Toon posts:

Amd 64 loopt vast bij farcry

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem mijn pc loopt vast bij farcry :'( ik kan het spel 5 min ofzo spelen en dan draait het gewoon perfect mar naar een tijd zit ie gewoon vast mijn specs zijn:

Amd Athlon 64 3200+
Hercules Radeon 9000 128mb
Abit kv8 max 3 mobo
512mb ddr 400 van corsair
maxtor 120gb sata schijf

alvast bedankt.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Heb je al andere drivers geprobeerd voor gpu? Heb je er met andere spellen ook last van of andere systeem intensieve taken?

[ Voor 5% gewijzigd door pisart op 10-05-2004 21:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal al geprobeerd en met andere spellen doet ie het gewoon super

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik vin da echt jammer, zo een snelle proc en geheugen en dan een ATI Radeon 9000 128 mb erin, in zo'n systeem hoort een9800 pro.

Maar goed ontopic unrar bijv. is een grote file waar je comp ongev eer 3 uur mee bezig is en dan moet je ff kijken of ie vastloopt

• pisart
  • Niet online
Mastasidaz schreef op 10 mei 2004 @ 21:17:
Ik vin da echt jammer, zo een snelle proc en geheugen en dan een ATI Radeon 9000 128 mb erin, in zo'n systeem hoort een9800 pro.

Maar goed ontopic unrar bijv. is een grote file waar je comp ongev eer 3 uur mee bezig is en dan moet je ff kijken of ie vastloopt
Dan kan je beter prime95 gebruiken, deze strest het hele systeem zeer hard en als het onstabiel is dan krijg je een error...

Edit: Als het bij andere spellen niet gebeurt, dan zou ik eens FarCry opnieuw installeren.
Btw, welke drivers voor grafische kaart heb je?

[ Voor 14% gewijzigd door pisart op 10-05-2004 21:19 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En dit heeft te maken met processors of moederborden?

Move PMG->SPV

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben het volkomen met Mastasidaz eens maar ik heb mn radeon 9700 pro moeten verkopen om mn 64bit proc te kunnen betalen :'(

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00
Wat bedoel je precies met vastlopen?
Reageert je PC helemaal nergens meer op, en moet je 'hard' rebooten dmv de reset knop of zelfs aan/uit knop?
Of klapt het spel terug naar de desktop?
Of kun je als het spel vastloopt gewoon via de taskmanager het spel afsluiten zodat je terugkomt in windows?

Graag meer duidelijke info :)

Verwijderd

Topicstarter
hij slaat gewoon compleet vast het enige wat ik kan doen is rebooten. :(

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd agp op 4x te zetten of fast writes uit te zetten? Zo veel maakt het niet uit in prestatie.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat ga ik es proberen hopelijk werkt het :)

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

Waarom word er zovaak gezegd dat je naar agp x4 terug moet?
Wat is hier het essentiele verschil waardoor het spel dan wel zou moeten kunnen werken aangezien dit bij mij nog nooit resultaat heeft gehad.

Wat bij mij meestal het verschil maakt is de manier van setup en de drivers van je videokaart die al dan niet gepatched moeten worden. Farcry liep bij mij ook vast maar heb het opgelost door de één na laatste driver voor mijn videokaart te gebruiken ipv de nieuwste.

Akita

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:00
Heb je de update voor farcry zelf al geprobeert? :)

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:37
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 21:24:
ik ben het volkomen met Mastasidaz eens maar ik heb mn radeon 9700 pro moeten verkopen om mn 64bit proc te kunnen betalen :'(
Had je beter ff kunnen wachten vriend, want nu heb je wel een dikke processor maar een bout-videokaart :(

FF ontopic blijven:
Je moet in ieder geval catalyst 3.9 of later gebruiken, verander anders ff je AGP van 8x naar 4x en fast-writes aan/uit.

Misschien wil dit wel helpen, suc6 in ieder geval.

EDIT: sorry bovenstaande replies niet gelezen

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 11-05-2004 16:46 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een laptop met een radeon 9200 die gelijk is aan een 9000. Het schijnt dat er veel problemen zijn met farcry @ radeon 9000

lees maar:
[rml][ FarCry] spel hapering[/rml]

• pisart
  • Niet online
The_outer_limits schreef op 11 mei 2004 @ 11:56:
Waarom word er zovaak gezegd dat je naar agp x4 terug moet?
Wat is hier het essentiele verschil waardoor het spel dan wel zou moeten kunnen werken aangezien dit bij mij nog nooit resultaat heeft gehad.

Wat bij mij meestal het verschil maakt is de manier van setup en de drivers van je videokaart die al dan niet gepatched moeten worden. Farcry liep bij mij ook vast maar heb het opgelost door de één na laatste driver voor mijn videokaart te gebruiken ipv de nieuwste.
Hangt ook af van de rest van je systeem. Sommige wat oudere moederborden werken beter met AGP 4x ingeschakelt dan 8x. (als ze 8x ondersteunen :p)

Verwijderd

Topicstarter
het werkt eindelijk _/-\o_ het lag aan mn brakke radeon 9000 kheb er nu een radeon 9200se ingestopt van mn 2e pc en nu werktie perfect :P nouja perfect met 800 bij 600 :r maja wa wil je voor die baggerkaart :7

maaruh thanx guys :)
Pagina: 1