Toon posts:

isdn 2 lijnen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst windows 98 op mijn pc staan.
Omdat ik nog een oude 64k modem op mijn pc had hangen heb ik deze vervangen door een 128k Dynalink IS128AE ISDN modem. Dit ging allemaal goed.

Nu heb ik vorige week ook mijn computer opnieuw geistalleerd, deze keer met Windows 2000. Wanneer ik nu in bel is er eerst één lijn bezet (wanneer de naam en het wachtwoord door wanadoo wordt gecontroleerd) Wanneer er een echte verbinding tot stand komt en ik echt kan gaan internetten pakt mijn modem de andere lijn erbij.

De drivers heb ik al gecontroleerd, deze werken gewoon goed met windows 2000.
In de instellingen kan ik verder ook niets vinden. Wanneer ik eerst de telefoon van de haak leg en dan verbinding ga maken dan pakt hij gewoon 1 lijn. Ook wanneer ik de telefoon er dan terug op leg blijft het bij 1 lijn. Dan kan ik wel gewoon internetten.

Heeft er iemand een oplossing voor mij?

Alvast bedankt,

Dreew

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-05 20:48

JdM

Humbled

kijk eens bij de modemeigenschappen onder je apparaatbeheer, volgens mij is dat daar in te stellen.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Wat is het probleem dan? Je kan toch gewoon met 2 lijnen internetten?

[ Voor 49% gewijzigd door sdomburg op 10-05-2004 20:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de bedoeling van mijn isdn is om met 1 lijn te internetten terwijl ik met de andere kan bellen.

sorry als ik hier onduidelijk in ben geweest

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 09:15
1 ISDN lijn is ook maar 64k... Door 2 lijnen te gebruiken krijg je een verbinding van 128k... Let wel op dat je zo dubbele telefoonkosten hebt...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

Ja; dat is standaard bij Windows 2000 en Windows XP. Als je een nieuwe verbinding aanmaakt staat op een gegeven moment aangegeven: "allebei de ISDN lijnen koppelen" maar je moet een van de andere twee kiezen...

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:45
sdomburg schreef op 10 mei 2004 @ 20:39:
Wat is het probleem dan? Je kan toch gewoon met 2 lijnen internetten?
Nou... |:(
(Dubbele internettikken) en je kan niet gebeld worden tussendoor.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
allard_070 schreef op 10 mei 2004 @ 20:43:
[...]

Nou... |:(
(Dubbele internettikken) en je kan niet gebeld worden tussendoor.
De topicstarter geeft aan expres een 128 kbs modem te hebben genomen en daarmee zijn 64 kbps modem te hebben vervangen. Is het dan zo gek te redeneren dat hij met 128 kbps wil internetten? (lees: met 2 lijnen, anders haal je maximaal 64 kbps)

Daarbij had de TS allang gepost dat het niet helemaal duidelijk was, en dat was het ook niet. Laat je |:( smileys aub. thuis.

Tip: kijk voortaan eerst even in iemands posthistory

[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 10-05-2004 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn fout, ik had er niet overna gedacht dat een 128k modem 2 lijnen zou gebruiker i.p.v. 1. Maar wat ik dan wel raar vind:

Wanneer ik eerst de telefoon van de haak haalt zodat de 2e lijn niet bezet kon worden door het internet kreeg ik wel een vrij snelle internet verbinden (en mijn instellingen stonden ook gewoon op 128k)
Waarom zou dit zijn?

Alvast bedankt,
Dreew

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:19
Met alleen 'de hoorn van de haak' is er nog geen buitenlijn actief.
Daarvoor moet eerst die 0 gedraaid worden.

Ik zou gewoon die 128k terug doen en terug gaan op de 64k of (als je de snelheid echt wilt) een goedkoop ADSL abbo nemen..

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
IronFist schreef op 10 mei 2004 @ 21:36:
Met alleen 'de hoorn van de haak' is er nog geen buitenlijn actief.
Daarvoor moet eerst die 0 gedraaid worden.

Ik zou gewoon die 128k terug doen en terug gaan op de 64k of (als je de snelheid echt wilt) een goedkoop ADSL abbo nemen..
Als TS een huiscentrale met automatische buitenlijn heeft wordt er wel degelijk een lijn geopend...

Idd de instellingen controleren, zorg dat het ISDN modem maar met één B-Kanaal naar buiten belt, desnoods de maximumsnelheid van de (virtuele) compoort terugdraaien, dat wil ook nog wel eens helpen. Meestal is het echter gewoon te vinden bij de inbel- en/of modemeigenschappen.

Succes :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Pagina: 1