Ik heb een tijdje geleden een oude 15" compaq V50 monitor gekregen, en ben er nu pas aan toe gekomen om dat ding te testen, met mijn dual monitor setup op een 9800 pro van sapphire.
Het probleem is dat hij om de paar sec een wit flitsje geeft, heel kort, -ik hoor soms ook een klein tikje- en is dan weer normaal. Dit gebeurt alleen wel vaak, dus het is best storend.
Wat ik heb geprobeerd:
Gezocht met de search en google, maar echt iets wat mij hielp kon ik niet vinden.
Stekkers op videokaart omgewisseld (Dit help even maar niet lang).
Sluit ook een probleem met de DVI uitgang+adapter uit
Refresh rate omlaag gebracht (geen effect).
Zou het kunnen zijn dat hij er last van heeft dat hij niet geaard is?
Ik heb geen mogelijkheid om hem te aarden behalve dan een klem op de kachel
zetten (80 jaar oud huis, niet zo modern meer
)
Ik denk dat als er een onderdeel vervangen moet worden ik het zelf wel kan, als ik de elco's en de CRT ontlaad, maar ik kan nergens een (gratis) servicemanual vinden voor dit apparaat, morgen geef ik de lokale TV reparateur een belletje of hij meer weet of aan een servicemanual kan komen, of misschien kan hij hem dan repareren maar veel geld wil ik natuurlijk niet kwijt voor deze gratis gekregen monitor.
Of zal ik hem maar weggooien en mijn pa z'n oude 15" ontfutselen
Goed ik hoop dat hier een paar slimme monitor reparateurs rondstruinen
Alvast bedankt
(specs staan in sig, zal ze meteen ff updaten)
Het probleem is dat hij om de paar sec een wit flitsje geeft, heel kort, -ik hoor soms ook een klein tikje- en is dan weer normaal. Dit gebeurt alleen wel vaak, dus het is best storend.
Wat ik heb geprobeerd:
Gezocht met de search en google, maar echt iets wat mij hielp kon ik niet vinden.
Stekkers op videokaart omgewisseld (Dit help even maar niet lang).
Sluit ook een probleem met de DVI uitgang+adapter uit
Refresh rate omlaag gebracht (geen effect).
Zou het kunnen zijn dat hij er last van heeft dat hij niet geaard is?
Ik heb geen mogelijkheid om hem te aarden behalve dan een klem op de kachel
zetten (80 jaar oud huis, niet zo modern meer
Ik denk dat als er een onderdeel vervangen moet worden ik het zelf wel kan, als ik de elco's en de CRT ontlaad, maar ik kan nergens een (gratis) servicemanual vinden voor dit apparaat, morgen geef ik de lokale TV reparateur een belletje of hij meer weet of aan een servicemanual kan komen, of misschien kan hij hem dan repareren maar veel geld wil ik natuurlijk niet kwijt voor deze gratis gekregen monitor.
Of zal ik hem maar weggooien en mijn pa z'n oude 15" ontfutselen
Goed ik hoop dat hier een paar slimme monitor reparateurs rondstruinen
Alvast bedankt
(specs staan in sig, zal ze meteen ff updaten)
[ Voor 3% gewijzigd door mace op 10-05-2004 21:04 ]