dit:

Bedankt dat je me er op wijst 8) Maar jammer genoeg staat dit systeem alleen met een 64mb-kaart op de lijst bij Acer.nl :'(

De 8004 heeft wel de 128 maar die is me voorlopig nog ietsjes te duur en is (nog) niet in Nederland leverbaar :'(

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 11:15:
[...]

Dit vind ik vreemd, bij Acer afdeling Sales vertelden ze me dat ze voorlopig geen 128 mb versies in Nederland gingen leveren. Misschien halen ze deze laptops direct uit Amerika. Ik blijf er bij, die Acers zijn erg mooi, maar ik heb dus ook die Promedion gezien, en die overweeg ik nu ook sterk. Keuzes, keuzes, keuzes :/

• the_shadow

the_shadow

Ik kreeg zojuist een mail van Acer binnen. In Nederland hebben ze dus wel Centrino Laptops met een 9700 met 128 mb vram: Acer Aspire 2023WLMi

Deze is dus wel groter: 15.4" scherm, maar hij heeft ongeveer de zelfde specs als de 8003LMib, dus ook met Centrino.

Verwijderd

Ik ga mij vanavond die 8002LCIB bestellen. Het moet geen gamelaptop zijn, maar wil er toch wat RPG'en op draaien voor in de trein :P

Zoals Warcraft III: The Frozen Throne.

Laptop kost 1950€ bij m'n lokale HW-boer in Ieper (België)

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow schreef op 18 mei 2004 @ 10:04:
Ik kreeg zojuist een mail van Acer binnen. In Nederland hebben ze dus wel Centrino Laptops met een 9700 met 128 mb vram: Acer Aspire 2023WLMi

Deze is dus wel groter: 15.4" scherm, maar hij heeft ongeveer de zelfde specs als de 8003LMib, dus ook met Centrino.
Goede prijs, maar verkeerd scherm :o

Binnenkort in Nederland leverbaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Ferrari 3200LMib
AMD Athlon XP 2800+ 64bit
Microsoft® Windows® XP Home Edition
15TFT SXGA+
512MB RAM (2x 256)
80GB HDD
Super Multi DVD-RW
LiIon, 56K modem
Wired & wireless 802.11g Lan
Bluetooth
128MB VRAM ATI 9700
memory stick card reader
Prijs 1848,- excl. BTW

Ik wacht nog even op de 8004, anders moet het deze maar worden :(

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 12:32:
[...]

Goede prijs, maar verkeerd scherm :o

Binnenkort in Nederland leverbaar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Ferrari 3200LMib
AMD Athlon XP 2800+ 64bit
Microsoft® Windows® XP Home Edition
15TFT SXGA+
512MB RAM (2x 256)
80GB HDD
Super Multi DVD-RW
LiIon, 56K modem
Wired & wireless 802.11g Lan
Bluetooth
128MB VRAM ATI 9700
memory stick card reader
Prijs 1848,- excl. BTW

Ik wacht nog even op de 8004, anders moet het deze maar worden :(
Het scherm is idd niet helemaal je van het, maar als je bedenkt dat het toch beter spelen is op een CRT en dat je de meeste spellen desgewensd ook windowed kan krijgen, dan valt het allemaal best wel mee met het scherm. Ook kijkt het wel mooi DVD-tjes :9

Verwijderd

Topicstarter
Net een mailtje van Acer gekregen:
Op dit moment is er nog geen zicht of dit model (8004LMI red.) beschikbaar komt, en zo ja, wanneer. Het enige wat bekend is is dat het topmodel van de TM8000 serie ongeveer eind Juni beschikbaar zou moeten komen.
Over welk model hebben ze het hier :? 8004, 8005 of... 8006 :?

