"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Anywayz, als Tweakers.net opeens voor die dingen de images gaat hosten, dan wil vervolgens drie-kwart van de rest van GoT dat ook: it's probably NOT going to happen dus
Plus, moet een mod alles gaan uploaden ofzo? Die hebben vast wel wat beters te doen...
[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 10-05-2004 19:37 ]
Het is niet belangrijk voor de TS'er het is belangrijk voor GoT denk ik zo. De DPC gebruikt dit systeem al, Dsmarty heeft wat webspace gereserveerd om plaatjes die in DPCH's gebruikt worden daar te stallen, zo blijft het ook leuk om oude topics door te lezen en te zien hoe (bijv) die oude laptop er nog uit zagsdomburg schreef op 10 mei 2004 @ 19:34:
Dan moeten de TSers maar een abbo nemen, daar zit webspace voor images bij.
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Daar gaat het de TS niet om begrijp ik. Het gaat erom dat de startpost netjes blijft de komende tijd mocht de poster zijn webspace opschonensdomburg schreef op 10 mei 2004 @ 19:34:
Dan moeten de TSers maar een abbo nemen, daar zit webspace voor images bij.
Ik gok dat het gewoon mogelijk is om (iig bij techtopics) bij een goede startpost een verzoek aan een moderator te doen de pics te hosten op de crewserver. Bijvoorbeeld de mp3 topics in GT waarbij pics toch best belangrijk zijn. Aan de andere kant is het ook een verantwoordelijkheid van een topicstarter.
Ik dnek niet dat er dagelijks zó veel topics geopend worden dat het een dagtaak wordt, en anders is er vast wel iemand die er vrijwillig voor is (in hun kring)Osiris schreef op 10 mei 2004 @ 19:36:
[...]
Plus, moet een mod alles gaan uploaden ofzo? Die hebben vast wel wat beters te doen...
Dus je bedoeld, dat TSs contact opnemen met bevriende mods enzo.. Dan zie ik niet echt in wat dit in LA (Voor al je opmerkingen en suggesties aangaande ons mooie forumpje. Vragen over moderaties graag via de mail naar de betreffende moderator.) doetPim. schreef op 10 mei 2004 @ 19:38:
[...]
Het is niet belangrijk voor de TS'er het is belangrijk voor GoT denk ik zo. De DPC gebruikt dit systeem al, Dsmarty heeft wat webspace gereserveerd om plaatjes die in DPCH's gebruikt worden daar te stallen, zo blijft het ook leuk om oude topics door te lezen en te zien hoe (bijv) die oude laptop er nog uit zag
Yup, regeling is een zwaar woord, maar dat het bekend wordt dat zoiets zou kunnen.Osiris schreef op 10 mei 2004 @ 19:39:
[...]
Dus je bedoeld, dat TSs contact opnemen met bevriende mods enzo.. Dan zie ik niet echt in wat dit in LA (Voor al je opmerkingen en suggesties aangaande ons mooie forumpje. Vragen over moderaties graag via de mail naar de betreffende moderator.) doetOf wilde je een "regeling" voor alle topicstarts met mooie plaatjes?
Het zou via het bekende handje gevraagd kunnen worden, maar een mod zou ook uit eigen beweging er voor kunnen kiezen de images op T.net space te zetten.
In AMD1400 Ontleed gebeurt zoiets al, dus volgens mij doen mods daar niet ontzettend moeilijk over.Pim. schreef op 10 mei 2004 @ 19:43:
[...]
Yup, regeling is een zwaar woord, maar dat het bekend wordt dat zoiets zou kunnen.
Het zou via het bekende handje gevraagd kunnen worden, maar een mod zou ook uit eigen beweging er voor kunnen kiezen de images op T.net space te zetten.
{signature}
Dus waarom niet zoiets in de FAQ danwel een vaste regeling van makenVoutloos schreef op 10 mei 2004 @ 19:48:
[...]
In AMD1400 Ontleed gebeurt zoiets al, dus volgens mij doen mods daar niet ontzettend moeilijk over.
Ik vind het ook zeer fijn als plaatjes snel binnenkomen, of als een topic geen kruisjes heeft na een paar weken, maar aan de andere kant ben ik ook een echte Abo-fan.Pim. schreef op 10 mei 2004 @ 19:49:
[...]
Dus waarom niet zoiets in de FAQ danwel een vaste regeling van maken
Dat topic was wel redelijk speciaal...
Ik denk dat mods er niet te moeilijk om doen als het een keer gevraagd wordt, maar er een policy van maken en daarmee adverteren is weer iets anders (en daar kan ik ook weinig over zeggen verder).
Heb je het voor dat specifieke topic al gevraagd via TR of IM?
[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 10-05-2004 20:00 ]
{signature}
Niet om het een of ander, maar sponsor jij al die diskspace en bandbreedte dan?Pim. schreef op 10 mei 2004 @ 19:49:
[...]
