Toon posts:

[XP] IRQ Probleem?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gelezen uit de Systeeminfo

IRQ's

IRQ 0 Systeemtimer OK
IRQ 1 Standaardtoetsenbord (101/102 toetsen) of Microsoft Natural PS/2-toetsenbord OK
IRQ 3 Communicatiepoort (COM2) OK
IRQ 4 Communicatiepoort (COM1) OK
IRQ 5 Realtek AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller OK
IRQ 6 Standaarddiskettestationcontroller OK
IRQ 8 Systeem-CMOS/Real-timeklok OK
IRQ 9 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI OK
IRQ 10 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller OK
IRQ 12 PS/2-compatibele muis OK
IRQ 13 Numerieke-gegevensprocessor OK
IRQ 14 Primair IDE-kanaal OK
IRQ 15 Secundair IDE-kanaal OK
IRQ 16 NVIDIA GeForce FX 5900XT OK
IRQ 16 VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller OK

Conflicten/Delen

I/O-poort 0x00000000-0x00000CF7 PCI-bus
I/O-poort 0x00000000-0x00000CF7 Controller voor directe geheugentoegang

I/O-poort 0x000003C0-0x000003DF VIA CPU to AGP Controller
I/O-poort 0x000003C0-0x000003DF NVIDIA GeForce FX 5900XT

IRQ 10 VIA Rev 5 of later USB universele host-controller

IRQ 16 NVIDIA GeForce FX 5900XT
IRQ 16 VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF PCI-bus
Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF VIA CPU to AGP Controller
Geheugenadres 0xA0000-0xBFFFF NVIDIA GeForce FX 5900XT

I/O-poort 0x000003B0-0x000003BB VIA CPU to AGP Controller
I/O-poort 0x000003B0-0x000003BB NVIDIA GeForce FX 5900XT

Ligt t probleem an de irq's of niet en zo ja wat zou ik dan moeten veranderen??

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Welk probleem bedoel je nu precies? Je flanst wel een hele lijst neer, maar je zegt niet wat er nu aan de hand is en wat er misgaat :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb regelmatig een vastloper met mijn pc blauw scherm enz. met iedere x een andere foutmelding en iedere x staat er weer iets anders vrolijks

system:

athlon 1800xp
k7t266 pro2 ver2.0
768 mb ddr
nvidia 5900xt
500watt voeding

(tis vaak als k internet) en ik zit dus met een usb modem op internet alcatel 330 ofzo voorheen nooit problemen mee gehad maar nu ik dus blauwe schermen krijg zo nu en dan wel)

en toen keek ik bij systeeminfo en toen zag ik conflicten en d8 heeeey misschien ligt t an de irq's?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik neem aan dat je een BSOD bedoeld. Kijk eens in Windows XP en 2000 BSOD guide en volg de stappen :)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal ff een kijkje nemen en k laat wel weten of t heeft geholpen thx alvast voor de link

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

The Emperor,

Op dit forum hebben we een aantal regels opgesteld waar een topic aan hoort te voldoen. Deze regels maken het jou makkelijker om te onthouden wat je in je topicstart moet zetten, en zijn voor je lezers handig omdat ze weten welke informatie ze kunnen verwachten.

Deze regels worden wat uitgebreider toegelicht in de policy. Ik zal de drie belangrijkste punten er even uitlichten omdat je topic niet helemaal voldoet aan de eisen die we hiervoor opgesteld hebben:

Probeer eerst je probleem zelf op te lossen. Lukt het niet om je probleem op te lossen dan kun je een topic openen op GoT. Zorg dat je duidelijk verteld waar je al op gezocht hebt en waarom het resultaat daarvan jou niet verder heeft geholpen. Hierdoor voorkom je dat we je tips gaan geven die je allang geprobeerd hebt; en dat is natuurlijk niet handig :)

Zorg voor een duidelijke topicstart. Zet hierin duidelijke foutmeldingen die je krijgt en informatie die voor ons handig is om je probleem op te lossen. Zorg er ook voor dat je zinnen in duidelijk Nederlands en goed leesbaar zijn opgesteld.

