Toon posts:

Hitatchi ccfl vervangen. Hoe moet dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al eerder gepost met een vraag wie weet wie mijn laptop kan repareren. Inmiddels heb ik hem al open gemaakt en ben er achter gekomen dat er een Hitatchi scherm in zit. Het gaat hier om een HP Omnibook XT1500 van december 2002.

Mijn vraag is nu, of iemand al eens zo'n scherm open heeft gemaakt en de ccfl er van vervangen heeft.

Ik heb even via google gezocht en ben er bijna zeker van dat dat het probleem is.
Het scherm werkt wel maar geeft geen licht. Ik ben er vandaag achtergekomen dat er een soort van tl lampje in zit (ccfl) die te vervangen is.

Wat zou zoiets kosten, hoe moet dat en waar kan ik het kopen?

Ik zou er geholpen zijn als iemand deze vragen kan beantwoorden.

Ik kan er vanavond eventueel foto's van maken, als ik weet hoe ik ze hier moet plaatsen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

neem dan even contact op met HP. Dit soort dingen zijn vaak redelijk custom build en gewoon een ccfl of inverter (ik denk zelf dat het de inverter is) vervangen is niet heel handig (tenzij je veel ervaring hebt met dit soort dingen fixen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een inverter (TDK TAD669) Wie weet een adresje

Verwijderd

voor 150euro mag je mijnes kopen:D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 00:36:
voor 150euro mag je mijnes kopen:D
En jouw laptop breng je daarna zeker weg voor gratis reparatie (garantie)? :P

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
@ Weekender:
Hoe lang heb je garantie op die notebook?
HP heeft al redelijk lang 2 jaar garantie op de meeste producten, en als je ze aanspreekt op het feit dat ze in 2002 in Duitsland al wel 2 jaar garantie gaven, en in Nederland nog niet, switchen ze heel snel van standpunt. Je hebt dus grote kans dat je dit nog gewoon op je garantie kan verhalen. Daarnaast heb je nog zoiets als een verwachte levensduur op zo'n notebook. 1,5 jaar is mijns inziens te kort voor een notebook, wellicht kun je ze daar nog op aanspreken.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op 11 mei 2004 @ 00:39:
@ Weekender:
Hoe lang heb je garantie op die notebook?
HP heeft al redelijk lang 2 jaar garantie op de meeste producten, en als je ze aanspreekt op het feit dat ze in 2002 in Duitsland al wel 2 jaar garantie gaven, en in Nederland nog niet, switchen ze heel snel van standpunt. Je hebt dus grote kans dat je dit nog gewoon op je garantie kan verhalen. Daarnaast heb je nog zoiets als een verwachte levensduur op zo'n notebook. 1,5 jaar is mijns inziens te kort voor een notebook, wellicht kun je ze daar nog op aanspreken.
Dat kan ik misschien wel proberen. Dankje

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kom op zeg, een topic over een probleem is genoeg, die is niet voor niets dichtgegaan. Ipv spammen met teveel topics zou je ook gewoon zelf eerst de moeite kunnen doen om een eigen oplossing te vinden of in ieder geval een beter onderbouwd topicstart voor een enkele topic :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.