Die getallenmolen van Acer... om gek van te worden 8)7 ;)

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-01 18:38

amphora

Websites & Fotografie

Je kan natuurlijk voor een Banias Proc. gaan en die later vervangen voor een Dothan (als die krengen wat in prijs gedaald zijn). Heb van een tech medewerker van acer gehoord dat dat kan (alleen acer ondersteund het niet en valt natuurlijk niet onder garantie).
Ik heb geen zin om op de 8006 ofzo te wachten. Proc is te vervangen alleen de 64MB van de Ati niet natuurlijk. Ik heb hem dan ook net een uurtje geleden besteld :) (De 8003 dus)

[ Voor 27% gewijzigd door amphora op 26-05-2004 16:13 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

• the_shadow

the_shadow

Amphora schreef op 26 mei 2004 @ 16:10:
Je kan natuurlijk voor een Banias Proc. gaan en die later vervangen voor een Dothan (als die krengen wat in prijs gedaald zijn). Heb van een tech medewerker van acer gehoord dat dat kan (alleen acer ondersteund het niet en valt natuurlijk niet onder garantie).
Ik heb geen zin om op de 8006 ofzo te wachten. Proc is te vervangen alleen de 64MB van de Ati niet natuurlijk. Ik heb hem dan ook net een uurtje geleden besteld :) (De 8003 dus)
Dat is helemaal goed nieuws. Nu weet ik zeker dat ik een Aspire 2023WLMi ga kopen. Als de proc te upgraden is en het geheugen ook, dan gaat de laptop zelf al snel redelijk wat jaartjes mee. Bedankt voor de info :)

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-01 18:38

amphora

Websites & Fotografie

Ik weet alleen dat het bij de 800 en 8000 serie kan, aspire serie weet ik niet zeker.....
En harddisk upgraden kan natuurlijk ook nog.

[ Voor 21% gewijzigd door amphora op 28-05-2004 21:23 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje :)

Hoe zit het met die geuf voor dat pasje? Zit dat pasje er bij of moet je dat aanvragen. En waar dient het eigenlijk voor :?

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Welk pasje?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel die SmartCard ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.gaia-tech.com/shop/gaia%20shop/media/Acer_9041Q51002.jpg

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Volgensmij kan het als beveiliging dienen ofzo?

Misschien is t wawt opslag? Ik weet het eerlijk gezegd niet :P

Verwijderd

Amphora schreef op 28 mei 2004 @ 21:23:
Ik weet alleen dat het bij de 800 en 8000 serie kan, aspire serie weet ik niet zeker.....
En harddisk upgraden kan natuurlijk ook nog.
weet iemand hier al meer over? ik overweeg ook een 2023WLMi aan te schaffen, maar ik weet niet zeker of ik beter kan wachten op de dothan core...

Als de 2023 te upgraden is, zou natuurlijk perfect zijn :)

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Ik weet haast wel zeker dat ze up te graden zijn, misschien dat hij wat warmer wordt enzo. Let wel dat je je garantie kwijt raakt hè als je er een andere proc in gooit.

Verwijderd

Pic_Art schreef op 29 mei 2004 @ 17:37:
Ik weet haast wel zeker dat ze up te graden zijn, misschien dat hij wat warmer wordt enzo. Let wel dat je je garantie kwijt raakt hè als je er een andere proc in gooit.
maar hoe gaat dat in zn werk dan? het zijn toch geen socket proc's of wel??
als ik um van zn mobo af moet solderen, wacht ik wel even ;)

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Tuurlijk zijn het socket procs. (althans dat is altijd zo geweest bij de centrino's) En hierboven staat een reactie dat het wel kan maar dat Acer er dan geen support meer op levert.

• the_shadow

the_shadow

Pic_Art schreef op 29 mei 2004 @ 18:22:
Tuurlijk zijn het socket procs. (althans dat is altijd zo geweest bij de centrino's) En hierboven staat een reactie dat het wel kan maar dat Acer er dan geen support meer op levert.
Als het socket proc's zijn dan is het dus gewoon mogelijk bij iedere laptop die die socket heeft. Dat Acer dan geen support meer levert, mja, dat is zorg voor dan. :P

Even serieus. De support van Acer is geloof ik standaard 1 jaar. Eventueel zou ik dat zelf nog uitbreiden naar wat meer, maar dan houd het op. Tegen die tijd wordt het ook een keertje tijd om te upgraden, dan komt dat dus mooi uit. Tegen de tijd dat je support levert kan je proberen de proc te upgraden. Het is in ieder geval mooi om te weten dat het mogelijk is. Om het te doen is dan nog af te wegen.

