Wazig beeld

Pagina: 1
Acties:

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
Ik heb een nieuwe 2dehands monitor gekregen van een oom van mij, bij hem is deze 100% goed. Ik heb hem nu net aangesloten maar de witte letters onder icoontjes zijn een beetje blur (alsof je een bril draagt, voor de niet brildraagers). Ze zijn niet scherp.
Het plaatje (die paarse bloem van xp) lijkt wel scherp. Voornamelijk wit is slecht!

Ik heb de oude omega drivers verwijderd met drivercleaner en nieuwe geinstalleerd. Videokaart is ati 9700, non oc, 1047*768*32b, uiteraard ook lagere settings geprobeerd en helaas geen verbetering. Degaus ook gedaan. Kleur settings ook veranderd nu staat hij op 6550.

Tijdens het booten zijn de (bios) letters wel perfect. Het bootscherm van xp is ok prima, alleen in windowsxp is het dus slecht.

Waar kan het nu nog aan liggen?

edit:
1.Cleartype aan zier er leuk uit maar het probleem is blijkbaar dus meer da alleen letters. Hij is overal wazig.
2.Zoals beschreven al hierboven heb ik omega drivers.
3. Alle frequenties ed natuurlijk getest.

[ Voor 18% gewijzigd door tatata op 11-05-2004 08:49 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
ClearType aanzetten misschien? Of juist uitzetten?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Heb je wel de Drivers van www.ati.com gedownload ?

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:19

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
kan ook zijn dat de monitor het gewoon niet scherp kan weergeven? welke refreshrate staat die? zet die is op 60Hz (ziet er natuurlijk nie uit, maar doe toch) is die dan scherp? als die dat niet is dan kan die t gewoon niet denk ik...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Bij het booten wordt altijd een heel lage resolutie gebruikt, waarschijnlijk kan hij de hogere resoluties niet goed aan. Kan je de video kabel ook vervangen? Die kan ook slecht zijn.

Verwijderd

2 dingen:

Resolutie
Refreshrate

Dikke kans dat je oom hem op 800*600 had, en ook nog op een 60Hz-stijl refreshrate. En ja, dat is PAJO (pijn aan je ogen), maar wel haarscherp, want bijna elke monitor kan het aan.

1024*768*85hz wordt op wel meer monitoren wat wazig.
Pagina: 1