Dus waarom niet zoiets in de FAQ danwel een vaste regeling van maken
Daarvoor zijn idd abo's verzonnen, en heeft tegenwoordig zowat iedereen diskspace op een eigen site of site van provider
Ik heb het ook niet over elke topic, maar als ik naar de verschillende "grote" topics kijk zou dit toch wel mooi zijn. Ander voorbeeld is bijv. de FP van T.net. Daar staat ook elke dag een ander plaatje (denk aan mobo's), dus het "de kosten van de bandbreedte" is denk ik een non argument, mede omdat Trueserver de bandtbreedte sponsort.
Het is kwaliteitsbehoud voor GoT denk ik. Maar als jullie denken dat het niet te doen is dan is dat denk ik een gemiste kans. Het is natuurlijk een keuze maken
[ Voor 14% gewijzigd door Pim. op 10-05-2004 20:08 ]
Als ik pics ergens wegzet om ze in een GoT topic te gebruiken laat ik ze dus ook gewoon staan... lijkt me logisch
@Pim: Je mag natuurlijk best een co-located server ergens wegzetten en de mogelijkheid geven om pics te uploaden die je dan vervolgens op GoT kunt gebruiken hoor

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 10-05-2004 20:09 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Posts op de FP worden door crew-leden gemaakt ja, logisch toch dat het dan op crew-webspace staat?Pim. schreef op 10 mei 2004 @ 20:07:
Yup, en als de abbo gestopt wordt heb je weer een gemankeerde topic start.
Ik heb het ook niet over elke topic, maar als ik naar de verschillende "grote" topics kijk zou dit toch wel mooi zijn. Ander voorbeeld is bijv. de FP van T.net. Daar staat ook elke dag een ander plaatje (denk aan mobo's)
Het is kwaliteitsbehoud voor GoT denk ik. Maar als jullie denken dat het niet te doen is dan is dat denk ik een gemiste kans. Het is natuurlijk een keuze maken
Een non-argument? De T.net FP is wel even wat anders dan het forum hèPim. schreef op 10 mei 2004 @ 20:07:
Yup, en als de abbo gestopt wordt heb je weer een gemankeerde topic start.
Ik heb het ook niet over elke topic, maar als ik naar de verschillende "grote" topics kijk zou dit toch wel mooi zijn. Ander voorbeeld is bijv. de FP van T.net. Daar staat ook elke dag een ander plaatje (denk aan mobo's), dus het "de kosten van de bandbreedte" is denk ik een non argument, mede omdat Trueserver de bandtbreedte sponsort.
Ja, natuurlijk. Maar zie ook:Het is kwaliteitsbehoud voor GoT denk ik. Maar als jullie denken dat het niet te doen is dan is dat denk ik een gemiste kans. Het is natuurlijk een keuze maken
Juistem. Op GoT heb je als topicstarter een bepaalde verantwoordelijkheid voor de inhoud van je post, inclusief de plaatjes. Werken ze niet meer, dan kan iemand de TS daar op attenderen, of op een andere manier zorgen dat het weer voor elkaar komt. Net zoals de FP-crew en serverads voor de T.net FP de verantwoordelijkheid hebben voor de plaatjes daar.XanderH schreef op 10 mei 2004 @ 20:08:
Tja, naar mijn idee is het gewoon de verantwoordelijkheid van de topic starter om te zorgen dat die pics het gewoon blijven doen.
Als ik pics ergens wegzet om ze in een GoT topic te gebruiken laat ik ze dus ook gewoon staan... lijkt me logisch...
Verwijderd
Ik zie in veel FAQ's verwijzigen naar topics voor bepaalde onderwerpen. Echter komt het dan regelmatig voor dat uit die specifieke topics de images verwijderd zijn, en je dus niets aan het topic hebt.
Echter, als iemand een vraag daarover post, wordt hij wel op slot gezet met een verwijzing naar FAQ.
Misschien is het handig om iig. uit de topics waarnaar vanuit de FAQ verwezen te worden de plaatjes op t.net servers te zetten? Een poster heeft de verantwoordelijkheid z'n plaatjes up te houden, maar hebben de mods niet de verantwoordelijkheid hun FAQ kloppend te houden?
Maar Pim, DPC is toch wel een geval apartPim. schreef op 10 mei 2004 @ 19:38:
[...]
Het is niet belangrijk voor de TS'er het is belangrijk voor GoT denk ik zo. De DPC gebruikt dit systeem al, Dsmarty heeft wat webspace gereserveerd om plaatjes die in DPCH's gebruikt worden daar te stallen, zo blijft het ook leuk om oude topics door te lezen en te zien hoe (bijv) die oude laptop er nog uit zag
Verder is het imo een goede oplossing. Maar jah, aparte server erbij voor opslag. Vervolgens daar alles uploaden en gaan editten maar. Imo gaat het niet lukken al zou ik het wel willen.
