• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
ik heb de olympus 5060 WZ met een bereik van 27-110 mm.
Nou is die 110 mm niet echt een grote zoom, ik heb gekeken op de site van olympus en daar kom je met de TCON-17C telelens (met CLA-7 conversieadapter) op 187 mm. Dat is volgens mij voor een telelens nog steeds niet veel.
nou heb ik uit andere topics iets opgevangen van scopes bij ckcpower. Zijn er mensen met ervaring hierover?
Zijn deze scopes ook in NL te verkrijgen?
En zijn er nog andere soorten voorzetlenzen voor de 5060 behalve die van olympus zelf?

Verwijderd

Ik ben me zelf een beetje aan het verdiepen op het gebied van digiscoping. Je moet maar eens op internetten zoeken naar digiscoping. Dat is het maken van foto's door een spotting scope. Zodra ik foto's heb zal ik ze plaatsen.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Je zou wel naar lenzen van andere merken kunnen gaan zoeken. Ik persoonlijk denk dat je met die scopes echt baggere kwali zult krijgen.

• Dogooder
  • Nu online
voor de kwaliteit van die scopes ben ik ook een beetje bang. ik denk dat je er nog maar weinig licht naar binnen komt, zodat je hem alleen op heldere dagen kan gebruiken. Lenzen van andere merken die geschikt zijn voor de 5060 heb ik nog niet gevonden. weet iemand misschien een richting/ merk om te zoeken?

Verwijderd

Dogooder schreef op 10 mei 2004 @ 21:23:
voor de kwaliteit van die scopes ben ik ook een beetje bang. ik denk dat je er nog maar weinig licht naar binnen komt, zodat je hem alleen op heldere dagen kan gebruiken. Lenzen van andere merken die geschikt zijn voor de 5060 heb ik nog niet gevonden. weet iemand misschien een richting/ merk om te zoeken?
Die TCON 17 is een van de allerbeste teleconverters die je kan kopen, met een grotere factor gaat de beeldkwaliteit rap achteruit............

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 15:35
Nou, ik vind de TCON-17 al niet zo. Tenminste, niet op een FZ10. Hoe het op een Olympus 5060 eruit ziet, weet ik niet, maar kijk hier eens voor een vergelijking tussen de verschillende teleconverters die op de markt zijn, gemonteerd op een FZ10. Ik vind de beeldkwaliteit van de TCON-14B en Canon's TL-55 stukken beter.

iRacing Profiel

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-02 15:35

iRacing Profiel

• Dogooder
  • Nu online
Als ik de scopes als optie om meer zoom te krijgen laat vallen vanwege de slechte kwaliteit. Is dan de enige mogelijkheid om meer zoom te krijgen dan toch de TCON-17 met conversieadapter. Ik denk dat deze wel een stuk beter zal zijn dan een scope. Maar het eindresultaat is dan maar 187 mm. En de aansluiting van de 5060 of de bajonet aansluiting was voor zo ver ik begreep met geen enkel ander merk compatible.
Weet iemand nog een andere mogelijkheid? Andere adapter met andere lens? Er kunnen wel filters op van 40,5mm, weet iemand of er dan geen lens is met zo'n soort maat/adapter? Op de site die MartijnA3 voordraagt worden wel meerdere lenzen gebruikt, weliswaar op een andere camera, maar is dit niet mogelijk voor de 5060?

• Dogooder
  • Nu online
tijdens mijn verdere zoektocht ben ik de volgende teleconverter tegenkomen:
de DCR-2020Pro. deze geeft de 5060 een zoom van 245mm. Hij is van het merk Raynox. is iemand daarmee bekend? zijn er goede ervaringen met deze lens of anders het merk? een prijs heb ik nog niet kunnen vinden.

http://raynox.co.jp/english/digital/c5060wz/index.htm
Pagina: 1