Verwijderd

even tussendoor.. zijn die dingen ergens los te krijgen??
in de pricewatch kan ik nergens een mobile cpu vinden (behalve de P-IV mobile)

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op 29 mei 2004 @ 19:49:
even tussendoor.. zijn die dingen ergens los te krijgen??
in de pricewatch kan ik nergens een mobile cpu vinden (behalve de P-IV mobile)
Er worden binnenkort ook desktops geleverd met deze cpu, dus dan zullen ze wel goed los leverbaar zijn. Tot die tijd nog niet, maar dat zijn de laptops met die dingen er in ook nog niet.

• Saxman
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05-2022
Op dit moment ben ik ook hevig op zoek naar een laptop waarmee ik alles kan doen inclusief gamen. En die draagbaar is!

Na flink zoeken kom ik op 2 types uit die mijn aanspreken:
De Acer 2023 WLMi en de Acer 8003LMib
Grote verschil is de video kaart (128 mb tegen 64 mb)
En het scherm (widecreen 1280x800 tegen normale 1400x1050)

Geeft dat widescreen problemen met gamen? Kunnen games op 1280x800 draaien? Of moet dat windowed? Ik heb hier totaal geen ervaring mee. Waarom is het scherm zo verkeerd? :?

Zijn er verder nog andere laptops met een centrino 1,6 met 9700 128mb? En dvd-fikker?

Verwijderd

Topicstarter
Eind juni komt een nieuw model van de TM8000 op de Nederlandse markt 8) Die krijgt waarschijnlijk een 9700 met 128mb 8)

Ik vraag me wel af wat ie moet gaan kosten, maar ik vrees het ergste... :'(

• the_shadow

the_shadow

Saxman schreef op 30 mei 2004 @ 16:03:
Op dit moment ben ik ook hevig op zoek naar een laptop waarmee ik alles kan doen inclusief gamen. En die draagbaar is!

Geeft dat widescreen problemen met gamen? Kunnen games op 1280x800 draaien? Of moet dat windowed? Ik heb hier totaal geen ervaring mee. Waarom is het scherm zo verkeerd? :?

Zijn er verder nog andere laptops met een centrino 1,6 met 9700 128mb? En dvd-fikker?
Het schijnt zo te zijn (ik heb het ook maar gehoord, maar wel van veel verschillende bronnen) dat het over het algemeen niet zo veel uitmaakt met gamen. Dan doel ik met name op de resolutie. Ik weet niet van welke kwaliteit het scherm is en of je dus last hebt van ghosting. Ik zou dat niet als het grootste nadeel zien van de laptop, als je wilt gamen heb je over het algemeen een stopcontact in de buurt nodig (batterij trekt het anders niet langer dan +/- 2.5 uur) en als je thuis zit kan je gewoon een externe monitor aansluiten. Maar games draaien dus wel op de native resulutie van het scherm.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Saxman schreef op 30 mei 2004 @ 16:03:

Ik vind het juist een voordeel, je ziet gewoon een stuk meer. Al is hogere reso's bij dingen als Civ III en C&C Generals wel handig.

• the_shadow

the_shadow

Pic_Art schreef op 30 mei 2004 @ 16:49:
[...]

Ik vind het juist een voordeel, je ziet gewoon een stuk meer. Al is hogere reso's bij dingen als Civ III en C&C Generals wel handig.
Je ziet idd meer, maar ik denk dat hij bedoelt of het beeld wordt "uitgerekt" bij het spelen. De meeste spellen kan je gewoon op de native resolutie van het scherm instellen, dus het uitrekken is over het algemeen geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje tussendoor B)

Bij mijn oude Creative DVD-speler zat een afstandbediening die werkte met een infrarood-oog. Gaat dat ook werken op de infraroodpoort van de Acer? Dus zonder dat megagrote oog :?

Het gaat om dit systeempje O+ :
Afbeeldingslocatie: http://www.modasylum.com/articles/Marsupial/remote/images/Creative/RemoteCreative.jpg

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op 01 juni 2004 @ 01:09:
Even een vraagje tussendoor B)

Bij mijn oude Creative DVD-speler zat een afstandbediening die werkte met een infrarood-oog. Gaat dat ook werken op de infraroodpoort van de Acer? Dus zonder dat megagrote oog :?

Het gaat om dit systeempje O+ :
[afbeelding]
Als je er software voor kan vinden denk ik dat het geen probleem zal zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De originele software heb ik nog 8)
Pagina: 1