Duidelijkheid alstublieft.
Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
waar je zelf een dergelijk verloopje moet halen geen idee
May the Force be with You instead of Bill
Wanneer komt die info dan ?
Het zal waarschijnlijk een EPS voeding zijn en die kan zonder problemen op een ATX bord geprikt worden.
-
Als de TS die zoekt
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Ik heb een Compaq kast waarvan het moederbord defect is geraakt. Na lang zoeken vond ik een mini-ATX bordje waar de processor (Pentium4) en geheugen (SDRAM) op passen echter de voeding van Compaq heeft een 24-polige uitvoering terwijl het nieuwe bordje "gewoon" 20-polig is. Het vervangen van de voeding is niet mogelijk, standaard voeding past nl. niet in de kast.
Dus op zoek naar een convertor. Deze is wel te koop maar niet bij mij in de buurt (gezocht op Internet..), daarbij komt dat als je de conversie kent deze makkelijk zelf te maken moet zijn. Deze informatie is door mij niet gevonden op het Internet dus volgt de vraag:
Hoe converteer ik een 24-polige ATX voeding (Compaq, Part.no. 243890-001) naar een 20-polige aansluiting op een moederbord (ASRock GE Pro-HT).
Uit de spanningen blijkt dat de normale 20-polen 1 op 1 over kunnen, maar die overige 4 dan (11,12,21 en 22)?
Ik heb zef een Intel L440GX+ moedebordje waar eenzelfde 24-polige socket op zit. .Net andersom dus. Volgens de manual van dat bord kun je op de onderste 20 polen een standaard ATX voeding op pluggen. En ik kan bevestigen dat dit werkt
A.d.v. o.a dit overzicht dacht ik ook: snij de 4 overige er gewoon af (ivm. ruimte gebrek) en gaan ... maar helaas.... en op de foto lijkt het als of alle 24 touwtjes worden gebruikt ...

Zo moet het verschil wel te zien zijn lijkt me.
Volgens mij kun je dus wel gewoon aansluiten en pinnen 11, 12, 23, 24 uit laten steken.
sorry voor de layout
[ Voor 8% gewijzigd door olof op 11-05-2004 09:25 ]
maar misschien is de tabel fout?
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
So far, so good ..
Tot hier kwam ik ook wel.... maar de voeding start dus niet. Vandaar dat ik me bedacht dat (zie ook het plaatje) die overgebleven vier touwtjes ook nog ergens aan moeten en de vraag is dus: waar aan??
Volgens de wetten van Murphy zou het natuurlijk ook zo kunnen zijn dat de voeding de geest heeft gegeven maar dat weet ik pas zeker als ik de volledige convertor aansluitingen weet.
Dus:
pin 11 aan pin 10
pin 12 aan pin 1, 2 of 13
pin 23 aan pin 4, 6 of 22
pin 24 aan pin 3, 5, 7, 15, 17, 18 of 19
Moet lukken.
Al gezocht op EPS ?Juicy schreef op 10 mei 2004 @ 21:48:
Het zal waarschijnlijk een EPS voeding zijn en die kan zonder problemen op een ATX bord geprikt worden.
-
Probeer eens de groene draad aan een zwarte te koppelen. Wel even je voeding van je mobo afkoppelen.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 21:36:
Ja ook al op gezocht en vanalles over gelezen. En idd het zou zo moeten kunnen, ook gezien de spanningen. Feit blijft echter dat de voeding niet start. Ik begin er steeds meer van overtuigd te geraken dat op e.o.a. manier de voeding toch defect is ...![]()
Deze truuk zou hem namelijk aan moeten zetten.
Heb een werkend mobo + voeding en cpu, wat in deze pc gezeten heeft.
Maar de voeding is slechts een 200Watt, en me configuratie zal te veel stroom trekken van de voeding (4 hd's/dvd/brander).
Helaas gaat een normale voeding niet passen, dus moet een soort van verloop zien te maken.
Maar is deze compatible met de Compaq voedingen.
And The Only One
Pc hangt al zo'n beetje vol met hd's (mecano is ideaal spul).
And The Only One