Dalende DRAM-prijzen.... kopen??

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
De laatste paar weken zijn de DRAM-prijzen zoals jullie allemaal weten behoorlijk gedaald. Nu zit ik te overwegen om er maar eens 128Mb bij te mikken, maar ik zou liever nog even wachten als de prijzen nog verder dalen. Maar aan de andere kant kunnen de prijzen ook weer opeens, zoals ik september, keihard omhoog schieten.

Kortom... ik zit in dubio. Is er iemand die heeeel veel verstand van Economie enzo heeft die mij wat wijzer kan maken?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:37
Ik doe bedrijfseconomie, maar ik moet zeggen dat er geen pijl op te trekken is. De memoryfabrikanten gaan een verbond sluiten zodat valpartijen zoals nu niet meer voor kunnen komen. Nu is het f 279,- voor een PC133 128 Mb Dimm, het is de vraag of dat nog omlaag gaat. Waarschijnlijk niet omdat nu intel geen chips kan leveren en AMD geen chipsets heeft. Gaan dus waarschijnlijk rond begin maart omhoog als deze tekorten omlaag gaan. De geheugenfabrikanten zaten er geloof ik aan te denken om 128 Mb geheugen constant rond de 400 piek te krijgen en houden. Ik heb mijn 128mb gekocht toen het onder de 400 piek kwam, had het ook wel erg nodig, had 48.

Ik zou nu langzamerhand wel een dimmetje kopen, je kunt nog even wachten tot de prijs iets zakt, maar net zo goed krijg je de deksel op je neus en schieten de prijzen weer omhoog.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een ventje van ABN AMRO verwacht dat het dieptepunt pas in april/mei wordt bereikt.

Eigenlijk loopt dit ieder jaar hetzelfde, alleen is het nu wat extremer door de leveringsproblemen bij Intel.

Verwijderd

Ach degene die dat vlekkeloos kan voorspellen zou zonder enige moeite 1000 piek per Mb kunnen lappen. Het blijft gokken...

Verwijderd

In de PriceWatch is volgens mij een soort prijzenoorlog bezig tussen Klein en de rest: iedere keer als een bedrijf gelijk of onder Klein zit, gaan zij er met 2 of 3 gulden onder zitten. Grappig.

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 16:36
Dat komt volgens mij ook omdat Klein computers de prijzen zonder BTW opgeven.

Verwijderd

Toch niet bij de 128 MB 100 Mhz reepjes , daar staat duidelijk bij inclusief BTW . Bij de 133 Mhz stond gisteren wel Exclusief .

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

Ik pak de winst en ga zaterdag op de PC Dumpdag 128 Mb erbij kopen. Ervaring leert dat 't daar toch altijd een paar tientjes goedkoper is (in tegenstelling tot wat ik hoorde van de afgelopen HCC dagen :)).

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Verwijderd

En waar is die pc-dump dag?

Ik denk overigens dat ik gewoon 128Mb SdRam 133Mhz bij koop.... voor 285,- incl. BTW en verzendkosten... bij www.pcwinkel.net :)

Greetz Big Tazzz....

Ps. Ik zou dus kopen, nu het zo goedkoop is... Misschien is het volgende week alweer een stuk duurder :(, net zoals het eerst ook zo duur was.

Verwijderd

Dalende Dram prijzen ik heb net zelf bij Mdcc 128Mb besteld en zelf opgehaald! Hun zijn zeker niet de goedkoopstse met bepaalde onderdelen maar met de geheugen prijzen zittn ze wel snor.

Het koste mij bij hun ƒ 282,74 incl. Btw ..... http://www.multidelivery.net

Ps. denk n niet dat de prijzen weer snel rond de ƒ 400,= gaan schommelen. Ze zijn nu toch al weer redelijk stabiel.

• Wimpy006
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ik denk dat het nu wel een beetje goed is met de RAM-prijzen en dat ze niet meer zullen stijgen (door een dreigend te kort???). De meeste fabrieken zijn overgeschakeld op grotere chippies. Daarom denk ik dat.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• wiho
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

Big Tazzz, die pc-dumpdag wordt elke twee maanden op de laatste zaterdag van de maand gehouden in de RAI (in Amsterdam).

Er zijn altijd veel bekende bedrijven (o.a. Mycom en Graficall) die hun prijzen nog net iets scherper stellen dan normaal. Ik heb er 90% van mijn apparatuur vandaan.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

• Wimpy006
  • Laatst online: 27-08 00:46
De RAM-prijzen worden door de al genoemde bedrijven (bijna) dagelijks gewijzigd. Volgens mij is de inkoopprijs drastisch gezakt hoor. Dus dat zit wel goed.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Pagina: 1