Kies een duidelijke titel. Dit kan vaak erg lastig zijn; maar kijk toch eerst even naar de rest van de topictitels op het forum. Je zult zien dat je meestal het beste het OS of programma tussen blokhaken kunt zetten en daarachter wat er fout gaat. Een goede topictitel moet jouw probleem meteen duidelijk maken.

Jouw topic voldoet eigenlijk aan geen van deze eisen. Kun je even proberen om duidelijk te maken wat je zelf al gezocht en gevonden hebt? Kom je met de Windows XP en 2000 BSOD guide verder? Laat het even horen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
nee ik kom der eigenlijk niet mee verder helaas

ik had zelf al op google gezocht naar bijv.

irql not less or equal
reboot blue screen
en van die stop messages had k der ook ingevult
ik heb messages gehad van usbuchi.sys en nv4_disp.dll

ik heb ook iedere x een andere titel bij zo'n blauw scherm dus tis beetje moeilijk te vinden waar ik nou precies naar moet zoeken in google of wat dan ook.

ik ben nu bezig in me bios te rotzooien maar dat heeft tot nu toe nog geen suc6

ga zometeen dan dus ook maar even proberen met 1 geheugenbank de pc te laten draaie en me pci kaartjes eruit halen

zelf denk k dat t probleem bij me videokaart ligt want ik kreeg t probleem pas toen k die derin had gedaan maaar ik had die week wel meer in me pc gegooid dus weet t nie zeker.
nu zou je denke van dan gooi je die oude videokaart er weer in dat gaak k nu natuurlijk ook probere en als ie dan goed blijft zou t dan aan die kaart liggen of toch nog softwarematig? voeding is het nie want ik heb sinds kort nu een 500 watt voeding en geeft meer ampere dan die vorige hoewel de -12 volt lager is dan bij die vorige (van de rest is alles hoger)

verder heb k alle updates van winxp en alle nieuwste drivers
ik ga van de week ook maar es probere om win2000 te installeren kijken of k daar t probleem ook heb en verder pci kaarten deruit halen enzo

wat ik wel nog t vreemdste vindt is dat t volges mij alleen nog maar is voorgekomen als k internet terwijl k dat al paar maanden heb en nu pas problemen krijg nu k nieuwe hardware in me pc heb gedaan

(ik heb al 2 x schone xp pro sp1 installatie gedaan dus daar ligt t nie an)

misschien beetje onduidelijk wat ik hier allemaal typ (kan zijn dat k wat dinge doormekaar haal maar ben nou eenmaal slecht in uitleggen)

en sorry nog voor de topictitel enzo en dat ik niet had neergezet wat ik allemaal al had uitgeprobeerd

ik laat t weten als ik het ontdek

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu dus me 2e geheugen module eruit gehaald en tot nu toe geen vastloper meer gehad. ik had me geheugen al getest en werd gezegt dat t geheugen ok was. zou t misschien aan de instellingen liggen van me bios of dat de 2 soorten geheugen niet goed met elkaar kunnen met mijn moederbord (512 mb hynix geheugen pc 2700 op memory bank 1 en samsung pc 2100 geheugen 256 mb op bank 2) (mijn moederbord kan nie hoger als pc2100 aan dus die pc2700 werkt als pc2100)

voltage is 2.5v de burst length sinds gister op 8 gezet alleen de refreshrates verschillen van de modules (die van hynix is 7.8us en die van samsung is 15.2us)

ik ben een leek kwa geheuge modules en de settings in t bios dus kunnen de 2 modules met elkaar overweg als de instellingen in bios goed staan of moek gewoon een module van t zelfde merk erbij hale?

had ze een week lang draaie zonder problemen toen kreeg ik de geforce fx 5900xt en sinds toen begon t problemen te geven

Verwijderd

Ik had EXACT de zelfde foutmelding deze 2 weken, met een RAM chip minder werd het probleem vertraagt, maar het is geen goede oplossing. Om dit goed op te lossen moet je wat hardware verwijderen in windows.
Als je op deze alledrie klikt zie je iets staan als PCI bus 0, device 7, function 2 (1,2,3)
Je moet hiervan 2 verwijderen. Dit kun je alleen doen door te gaan naar View -> Devices By Type in de device manager. Ze staan dan onder Universal Serial Bus Controllers.
VIA OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller
Ken ik zelf niet, hier zou ik even mee wachten.