* UTM meldt zich aan als vrijwiller voor het uploaden/editten
Het is denk ik "klantgericht" om je forum leesbaar te houden en dat zijn we bij de DPC iigw03f schreef op 10 mei 2004 @ 20:28:
[...]
Maar Pim, DPC is toch wel een geval apart![]()
* Pim. meldt zich aan als vrijwiller voor het uploaden/editten
... wat dus de verantwoordelijkheid is van de Topicstarter..Pim. schreef op 10 mei 2004 @ 20:32:
[...]
Het is denk ik "klantgericht" om je forum leesbaar te houden
Ben jij klant dan? Dan betaal je voor een service.Pim. schreef op 10 mei 2004 @ 20:32:
[...]
Het is denk ik "klantgericht" om je forum leesbaar te houden en dat zijn we bij de DPC iig
Heb je geen abo, betaal je niets, dus klantgericht heeft hier dan niets mee te maken.
Over het algemeen heeft een forum gebruikers, en geen klanten.
Ben door hotlinking op GoT wel eens over m'n quota heen gegaan, nou, dan zie je ook ff geen pics meer
Ey!! Macarena \o/
Neem een abbo, of zorg voor eigen ruimte (eigen website)
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Wat is het probleem om je eigen webspace te regelen? Er zijn genoeg gratis hosts die heel lang je plaatjes willen hosten. Sommigen laten zelfs hot-linking toe. Of je wordt een T.net-abo. Kost maar een klein beetje. En je krijgt er heel wat extra's voor
Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)
Als het nu om 50 users en 100 plaatjes ging was ik het met je eens. Maar ik wil niet eens voor de lol een telling uitvoeren over hoeveel plaatjes er door 100000 users in 900000 topicstarts is geplaatst, en hoeveel terabyte dat zou zijn.Pim. schreef op 10 mei 2004 @ 20:32:
[...]
Het is denk ik "klantgericht" om je forum leesbaar te houden en dat zijn we bij de DPC iig
Need I say more?
Neecurry684 schreef op 11 mei 2004 @ 00:28:
[...]
Als het nu om 50 users en 100 plaatjes ging was ik het met je eens. Maar ik wil niet eens voor de lol een telling uitvoeren over hoeveel plaatjes er door 100000 users in 900000 topicstarts is geplaatst, en hoeveel terabyte dat zou zijn.
Need I say more?
Als je plaatjes wilt uploaden @ got, kan je dat doen met zo'n gratis service zoals: theforumisdown.com en vele anderen. Het enige grote nadeel is dat je maar een beperkte ruimte hebt om zo'n plaatje te posten.
Wil je dan iets anders doen, ga dan een gratis website openen met genoeg ruimte. Plaats daar dan je plaatjes. En jah, dan veranderd de host weer van server, en foetsie....
Neem dan gewoon een abbo, en dan hoef jij je er niet meer druk over te maken
Het mailen van je pic naar een mod is ook niet zo'n slecht idee, maar je hoeft niet altijd te verwachten dat een mod dat gaat plaatsen, ze hebben hetzelf ook druk
Als je geen abbo wilt nemen..... dan wat je kan doen: is een andere user vragen als het plaatje op zijn webspace laten zetten. Sommigen hebben een eigen server/host...
Do i need to say more
je kan het beste zijn bij curry voor webspace

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 11-05-2004 09:13 ]
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Verwijderd
Idd. Of kijk in het topic even wie van de posters een abo heeft (hoverend streepje onder de naam) en vraag die of hij het plaatje even in z'n fotoalbum zet.outerspace schreef op 11 mei 2004 @ 09:10:
Als je geen abbo wilt nemen..... dan wat je kan doen: is een andere user vragen als het plaatje op zijn webspace laten zetten. Sommigen hebben een eigen server/host...
Een losstaand systeem om plaatjes via t.net te hosten doen we gewoon niet. Het argument dat de bandbreedte wordt gesponsord is ook loos. Tuurlijk worden we gesponsord, maar dat wil nog niet zeggen dat we maar oneindig daarvan gebruik mogen maken. We horen er wel een beetje rekening mee te houden met wat we allemaal hosten.
Daarbij is het hosten vanuit t.net alleen handig als het om plaatjes gaan die in Knowlegebase waardige topics staan. Zou je een vrij systeem maken waarin iedereen z'n plaatjes kan dumpen, dan wordt dat juist meer voor andere plaatjes gebruikt voor bijv topics in de HK.
Als je een Knowlegebase waardig topic wilt maken in bijv de vorm van een faq, dan kan je altijd even contact opnemen met een moderator. In dat geval wil hij/zij best even wat plaatjes op de faq space zetten van t.net ter ondersteuning van de faq
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*