Fixed!
Bedankt! Het lag inderdaad aan de php.ini waarin globals 'Off' stonden ipv 'On' zoals dat op mijn webserver blijkbaar het geval is.. Toch maar es checken of het ook anders kan..
Greetz~
Oude Bericht:
Ik heb een scriptje geschreven waarmee ik makkelijk gegevens in en uit een mysql database kan lezen.. (werkt perfect op internet, vb http://www.heidebedrijven.com/worldmodels.com/show_model.php) Nu heb ik vanmiddag mijn laptop van een localhost voorzien (apache, php, mysql alles werkt perfect..) En wilde ik het webapplicatietje overzetten.. Ik heb de volgende dingen aangepast:
- Alle adres pointers veranderd naar hun nieuwe locaties (localhost, username, passwords en directories etc.)
- De database overgezet naar de nieuwe database binnen het lokale intranet
Daarmee dacht ik dus klaar te zijn. Na het testen van de applicatie kon ik WEL:
- Gegevens uit de tabel lezen
Maar NIET:
- Editen
- Deleten
(De velden in het 'manage' scherm zijn dus blanco, en de knop add record linked niet naar admin.php (zoals PHP_SELF) maar naar de root in 1x..
Ik krijg geen error, het scherm laad alleen de gegevens zijn niet zichtbaar en/of er gebeurt gewoon niks na de auto-refresh/update..
Mijn invoervelden, deletebuttons e.d. werken allemaal met een $PHP_SELF functie.. Ik weet haast wel zeker dat de fout hier ligt, maar ik kan er niet achterkomen waarom het nu op internet wel werkt maar niet op mijn locale server..
Stukje voorbeeld code:
Iemand enig idee? bvd
Bedankt! Het lag inderdaad aan de php.ini waarin globals 'Off' stonden ipv 'On' zoals dat op mijn webserver blijkbaar het geval is.. Toch maar es checken of het ook anders kan..
Greetz~
Oude Bericht:
Ik heb een scriptje geschreven waarmee ik makkelijk gegevens in en uit een mysql database kan lezen.. (werkt perfect op internet, vb http://www.heidebedrijven.com/worldmodels.com/show_model.php) Nu heb ik vanmiddag mijn laptop van een localhost voorzien (apache, php, mysql alles werkt perfect..) En wilde ik het webapplicatietje overzetten.. Ik heb de volgende dingen aangepast:
- Alle adres pointers veranderd naar hun nieuwe locaties (localhost, username, passwords en directories etc.)
- De database overgezet naar de nieuwe database binnen het lokale intranet
Daarmee dacht ik dus klaar te zijn. Na het testen van de applicatie kon ik WEL:
- Gegevens uit de tabel lezen
Maar NIET:
- Editen
- Deleten
(De velden in het 'manage' scherm zijn dus blanco, en de knop add record linked niet naar admin.php (zoals PHP_SELF) maar naar de root in 1x..
Ik krijg geen error, het scherm laad alleen de gegevens zijn niet zichtbaar en/of er gebeurt gewoon niks na de auto-refresh/update..
Mijn invoervelden, deletebuttons e.d. werken allemaal met een $PHP_SELF functie.. Ik weet haast wel zeker dat de fout hier ligt, maar ik kan er niet achterkomen waarom het nu op internet wel werkt maar niet op mijn locale server..
Stukje voorbeeld code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| // run SQL against the DB
$result = mysql_query($sql);
echo "<br><p>Record updated/edited!</p><a href=$PHP_SELF>[ Refresh ]</a>";
} elseif ($delete) {
// delete a record
$sql = "DELETE FROM worldModels WHERE id=$id";
$result = mysql_query($sql);
echo "<br><p>$sql Record deleted!</p><a href=$PHP_SELF>[ Refresh ]</a>"; } else {
// this part happens if we don't press submit
if (!$id) {
// print the list if there is not editing
$result = mysql_query("SELECT * FROM worldModels",$db);
while ($myrow = mysql_fetch_array($result)) {
printf("<li><a href=\"%s?id=%s\">%s </a>\n", $PHP_SELF, $myrow["id"], $myrow["name"]);
printf(" <a href=\"%s?id=%s&delete=yes\"><b>[Delete]</b></a><br><br>", $PHP_SELF, $myrow["id"]); |
Iemand enig idee? bvd
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 20:32 . Reden: Fixed ]