Vervolgens start je de computer opnieuw op en ga je de BIOS in. Onder de PNP Configuration (kan anders heten afhankelijk van de computer) is er een optie Reset Configuration Data. Zet dit op Yes. Als dan de computer opnieuw opstart gaat windows opnieuw IRQ-Adressen uitdelen. Dit werkte voor mij en zou voor jou ook moeten werken. Om te bevestigen dat het niet je RAM chip is kun je degene die er nu uit is in plaatsen, en de andere eruit halen.

Het probleem ligt duidelijk aan de USB modem. Na het verwijderen hiervan en opnieuw installeren ging het probleem weg. De Alcatel USB modems zijn de meest instabiele fkdingen die er maar zijn. De conflicten en delen die jij hebt staan heb ik verder ook, maar tot nu toe werkt het (al 2 dagen). Laat het hier even weten of het voor jou werkt, ik heb nog iets van 20 oplossingen :)

Hier is mijn MSInfo, op mijn nu werkende computer:

IRQ 0 System timer OK
IRQ 1 PC/AT Enhanced PS/2 Keyboard (101/102-Key) OK
IRQ 3 Communications Port (COM2) OK
IRQ 4 Communications Port (COM1) OK
IRQ 5 VIA Rev 5 or later USB Universal Host Controller OK
IRQ 6 Standard floppy disk controller OK
IRQ 8 System CMOS/real time clock OK
IRQ 10 Creative SB Live! Series (WDM) OK
IRQ 11 NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X OK
IRQ 12 OPTi 82C861 PCI to USB Open Host Controller OK
IRQ 13 Numeric data processor OK
IRQ 14 Primary IDE Channel OK
IRQ 15 Secondary IDE Channel OK

I/O Port 0x000003C0-0x000003DF VIA CPU to AGP Controller
I/O Port 0x000003C0-0x000003DF NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

Memory Address 0xCE400-0xEFFFF PCI bus
Memory Address 0xCE400-0xEFFFF Motherboard resources

Memory Address 0xD8000000-0xDFFFFFFF VIA CPU to AGP Controller
Memory Address 0xD8000000-0xDFFFFFFF NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

Memory Address 0xE0000000-0xE1FFFFFF VIA CPU to AGP Controller
Memory Address 0xE0000000-0xE1FFFFFF NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

Memory Address 0xA0000-0xBFFFF PCI bus
Memory Address 0xA0000-0xBFFFF VIA CPU to AGP Controller
Memory Address 0xA0000-0xBFFFF NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

I/O Port 0x000003B0-0x000003BB VIA CPU to AGP Controller
I/O Port 0x000003B0-0x000003BB NVIDIA GeForce4 Ti 4200 with AGP8X

Verwijderd

Topicstarter
bij mij was t een ander probleem (denk k dan) ik heb nu de geheugen module uit de 2e bank gehaald en in de 3e gestopt zodat in de 1e en 3e een module zit en sindsdien (anderhalve dag nu ongeveer) geen spontane reboot meer of vastloper of wat dan ook (hij heeft bijna de hele dag gedraait ook zware spellen enzo)

wat ik ook nog had veranderd was de de burst length op 8 en de relay ofzoiets op 4 (onder geheugen opties in t bios) ben benieuwd hoe t verder gaat en k zet hier wel weer een post als t weer begint (wat natuurlijk hoop ik nie gebeurt!!!)
Pagina: 1