ASUS K8V USB probleem met bluetooth adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ParaNoya
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-03 22:21
Ik heb zojuist een MSI pc2pc USB bluetooth adapter aangeschaft om met mun telefoon te kunnen communiceren met mijn PC. Alles aangesloten het werkt allemaal goed.

Nu is er 1 irritant probleem zodra ik die bluetooth adapter aansluit komt er een hoog-frequent piepend geluid van mijn moederbord af. Ik heb echt geen idee waar het aan ligt, maar ik heb al mijn USB poorten al geprobeerd en het geluid komt elke keer weer terug. Dit probleem treed vooralsnog alleen op wanneer ik die bluetooth adapter aansluit, als ik bijvoorbeeld mijn keybord op een USB poort aansluit dan heb ik dit probleem niet. Misschien is de reden daarvoor dat er van het keybord weinig data over de USB poort komt, ten opzichte van zo'n Bluetooth adapter.

In het BIOS heb ik ook al USB 2.0 speed van highspeed naar fullspeed aangepast, maar dat maakte geen verschil.

daarnaast heb ik geprobeerd de USB 2.0 controller uit te zetten maar toen werkten geen van mijn USB poorten meer dus dat was ook geen oplossing.

Heeft iemand enig idee hoe dit verholpen zou kunnen worden?

Verwijderd

Als je de handleiding van je mobo even checkt, kun je daarin de betekenis van de verschillende soorten pieptonen (meestal) vinden.
http://www.asuscom.de/pub...4/k8v_basic/e1529_k8v.pdf
Geen idee wat het zou kunnen zijn trouwens, --
edit: hm wacht je zegt dat ie wel prima werkt... heel vreemd. Is het dan wel de 'normale' mobo piep die aangeeft dat er iets mis is, of is het iets anders?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 11:58 ]

• ParaNoya
Nee tis geen normale mobo piep, tis echt zo'n hoogfrequente piep zoals je die ook bij TV hoort als je die aanzet.

Bij het vertsuren van data van mun telefoon naar mun PC over BT, verandert de toonhoogte ook. Dus het lijkt wel degelijk met dataverkeer te maken te hebben.

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

Je zou hem aan een USB hub kunnen hangen ipv direct op je MB. Dan kun je horen of het het data verkeer is of de voeding naar de bluetooth adapter.

[ Voor 11% gewijzigd door NBK op 11-05-2004 17:12 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik zelf zou het zien als iets geniaals! Het is naar mijn weten nog niemand gelukt om geluid met een frequentie van 2.45 GHz te horen met het blote oor :+
* loial hoopt dat je een grapje wel kunt waarderen :P
Maar ff serieus, heb je dat geluid ook als je die adapter in een andere PC stopt?

• ParaNoya
Ik zit nu een beetje te kloten en ik merk dat wanneer mijn CPU flink gebruikt wordt (zoals nu bij het MP3's encoden) dat het gepiep weg is :S

shit dit wordt alleen maar vreemder....

Ik zal dadelijk eens de digicam van mun huisgenoot eens aan mun USB hangen, kijken of ie dan ook piept...

• ParaNoya
haha en alsk het encode pauzeer is dat gepiep weer terug, nou dus de oplossing is non-stop MP3's of DivX-en encoden >:)

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Sorry voor de kick, weet dat het een oud topic is. Maar geloof het of niet ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb zojuist een Sitecom CN-502 Bluetooth adapter gekocht (class 1, dus 100m bereik) maar zodra ik dat ding in m'n pc steek hoor ik om de paar minuten een hele hoge piep.

Ik weet zelf alleen niet goed of de piep nu door de adapter of door het moederbord (ook een Asus K8V Deluxe SE) wordt veroorzaakt. Feit is in ieder geval dat ik nergens last van heb zodra ik die bluetooth dongle uit de USB poort trek.

Weet iemand (ParaNoya?) misschien een oplossing voor dit vage probleem?

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

Verwijderd

zet de speaker van je moederbord gewoon uit :9

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 18:02:
zet de speaker van je moederbord gewoon uit :9
Leuk ja, maar ik heb niet eens een pc speaker in m'n computer zitten.

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-08 16:33

CaDje

Framedrops for life

Ik heb net zo'n usb dongle gekocht en zit met hetzelfde probleem. Ik heb ook een Asus K8V Deluxe. Als ik de dongle erin doe dan komt er een hoge piep uit de kast. Volgens mij ergens bij de HD's in de buurt.

[ Voor 5% gewijzigd door CaDje op 25-02-2005 17:55 ]

Pagina: 1